מערכת COL | יום כ"ח חשוון ה׳תשס״ז 19.11.2006

צעירי השלוחים ריגשו את זקני החסידים

"לראות את כל בני השלוחים מכל רחבי העולם, מתפללים יחד בבית-המדרש של הרבי, זה מעמד מרגש שגורם לך להזיל דמעות", כך התבטא אחד מזקני החסידים לאחר תפילת מעריב בליל שבת ■ לאורך השבת, דאגו המדריכים להעביר את זמנם בתכנים חסידיים ומיוחדים ■ במוצאי-שבת, נערכה לילדים תוכנית מעניינת, במהלכה הופיע קוסם שריתק את הילדים שעה ארוכה ■ צוות COL בדיווח מלא וגלריית תמונות מהאירוע במוצאי-שבת ומהווי הקעמפ החסידי  לסיפור המלא פרויקט מיוחד: COL ליווה את בני השלוחים
צעירי השלוחים ריגשו את זקני החסידים
הקוסם מופיע בפני 400 הילדים • צילומים: אלי קאהן, COL
מאת חיים ברון ובנימין ווייס, כתבי COL בכינוס
צילומים: אלי קאהן, COL


"לראות את כל בני השלוחים מכל רחבי העולם, מתפללים יחד בבית-המדרש של הרבי, זה מעמד מרגש שגורם לך להזיל דמעות", כך התבטא אחד מזקני החסידים בשיחה עם COL. ואכן, כל מי שנכח בתפילת ערבית בליל שבת ב-770, לא יכול היה לעמוד אל מול אותם צעירי הצאן, הרכים, העומדים מתפללים בדביקות, מתוך התלהבות.

לאורך השבת, דאגו המדריכים - רובם בוגרי ישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית בכפר-חב"ד, להעביר את זמנם בתכנים חסידיים.

במוצאי-שבת, נערכה להם תוכנית מיוחדת ב'בית-רבקה', קמפוס חמ"ש (שם הם שוהים במהלך היום). במהלך התוכנית, הופיע בפניהם קוסם שהעלה חיוך רב על פני הילדים, שבכל ימות השנה נמצאים במקומות נידחים ברחבי העולם ומשמשים דוגמה חיה לבן של שליח.

עליה של 7 אחוז

כפי שדווח, כ-400 ילדים משתתפים בכינוס מקביל לבני השלוחים שנפתח ביום בקראון-הייטס, ניו-יורק. צוות המדריכים התכנס ביום (חמישי) כדי לתאם את ההכנות האחרונות לקראת קבלת החניכים הנקראים בחיבה מופגנת "צעירי השלוחים".

שלוחי חב"ד המשתתפים בכינוס השלוחים העולמי הנערך בימים אלו בניו-יורק מביאים את ילדיהם מתחת לגיל בר-מצווה לתוכנית חסידית ועשירה המאורגן על-ידי הרב משה פינסון, האחראי על 'צעירי השלוחים' לאורך השנה מטעם 'משרד השלוחים'. "ישנה מידי שנה עלייה של 7 אחוז בילדים המשתתפים", הוא סיפר ל-COL.

כזכור, תוכנית מצומצמת החלה ביום חמישי עבור מאה הילדים שהקדימו לבוא עם הוריהם השלוחים. על הצוות מפקח ר' עמנואל סטורפר, אברך כולל בשכונה. בנוסף לתפילות וארוחות, הילדים יזכו לבקר בחדרו הקדוש של הרבי ב-770 ובדירת האדמו"ר הריי"צ בקומה השנייה במרכז חב"ד העולמי ויתפללו בביתו של הרבי ברחוב פרזידנט וכן יערכו סיור באוטובוס קומתיים באתרי תיירות בתפוח הגדול.

"אנחנו רוצים שהם יחזורו עם חיות ומעודדים", הרב פינסון מוסיף. בחודש הקרוב הוא שוב יפגוש את ילדי 'צעירי השלוחים' בקעמפ החורף השנתי באריזונה. "השלוחים לא מפסיקים להודות לנו על התוכנית הכי יפה ונהדרת".

שידור חי משני ה'בנקעטים'

כאמור, הצוות התכנס ביום חמישי באולם "אהלי תורה" ושמעו דברי ברכה והדרכה מאת הרב ישראל דערן, שליח חב"ד בסטמפורד קונטיקט וחבר הנהלת המרכז-לענייני-חינוך. "אני מתרגש לדבר בפניכם וקשה לי לבטא את עצמי באופן רהוט לאור חשיבות התפקיד שלהם. אני מדבר בפניכם כאבא לשלוחים וסבא לצעירי השלוחים", הוא פתח.

"ב-72 שעות הקרובות הנפשות הכי חשובות לרבי יהיו בידיכם ותחת אחריותכם. מה שאתם צריכים לתת להם היא התחושה וההבנה עד כמה הם מיוחדים", הרב דערן הרעים בקולו כדי לגבור מעל הדיבורים שנשמעו מצידו השני של האולם – שלוחים שלא מיהרו להמשיך למושב המרכזי.

"הילדים יתחלקו לקבוצות ואני בטוח שארבעה חמישה מהם לא יגיעו מערים גדולות עם חדר וחברים, אלא ערים קטנות ובודדות ללא משפחה, חברים או שפה. זאת תהיה ההזדמנות שלכם להעביר להם את ההרגשה עד כמה הם מיוחדים ושונים. כאן הם יהיו עם המשפחה האמיתית שלהם, האחים שלהם עד מאה ועשרים", הוסיף הרב דערן.

היום (ראוןש) הילדים יהנו מאירוע 'בנקעט' משלהם שייערך באולם קמפוס חמ"ש ברחוב לפערטס בקראון-הייטס. באמצע האירוע הם יחוברו בשיחת וידיאו אינטרנטית חיה עם באי ה'בנקעט' הגדול במרכז התערוכות בסומרסט בניו-ג'רזי בו צפויים להשתתף שלוש אלף שלוחים, גבירים, ידידים ובני משפחה.

• הדיווחים, התמונות, הראיונות:
כינוס השלוחים
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
Shluchim Office
כ"ט חשוון ה׳תשס״ז
Why you not Wruting who is incharge?
2.
dug mechayey!!!
כ"ט חשוון ה׳תשס״ז
haTzeirei hashluchim, hem dug mechayei lekulam!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.