מערכת COL | יום כ"א כסלו ה׳תשס״ז 12.12.2006

אור שמחה: "הכרטיס למחלקה הראשונה"

מאות מילדי מוסד 'אור שמחה' בכפר חב"ד התכנסו להתוועדות חסידית לרגל י"ט-כ' בכסלו. מנכ"ל מוסדות 'אור-שמחה' הרב זאב סלווין, שבמשך שעה ארוכה ריתק את הילדים בסיפור עם מוסר-השכל המתאים למצב התלמידים המתחנכים במוסדות  לסיפור המלא
אור שמחה:
מאות מילדי מוסד 'אור שמחה' בכפר חב"ד התכנסו להתוועדות חסידית לרגל י"ט-כ' בכסלו. את ההתוועדות הנחה בטוב-טעם מרכז פעילות הילדים, ר' שמואל אוחיון. בין הניגונים, שמעו הילדים מספר נקודות אודות מהותו של החג מפי מנהל הפנימייה ר' יוסף יצחק קליין, שהדגים לילדים כיצד עליהם לקחת הוראות מסיפור המאסר והגאולה ולשלבם בחי היום יום שלהם.

לאחר מכן הוזמן מנכ"ל מוסדות 'אור-שמחה' הרב זאב סלווין, שבמשך שעה ארוכה ריתק את הילדים בסיפור עם מוסר-השכל המתאים למצב התלמידים המתחנכים במוסדות.

"היה פעם ילד יהודי קטן אשר אביו שלחו עם 100 רובל לנסיעה ברכבת. ניגש הילד לאשנב המכירות והגיש לפקיד את השטר בן מאה הרובל. הפקיד נטל את הכסף והגיש לילד כרטיס בצבע אדום. הילד זז מהאשנב והלך והתיישב על ספסל בהמתינו לרכבת. בזמן המתנתו לרכבת הסתכל הילד סביב, ולהפתעתו הוא ראה כי כל היושבים סביבו אוחזים בידם כרטיס בצבע כחול. לרגע חשב הילד לשוב לאשנב ולהודיע לפקיד על טעותו, אלא שאז נשמעה צפירתה של הרכבת שנכנסה באותו הרגע לתחנה. לילד לא נותרו הרבה ברירות והוא עלה יחד עם כל הממתינים לקרונות.

לאחר שעתיים של נסיעה נפתחה דלת הקרון, ובפתח עמד כרטיסן חמור סבר והחל לדרוש מהנוסעים להציג את כרטיסם, מיד כשהילד ראה את הכרטיסן, פחד מילא את ליבו. 'הרי יש לי כרטיס שונה מכל הנוסעים, הכרטיסין מסוגל לזרוק אותי מחלון הרכבת כשהוא יראה שאין לי כרטיס כמו כולם' חשב בבעתה.
כשהחל הכרטיסן להתקרב לאיזור, החליט הילד להכנס מתחת לספסל בתקווה כי הכרטיסן יחלוף על פניו. כשהגיע הכרטיסן למקומו של הילד, הבחין בחוטים שהשתרברבו מחולצתו. תפס הכרטיסן את החוטים, משכם אליו ולאט לאט גרר אליו את הילד שהסתתר תחת המושב. תפס הכרטיסן את הילד בדש מקטורנו ובקולו המחוספס הרעים 'ז'יד איפה הכרטיס שלך? גנב שכמותך...

הילד, כולו אחוז רעדה, הוציא בחשש גדול את הכרטיס האדום וגמגם מילות התנצלות לכרטיסן שזהו הכרטיס שהביאו לו, הוא לא יודע, חלה כאן טעות. הכרטיסן הסתכל על הילד ועל הכרטיס, ושוב על הילד כלא מאמין... הילד הרים מבטו לכרטיסן, וראה את הפליאה בעיניו. חיוך קל השתרבב בשפתי הכרטיסן. "מה אתה עושה כאן"? שאל שוב הכרטיסן, "יש לך כרטיס למחלקה ראשונה!"....

"זכות גדולה יש לנו, חסידי חב"ד. יש לנו ביד את הכרטיס של המחלקה הראשונה – חב"ד", המשיך הרב סלאווין. "לפעמים אנו יכולים לשכוח מכך, ולשבת בין אנשים שיש להם כרטיסים של המחלקה הפשוטה, בכל מרום בו אנו נמצאים עלינו לזכור, אנו מחלקה ראשונה.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
תראו איך הילדים מהופנטים...
כ"ב כסלו ה׳תשס״ז
תאמת, במקומם גם אני הייתי מהופנט בהרצאה של הרב סלואווין..
2.
קניתי את הסיפור!
כ"ב כסלו ה׳תשס״ז
תודה
ותודה לcol שמכניסים גם את תוכן ההרצאה ולא רק את הידיעה!
3.
הסיפור
כ"ב כסלו ה׳תשס״ז
מתאים לכל אחד. אין צורך להדגיש שזה מתאים לילדים במוסד!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.