מערכת COL | יום י"א חשוון ה׳תשס״ז 02.11.2006

העיסוק בפרשת השבוע - שווה כל רגע / המלצה

אמציה האיתן הקדיש את מדורו השבועי המתפרסם בעיתון 'בשבע' על קלטת הוידאו האחרונה 'בראשית' שהפיקה מלכהלי בלוי חנוכה מראשון-לציון ■ "לאחר הצלחה לא מבוטלת עם סרטי השירים וההפעלות לילדים, הגיעה גם לפרשת השבוע – בהחלט פנייה מבורכת", נכתב בכתבה ■ "החלק הראשון מכסה את ספר בראשית, עד לפרשת תולדות. כל פרשה נפתחת בסיפור של מלכהלי לקבוצת ילדים, או ילדות, ומשם עוברים לשיר או הצגה העוסקים בנושא"  לטור המלא
העיסוק בפרשת השבוע - שווה כל רגע / המלצה
הפקת ענק: "בראשית"
הטענה הראשונה של הילדים הייתה "למה חילקו את זה לשני חלקים, ומה עם החלק השני?". לו אני במקום מלכהלי, הייתי מקבל זאת כמחמאה. נסו לתאר לעצמכם את ערב שבת, בשעון חורף, כשהכול מתנקז לכיוון הרגעים האחרונים, ואתה מחפש דרך הגיונית כדי להעסיק את הילדים הקטנים (אלה שעדיין לא יודעים לשטוף את הכלים). אז הנה לכם שיטה מצוינת: "מי שיהיה מוכן לכבוד שבת יוכל לראות את בראשית עם מלכהלי". לא תאמינו איך זה עבד. תוך דקות הם היו מוכנים ומצוחצחים, יושבים בשקט מול המחשב, ומאפשרים לנו לעבור בשלום את הדקות האחרונות שלפני הדלקת הנרות. אפילו נקיפות מצפון לא היו לנו, הרי הילדים רואים פרשת שבוע.

מלכהלי היא תופעת טבע בפני עצמה. השם המלא הוא מלכהלי בלוי חנוכה. היא הגיעה מקהילת חב"ד ועוסקת בריתמיקה ובהפעלת ילדי הגן. במשך שנים הכרנו בעיקר את הקלטות עם הספרים המצורפים, בהדרכתם פיזזו הילדים בשירי הפעלה ומשחק. בשנים האחרונות עשתה מלכהלי הסבה לכיוון הווידיאו, ומאז היא לא נחה לרגע. לאחר הצלחה לא מבוטלת עם סרטי השירים וההפעלות לילדים, הגיעה גם לפרשת השבוע – בהחלט פנייה מבורכת. החלק הראשון מכסה את ספר בראשית, עד לפרשת תולדות. כל פרשה נפתחת בסיפור של מלכהלי לקבוצת ילדים, או ילדות, ומשם עוברים לשיר או הצגה העוסקים בנושא.

אחד הדברים הבולטים בהפקה הוא איכות המוסיקה והקלטת השירים. שילובי הקולות של הילדים, יחד עם כישרונה של מלכהלי בכתיבה ובהלחנה, מגיעים לתוצאה ראויה לכל אוזן. מלכהלי מקפידה להקליט הכל באולפן, ואני מתכוון ממש להכל. גם קטעי ההקראה לילדים מוקלטים מראש, דבר שעליו ניתן היה לוותר. נכון, שבזמן הצילומים זה חוסך את הצורך בהקלטה מקצועית של הקולות, אך זה גורם לאיזשהו חוסר אמינות בדיבור, ובשיחה הקולחת עם הילדים. בזמן הצילום, מלכהלי מתאמצת להישאר צמודה להקלטה המקורית, והדבר פוגע במקצת בטבעיות ובזרימה של הסיפור לילדים. אך ילדים, כמו ילדים, נשארים מרותקים, גם בזכות אורכם של ההסברים, שאינו הופך למייגע, ומותאם לרמת הסבלנות שמגלים הזאטוטים.

התפאורה והתלבושות לאורך הסרט ראויים גם הם לציון מיוחד. מקורות יודעי דבר מספרים לי שמלכהלי לא מוכנה לחפף, ועד שהצילום או התלבושת לא תהיה מושלמת, היא לא תעבור לצילום הבא. אמנם, אני מרחם קצת על הילדים שהשתתפו בצילומים, אבל התוצאה בהחלט מרהיבת עיניים. ומעבר לזה, ניתן לזהות את הילדים שהיו גם בצילומים הקודמים, כך שכנראה לא מדובר בחוויה קשה במיוחד.

לכולנו מוכרת התופעה של סרטים המספרים אירועים שקרו לפני מאות ואלפי שנים, המצולמים במקום שבו רואים את קיר האבנים, אבל בקלות ניתן להבחין גם בארון של בזק, או במקרר החשמלי. אינני בטוח שלילדים הצופים זה מפריע, אבל בסרט של מלכהלי לא מצאתי נפילות כאלה. הסרט מצולם בנופים בראשיתיים, החפים מכל סממן מודרני, והתלבושות, יחד עם האביזרים המצולמים, בהחלט מעניקים לצופה את הנופך ההיסטורי.

לפני סיום, אינני יכול להתעלם מהטענה שהועלתה ע"י הילדים (ראה בתחילת הטור). מדובר בשלושים ושלוש דקות של סרט בלבד, והפרומואים לחלק השני אכן נותנים חשק לעוד, אבל גם קצת אכזבה מאורכו של הסרט. אך אל דאגה, התוצאה מצדיקה את ההשקעה, וההנאה של הילדים, יחד עם העיסוק בפרשת השבוע, שווה כל רגע.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
כל הכבוד למלכהלי!
י"א חשוון ה׳תשס״ז
עלי והצליחי!
גם במגזר הדתי לאומי הילדים
משוגעים עלייך!
באמת רואים שהשקעתם הרבה
בסרט.


חברה מ"בית רבקה"
2.
תודה למלכהלי!!!
י"א חשוון ה׳תשס״ז
הילדים צופים בקלטת בלי סוף,שרים את כל השירים המהממים ולא שבעים.ממליצה לכולם בכל פה.מחכה כבר לחלק ב.
3.
וואו
י"ב חשוון ה׳תשס״ז
איזה יופי של קלטת! מומלץ בחום.

נ.ב.
אני זקוקה דחוף לעורכת מקצועית, ראיתי דכתוב בסוף הקלטת שם של אחת בשם רחלי שערכה וכו מישהו יודע איך אפשר ליצור עימה קשר?
זה דחוף לי מ א ו ד!!!
4.
תגובה
כ"ט חשוון ה׳תשס״ז
מלכהלי...את מיוחדת המשיכי לשמח את בנות ישראל הקטנות תודה רבה לך על הכל..
5.
תודה למלכהלי
כ"ט חשוון ה׳תשס״ז
קוראים לי רחלי תודה לך מלכהלי על הכל בזכותך..הילדות לא מפריעות בהכנות של שבת..ורק שתדעי שאני בתור אמא התרגשתי מהשירים שלך של פרשיות השבוע..עלי והצליחי רחלי והבנות!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.