מערכת COL | יום י"א שבט ה׳תשס״ז 30.01.2007

אילת: הנחת תפילין? לא בבית-ספרנו

לקרוא ולא להאמין: לפני כשבועיים פנו לח"כ שלמה בניזרי תלמידים מבית הספר "רבין" באילת, שטענו כי בזמן שהניחו תפילין בחצר בית הספר, הגיעה המנהלת למקום והורתה להם להפסיק את פעולתם לאלתר ■ העירייה והנהלת בית הספר טענו כי הם מתנגדים להנחת התפילין בפרהסיה, "אך הם מוכנים להקצות לכך חדר, אבל רק למי שיש לו אישור מההורים, לא פחות". במשרד החינוך הציגו תמונה שונה וטענו שהתלמידים הפריעו ללימודים  לסיפור המלא
אילת: הנחת תפילין? לא בבית-ספרנו
תלמידים מבית ספר 'רבין' באילת
לקרוא ולא להאמין: לפני כשבועיים פנו לח"כ שלמה בניזרי תלמידים מבית הספר "רבין" באילת, שטענו כי בזמן שהניחו תפילין בחצר בית הספר, הגיעה המנהלת למקום והורתה להם להפסיק את פעולתם לאלתר. "היו כמה בחורים שהניחו תפילין, עברה מורה תורנית שסיפרה למנהלת והיא באה להפסיק את 'הפשע החמור'".

מי שמע כדבר הזה במדינת היהודים? התקומם הח"כ בניזרי. בניזרי סיפר כי למד על המקרה מחבר, ולאחר שפנה לבית הספר והעירייה על מנת לקבל את תגובתם נאמר לו כי הם מתנגדים להנחת התפילין בפרהסיה, "אך הם מוכנים להקצות לכך חדר, אבל רק למי שיש לו אישור מההורים, לא פחות". במשרד החינוך הציגו תמונה שונה וטענו שהתלמידים הפריעו ללימודים.

"הנהלת בית הספר הבהירה שלא מדובר באיסור הנחת תפילין בתוך שטח בית הספר, אלא בהצבת תנאים לגיטימיים, שעיקרם אי פגיעה במהלך התקין של יום הלימודים וכיבוד מעמד הנחת התפילין", נמסר ממשרד החינוך. "מבדיקה שהתקיימה מול בית הספר עלה כי בשל העובדה שמספר תלמידים הקימו דוכן להנחת תפילין בתוך רחבת בית הספר, באופן שפגע בקיום התקין של יום הלימודים, הובהר כי מי שמעוניין להניח תפילין בזמן שהותו בבית הספר מוזמן לעשות זאת בזמן ההפסקה בתוך חדר, שכן מדובר בפעולה פרטית ואישית. הצוות החינוכי סבור כי תנאי חדר הינם מתאימים ומכבדים יותר את המעשה".

בניזרי דחה את הטענה שמדובר בפרובוקציה או בניסיון להפריע ללימודים. "הם לא ניסו להתריס ולא הקימו דוכנים", אמר. "אין באילת בית ספר דתי, והם בסך הכל רצו לשמר את אורח חייהם ולהניח תפילין. כמה תלמידים שעברו ליד הצטרפו". לדברי בניזרי, בעקבות המקרה, כל השכבה הניחה תפילין לאות מחאה. "איך רוצים לחזק את לימודי התנ"ך אם הופכים את הדת לדבר פרימיטיבי?", הוא הוסיף.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
גווווווווווועעעעעעללללללללדדדדד
י"א שבט ה׳תשס״ז
עד כמה יכולים אתם יהודים.............
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.