מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשס״ז 11.01.2007

חדש: קרן עזרת מנחם – גם בישראל

הקרן בניהולו של הרב יעקב עמאר מפאריז תסייע לבתי חב"ד, ישיבות, כוללים, בתי ספר, תלמודי תורה, מוסדות עזרה וחסד ובתי תמחוי ותעזור למשפחות נזקקות, במיוחד לצורכי החגים, באמצעות רבני קהילות אנ"ש ■ הקרן כבר חילקה מענקים לבתי חב"ד לקראת חג החנוכה בתיאום עם צעירי אגודת חב"ד ■ שליח: "זה בא במקום הנכון ובזמן הנכון" לסיפור המלא 
חדש: קרן עזרת מנחם – גם בישראל
עזרה בנתניה * משמאל: הרב יעקב עמאר

לאחר שנים רבות של שליחות ייחודית באופן של הצנע לכת ומסירות, שלוותה בברכותיו והדרכותיו של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, החליט הרב יעקב עמאר מפאריז להקים את קרן "עזרת מנחם" בארץ הקודש, בשיתוף עם ועד רבני חב"ד באה"ק. הקרן מחלקת מיליוני שקלים בשנה ומטרתה לסייע למוסדות חב"ד ברחבי הארץ במגוון תחומי פעילות: בתי חב"ד, ישיבות, כוללים, בתי ספר, תלמודי תורה, מוסדות עזרה וחסד ובתי תמחוי. כמו כן הקרן עוזרת במשך כל ימות השנה למשפחות נזקקות, במיוחד לצורכי החגים, באמצעות רבני קהילות אנ"ש.

לאחר תיאום עם מרכז צעירי אגודת חב"ד על מצבם של בתי חב"ד השונים חילקה הקרן לקראת חג החנוכה מענקים לבתי חב"ד שהופנו בעיקר לעזרה במבצע חנוכה, הקמת ספריות לילדים ומבוגרים, השתתפות בבנייה ופרויקטים מיוחדים. כל אחד נתמך באופן אישי, בהתאם לקריטריונים ברורים ומקצועיים שנקבעו על ידי ההנהלה הראשית של הקרן.


תרומה מפתיעה

מנהלי בתי חב"ד, העמלים יומם ולילה לגייס משאבים לצורך פעילותם המבורכת, הופתעו לקבל פתאום ביום בהיר תרומה שהגיעה באופן של אתערותא דלעילא, ודבר בעיתו מה טוב. היטיבו לתאר זאת השלוחים בעצמם לאחר התמיכה והעזרה ל"מבצע חנוכה": "בעוד אני מחפש עצות מהיכן להשיג את המימון למבצע חנוכה, ואולי להוסיף עוד שתי חנוכיות מרכזיות ולהזמין אמן לכינוס ילדים מרכזי, פתאום מגיעה שיחת הטלפון ממזכירות קרן עזרת מנחם. באותו רגע ידעתי שמבצע חנוכה השנה יקבל תנופה חדשה ואפילו נשאר לי תקציב להחליף את הריהוט הישן במשרד של בית חב"ד".

לשליח נוסף התמיכה עזרה בבניית בית חב"ד: "קיבלתי שטח מהעירייה ועכשיו אני במירוץ נגד הזמן כדי להקים עליו את הבניין. השלב הראשוני הוא התכנון האדריכלי והייתי זקוק לסכום התחלתי לתשלום המקדמה לאדריכל. ואז הגיע הטלפון מקרן עזרת מנחם ויצאנו לדרך". לשלישי עזרה הקרן בהקמת ספריית השאלה לילדים: "הילדים ביישוב שלי קוראים ספרים כלליים בספרייה העירונית. תמיד חלמתי על ספריית השאלה לילדים ועכשיו הספרייה שהוקמה בסיוע עזרת מנחם תקדם גם את מועדון צבאות ה' שאנחנו מפעילים לאחר שהודות לקרן החלום שלי קרם עור וגידים וקנינו כבר ארונות וספרים לספריה". והרביעי קיבל עזרה לשיפוצים: "עד היום שילמתי כסף רב עבור שכירות לבית חב"ד. לאחרונה קיבלתי מהעירייה מקלט לפעילות בית חב"ד אבל המקום היה מוזנח ונדרש שיפוץ יסודי בעלויות גבוהות. לא האמנתי למשמע אוזניי כשהקרן החליטה לקחת על עצמה את עלויות השיפוץ".

מסכם אחד השלוחים: "מדי שנה אני מופתע לא רק מתרומתה המכובדת של הקרן, אלא על עצם המחשבה שמתקשרים אליי, שליח באחת מפינות הארץ, לא כדי לקבל שירות או לבקש טובה, אלא פשוט לעזור לי ברגישות ובכנות. כל שנה אני מחכה לטלפון הזה בדריכות ותמיד זה בא בזמן הנכון ובמקום הנכון".


שוקדים על הרחבת המעגל

לפני מספר חודשים סייעה הקרן לישיבות, כוללים תלמודי תורה ובתי ספר יסודיים. בתקופה של צמצום במענקים הממשלתיים משמשת התמיכה של הקרן להקטנת הגירעון, משכורת לר"מים או לרכישת ציוד ושיפוצים.

הקרן אף תומכת בארגוני עזרה וחסד ובתי תמחוי. לאחר שנציגי הקרן סיירו בין בתי התמחוי ברחבי הארץ ובדקו את הצרכים המיוחדים של כל מקום ומקום, נערכה חלוקה של ציוד מטבח תעשייתי.

מהנהלת הקרן נמסר כי כבר שוקדים במשנה מרץ על ייזום פרויקטים נוספים. הקרן שואפת להגדיל את סכומי התמיכה ומעגל המוסדות הנתמכים ולכן כל תרומה תתקבל בברכה ותועבר ישירות למוסדות על מנת לשפר את מצבם על כל תלמידיהם ומקורביהם, "והעיקר", אומר הרב יעקב עמאר, "שכל הפעולות תהיינה לנחת רוח כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, שבברכתו ובעידודו הוקמה הקרן".

באדיבות שבועון 'כפר-חב"ד'

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
הרב עמר ובנו מענדל .
כ"א טבת ה׳תשס״ז
יהודים מדהימים אין מילים
2.
יישר כוח להרב עמר
כ"א טבת ה׳תשס״ז
בזכות בנו הרב מ"מ נעזרים גם מוסדות וקהילות אנ"ש בארץ כה לחי. עלו והצליחו.
צלי
3.
השלוחים למען השלוחים
כ"ב טבת ה׳תשס״ז
יישר כח עצום לשלוחים הענקים הרבנים למשפחת עמאר צרפת ישראל שעובדים קשה מאוד ומתאמצים ביותר. זוהי הזדמנות יפה ומוחשית לראות איך השלוחים - בניו של הרבי - עוזרים לשלוחים אחרים " ומחיים אותם " כאשר נותנים להם "דחיפה " בעבודת השליחות . בכך אפשר לומר "ברכנו אבינו כולנו כאחד " . ויהי רצון שישלח השי"ת לכם הרחבה גדולה ביותר "ותהא פעוולה נמשכת-ובהוספה " .
בתודה הרב מנחם מיכאלשוילי , לוד.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.