מערכת COL | יום י"ז טבת ה׳תשס״ז 07.01.2007

רשת 'שיתוף מידע' תוקם לתלמידים השלוחים

שלוחים נאמו בסעודת 'מלווה-מלכה' שנערך אמש (מוצ"ש) לכנס התלמידים-השלוחים במיאמי ביטש וקראו להם להראות דוגמא חיה לבחורים בישיבות. "מה שתעשו עכשיו ישפיע עליהם לאורך החיים", אמר השליח הרב שי עמאר מגולדן-ביטש ■ "אם מישהו אומר לכם שדור זה פחות איכותי מהעבר – לא היה ולא נברא", אמר השליח הרב יוסף דנבורג מקורל-ספרינגס. נאם גם השליח הראשי לפלורידה הרב אברהם קארף ■ ארגון 'ועד תלמידי התמימים העולמי' הודיע על הקמת רשת שיתוף מידע וקבצים לטובת הפעולות הברוכות וגם: מה הרבי ענה לרב שלא מיהר לקבל משרה בקהילה? ■ שליח COL לכינוס בדיווח רביעי מפלורידה  לסיפור המלא וגלריית תמונות
רשת 'שיתוף מידע' תוקם לתלמידים השלוחים

מאת בנימין ווייס, כתב COL לכינוס

שירות חדש של שיתוף קבצים ומידע באמצעות הדואר-אלקטרוני יוקם בקרוב לטובת קבוצות התלמידים השלוחים הפועלים בישיבות חב"ד בעולם. כך נמסר במלווה-מלכה שנערך אמש (מוצ"ש) באולם 'מרידור' במיאמי ביטש, פלורידה, כחלק מהכנס השנתי.

'ועד תלמידי התמימים העולמי', המארגנים של הכינוס והמתאם את פעולות בין תלמידי ישיבות חב"ד, הודיע כי השירות יאפשר לתלמידים השלוחים – בוגרי הישיבות שחוזרים לשנת לימוד וחיזוק – להתייעץ ולדון ביניהם בנושאי מבצעי עידוד ופרוייקטים אחרים ולהשתמש בחומר, קבצים וחוברות שעמיתיהם מוציאים לאור.

לדברי הרב יוסי זקליקובסקי, האברך העומד בראש הועד, השירות "יאחד את התלמידים השלוחים ויקל על דברים. במקום להמציא את הגלגל ולחשוב מה עושים לרגל יומא דפגרא, הם יוכלו לקחת מהשני רעיון לר"ח כסלו או יו"ד שבט.

"בדרך זו, התלמידים השלוחים אקסצ'יינג' (שם לא סופי) ישמור על הקאך של הכינוס לאורך השנה כולה", הוא הוסיף. מאה תלמידים שלוחים משתתפים בכנס שמתארח בישיבת חב"ד במיאמי ויסתיים היום (ראשון) בערב. במלווה-מלכה דיברו גם על ההכנות הדרושות לקראת כנס התמימים השנתי שייערך בניו-יורק בי' שבט.

שיתוף במקום נדנוד

כותרת הערב הייתה "עבודת השליח", כדברי הרבי בליקוטי-שיחות "לא רק תלמידים סתם, לא רק למדנים, לא רק חסידים, אלא נרות להאיר". סביב השולחנות המרובעות הצטרפו גם מספר אנ"ש ונשותיהם משכונת סאות' ביטש. המנחה היה הת' השליח מאיר-שמחה רובשקין ממוריסטאון, ניו-ג'רזי.

השליח הראשי לפלורידה ומנהל הישיבה, הרב אברהם קארף הזכיר את האמרה "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים" וקרא "להיות מסורים לשליחות 24 שעות ביממה. כששאלו את הרבי בפאריס מדוע אינו נח, הוא ענה מכיוון שהוא שליח ועד שלא ישלים את משימתו אסור לנוח".

הת' השליח איתן גולדברג מפיסטבורג הזכיר דברים ששמע ממשפיע כי עבודה עם הזולת מתאפשרת רק כשאין מושג של זולת. "אנשים רואים מיד דבר לא אמיתי. רק שאנחנו באמת מתעניינים בהם, איכפת לנו משהו, רוצים את טובתם ומשתפים איתם דברים אישיים – נוכל להשפיע. לא כנדנוד אלא כשיתוף".

הוא הזכיר את הרב ברנהרד מדרום-אפריקה שבצעירותו ביקשו שיתמנה לרב בקהילה בארה"ב. השד"ר הרב יוסף ויינברג הביאו לרבי שהאיץ בו לצאת. "אבל כרמו שלי לא נטעתי", הרב ברנהרד ניסה לטעון. תשובתו של הרבי הייתה: אם אתה רוצה לשמור ולחזק את כרמך שלך – תשתף אחרים בו.

לא רוצים להיות 'גדולים'

נואם שהגיע במפתיע היה הרב יוסף דנבורג, שליח בקורל ספרינגס ומנהל בית-הספר "היברו אקדמי" במקום. בשבת האחרונה הוא קיים שבתון למקורביו, אולם לדבריו, לא יכל שלא להגיע. "אתם זהב. התופעה שלכם מדהימה", הוא אומר.

ולפני שהבחורים יתחילו לטפוח לעצמם בשכם, הרב דנבורג אומר ברוח טובה: "אתם יודעים מה ההבדל בין דרשה להתוועדות? בראשון הרב אומר לקהל דברים שירגישו טוב, בשני הרב קורא לקהל לעשות טוב. לא לא איכפת שתרגישו טוב, אז אל תתחילו להתרווח בכיסא".

הוא מבקש לנאום ללא מיקרופון ומגביה את קולו. "על הברכה של 'ישימך אלוקים כאפרים וכמנשה' שואלים מדוע דווקא כמוהם, מה עשו השניים האלו שילדי ישראל מתברכים שיגדלו להיות כמוהם. יש לכך שני הסברים. הראשון: כי הם היחידים שעצרו והחליטו להיות ברמה של הדודים, השבטים, בני יעקב.

"האמאליקע הם עמלק. אלה שאומרים ש'בדור שלי הבחורים היו יותר טובים'. אם מישהו אומר לכם שדור זה פחות איכותי מהעבר – לא היה ולא נברא. הבחורים איתם אתם עובדים מתמודדים מול כל-כך הרבה היום שזה מדהים איך הם יוצאים".

הרב דנבורג הוסיף הסבר נוסף לברכה: "יוסף ביקש שה' ישכיח את התורה שהוא למד אצל אביו יעקב כדי שיוכל להתאמץ ולהפעיל את הדעה האישית שלו. לכן הוא שמח כי 'נשני אלוקים' ורצה שיעקב יברך קודם את מנשה. אולם אפרים הוקדם כי מצאצאיו ייצא יהושע בן-נון, העבד הנאמן ש'הפרה' את תורת משה רבינו. מה שרבו עשה הוא עשה ולא עזב את ההר בלעדיו.

"בישיבות ליטאיות התלמידים מחכים להיות ה'גדול' הבא או להביא חידוש משל עצמם. וכשהם מצליחים, נותנים להם יישר-כוח ואיחול להיות ה'גדול הבא'. אצלינו, אנחנו כאפרים, אין לנו חידושים ולא צריכים. כל חידושי הרבי נמצאים על דף. הכל שם. אנחנו לא רוצים להיות 'גדולים' אלא שלוחים. ששאר העולם יהיה מנשה, אנחנו אפרים ואסור לנו לעזוב את התפקיד".

רק המצויינים נשלחים

הנואם המרכזי הוא הרב שי עמאר, שליח בגולדן-ביטש ודרשן מבוקש בקהילות ספרדיות וישראליות. "תפקידו המיוחד של דורינו הוא להביא לימות המשיח", הוא אומר וקרא להוספת מספר פעולות כדי לחזק את ההתקשרות של הבחורים לרבי.

"תעודדו את הבחורים לכתוב דו"ח שבועי לרבי. שיכתבו איפה הם אוחזים או מתקדמים. אין לכם מושג איזה אפקט יש זה. זה משנה את כלל המחשבה והגישה", הוא אומר ומוסיף כי לימוד בעל-פה הוא דבר נצרך. "הרבי פעם כתב כי הדבר המתאים ביותר לעשות בזמן הפנאי הוא לימוד משניות ותניא בעל-פה. ומכיוון שקשה ללכת היום ברחוב מבלי לראות דברים לא נאותים, צריכים שאותיות התורה יהיו חקוקים בראש".

הרב עמאר סיפר כי אברך פעם ניגש לאדמו"ר מקוצק והתגאה שעבר שלוש פעמים דרך ש"ס כולו. האדמו"ר שאל בחזרה: וכמה פעמים הש"ס עבר דרכך. "אתם הדוגמא חיה ואתם מייצרים את הרוח בישיבה. כשאתם שומרים על הזמן והסדר, זה נותן לבחורים געשמאק".

"אסור שיהיה לכם פשרות בנושא. עליכם לשמור על סדר, תפילה ולימוד. כשהבחורים יראו את הרצינות שלכם, הם יבינו מהו תפקידם ויראו בכם – שלוחו של אדם כמותו. הרבי דרש לשלוח רק את המצויינים לשליחות כי בדרך שאתם מדברים ומתנהגים יכול להיות השפעה על הבחורים לכל החיים", סיים הרב עמאר, בעצמו בוגר הישיבה במיאמי.

נאמו גם הרב בנציון קארף, מנהל הרוחני של הישיבה והת' השליח חיים ישראל שפרלין ממתיבתא בלוס אנג'לס.

היום (ראשון) התלמידים יקיימו דיונים בתוך בתי-חב"ד בפלורידה וישוחחו עם שלוחים במסגרת ביקור המוסדות שהם מקיימים בבית-חב"ד קוקאנוט-גרוב, בית-ספר ליובאוויטש, בית-חב"ד בוקה-ראטון, בית-חב"ד פורט לודרדייל, בית-חב"ד אוונטורה. הכינוס יתקיים במערב חגיגי 'באנקט' בבית-הכנסת המפואר 'השול' בבל-הרבור.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
איפה ר זאב וואלף ליפסקער?
י"ח טבת ה׳תשס״ז
גם הוא חלק מצוות הישיבה במיאמי!
2.
כל הכבוד על היוזמה!
כ' טבת ה׳תשס״ז
רוצים עוד תמונות וכתבות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.