מערכת COL | יום י' חשוון ה׳תשס״ז 01.11.2006

צעירי-חב"ד מצילים חיים: 19 ילדים הועלו מצ'רנוביל

צעירי-חב"ד ממשיכים להציל חיים. הבוקר (רביעי) נחתה בישראל קבוצה נוספת של ילדים מאיזור הקרינה בצ'רנובילזו. זו הקבוצה ה-75 המועלת ארצה, ו-19 ילדים נוספים יזכו לחיים חדשים. בכך מגיע מספרם של הילדים שהועלו עד כה ל- 2,411  ■ יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד הרב יוסף-יצחק אהרונוב, העומד בראש מפעל ההצלה יצא למינסק בכדי ללוות באופן אישי את הגעת הקבוצה ארצה. הוא ערך ראיונות קפדניים לילדים, שוחח עם ההורים, וליווה אותם במטוס עד לנחיתתם בארץ  ■ וגם: 16 שנה לשיחה שהקדיש הרבי לפרוייקט ההצלה של ילדי צ'רנוביל  לסיפור המלא
צעירי-חב
הרב אהרונוב עם חלק מילדי הקבוצה ה-75 הבוקר בשדה התעופה

צעירי-חב"ד ממשיכים להציל חיים. הבוקר (רביעי) נחתה בישראל קבוצה נוספת של ילדים מאיזור הקרינה בצ'רנוביל. זה שבע עשרה שנה מעלים צעירי-אגודת-חב"ד לארץ ילדים יהודים מאזור האסון הגרעיני בצ'רנוביל. כזכור, בשנת תש"נ הורה הרבי מליובאוויטש לעוסקים בדבר – "טלו עליכם את האחריות והביאו את הילדים לארץ-ישראל". 

זו הקבוצה ה-75 המועלת ארצה, ו-19 ילדים נוספים יזכו לחיים חדשים. בכך מגיע מספרם של הילדים שהועלו עד כה ל-2,411. מרביתם של הילדים סובלים מבעיות  מטוריות קשות, הקשורות לבעיות הקרינה הרבות במקום. הקבוצה החדשה מאופיינת בילדים צעירים ובודדים העולים ארצה בגפם ללא אחים או אחיות בארץ. 

אחד מגדולי הפרופסרים באוקראינה הודה לראשונה במכתב רישמי, שכתב עבור אחד הילדים, כי הבעיות המטוריות שהוא סובל הינם כתוצאה ישירה מהתפוצצות הכור הגרעיני בצ'רנוביל לפני 21 שנה. ילדי הקבוצה הנוכחית הגיעו מבליירוסיה השכנה, מעיר המרחוקת כ-60 קילומטר בלבד מאיזור הקרינה.

הלחץ של ההורים להעלות ארצה את ילדיהם הוא גדול. בצעירי-חב"ד מספרים כי בקבוצה ישנו ילד שרק לפני שבוע עבר ניתוח, ויממה לפני הטיסה עדיין היו התפרים בגופו. הוא התעקש להעלות ארצה ושלא להפסיד את ההזדמנות.

יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד הרב יוסף-יצחק אהרונוב, העומד בראש מפעל ההצלה יצא למינסק בכדי ללוות באופן אישי את הגעת הקבוצה ארצה. הוא ערך ראיונות קפדניים לילדים, שוחח עם ההורים, וליווה אותם במטוס עד לנחיתתם בארץ.


מצילים חיים


את הילדים הנרגשים קיבלו בשדה התעופה צוות הפנימייה ופרוייקט ילדי צ'רנוביל, בראשות הרב יוסף-יצחק רייטשיק והרב יצחק רסקין. בין מקבלי הפנים בלטה קבוצה גדולה של ילדים שהועלו ארצה על-ידי צעירי-חב"ד בשנה האחרונה, ובוגרי המוסד לילדי צ'רנוביל.

משדה התעופה יצאו הילדים למעונות הקליטה של צעירי-חב"ד בכפר-חב"ד, שהוקמו עבורם בהוראת הרבי. הבנים גרים ומתחנכים במוסד רחב ידיים בכפר חב"ד והבנות במבנים מיוחדים בקריה החינוכית "בית רבקה" בכפר חב"ד ב'. הילדים יעברו בדיקות רפואיות קפדניות, ויזכו למלוא תשומת הלב, החום וההשגחה הרפואית שהם כה זקוקים להם. עם הגיעם לכפר-חב"ד, מיהרו הילדים להתקשר להוריהם השוהים באוקראינה, ולדווח על הגעתם בשלום ארצה. 


הרבי מקדיש שיחה

לפני 16 שנה, בשלהי חודש חשוון תשנ"א הקדיש הרבי מליובאוויטש זמן יקר במהלך התוועדות שבת פרשת תולדות בפני אלפי חסידים על פרוייקט ההצלה של ילדי צ'רנוביל.

"המדינה הקומוניסטית ההיא, שינתה לאחרונה את יחסה מן הקצה אל הקצה ושיחררה מאות אלפי יהודים שיוכלו לנסוע למחוז חפצם", אמר הרבי, והוסיף כי "בין אלו שהם שחררו ישנם גם ילדים יהודים שניזוקו מהפיצוץ בצ'רנוביל והמדינה השתדלה ומשתדלת, ועל חשבונם, להוציאם ולרפאותם".

"עד בשנה האחרונה - המדינה עזרה לשלחם משם והתירו להם לנסוע לארץ הקודש, ושם גופא - ב"כפר חב"ד", ששם מטפלים בהם ומשתדלים לרפואתם, שכל זה מראה על העלייה מבירא עמיקתא (דמינה ההיא שהתנדה לחב"ד), עד למצב של חב"ד שמרז על החידוש של חסידות חב"ד, לגלות פנימיות התורה ותורת החסידות בפרטים ובפרטי פרטים".

הרבי אף הגיה את את השיחה והוסיף בשולי הגליון כי הורי הילדים הגיעו ולקחו אותם למקומותיהם והדבר מראה על השייכות התמידית שלהם עם חב"ד, "ועד שבטח יתגלה אצלם בפועל - כי חב"ד הוא מקור מחצבם של כל ישראל, המקור של "שבע קני מנורה", שבהם כלולים כל נשמות ישראל". 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יוליה
י"א טבת ה׳תשס״ז
נסטיה ריבקה וכטיה אני שמחה ליראות אותכם

חברה מהכיתה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.