מערכת COL | יום ח' חשוון ה׳תשס״ז 30.10.2006

כך מנסים לקדם את חוק הנישואים האזרחיים

שלימות העם: בנסיון להפעיל 'לחץ ציבורי' לקידום חוק נישואים אזרחיים, מתכוונים בימים הקרובים להציף את בתי-המשפט בגל תביעות פיצויים נגד המדינה, מצד זוגות שלא יכלו להינשא בישראל אלא בחו"ל ■ התביעות יהיו בגין "הוצאות ועוגמת נפש", והיוזמה היא של ארגון פוליטי המסווה עצמו בשם "העמותה לזכויות זוגות מעורבים". – כך גילה ח"כ הרב מאיר פרוש ('יהדות התורה') ■ "עם הצטרפותו של אביגדור ליברמן, לממשלה, יעלה מחדש על סדר-היום הצעת חוק "ברית הזוגיות", שיאפשר הנהגת מסלול נישואים נוסף" אומר הרב פרוש בכאב  לסיפור המלא
כך מנסים לקדם את חוק הנישואים האזרחיים
סכנה לעם היהודי. הרב פרוש על רקע בית-המשפט העליון (ארכיון: COL)
בנסיון להפעיל 'לחץ ציבורי' לקידום חוק נישואים אזרחיים, מתכוונים בימים הקרובים להציף את בתי המשפט בגל של תביעות פיצויים נגד המדינה, מצד זוגות שלא יכלו להינשא בישראל אלא בחו"ל. התביעות יהיו בגין "הוצאות ועוגמת נפש", והיוזמה היא של ארגון פוליטי המסווה עצמו בשם "העמותה לזכויות זוגות מעורבים". – כך אומר ח"כ הרב מאיר פרוש.

הרב פרוש מוסיף, כי מטרת העמותה היא להגיע כבר בשלב הראשון לעשרות תביעות לפיצויים, בהנחה שבעתיד יאוחדו תיקים אלה לדיון אחד עקרוני, שיסייע ל'לחץ הציבורי' המתארגן ולגיוס דעת קהל להנהגת נישואים אזרחיים במדינה.

עוד אמר, כי עם הצטרפותו הצפויה של ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, לממשלה, יעלה מחדש על סדר-היום הצעת חוק "ברית הזוגיות", שיאפשר הנהגת מסלול נישואים נוסף. גם מ"מ שר המשפטים, מאיר שטרית, הודיע כי בכוונתו להעלות כבר בימים הקרובים את הצעת החוק, שהיא כמובן רק שלב ראשון ופירצה העלולה להתרחב – עד הנהגת נישואים אזרחיים חלילה במדינת היהודים.

יצויין, כי השר שטרית שחיבר את מצע "קדימה" לבחירות האחרונות, הכניס גם את הפרק המחייב את מפלגתו ליזום את חוק "ברית הזוגיות", ולכן מובנת מאד האמביציה והמוטיווציה שלו לקדם הצעה אומללה זאת.

במכתב ששיגר הרב פרוש לרוה"מ אולמרט הוא הדגיש, כי ראוי תמיד להזכיר לאלה המנסים להשכיח את המסמך הידוע של דוד בן גוריון להרב יצחק מאיר לוין ז"ל, ערב הקמת המדינה, בדבר "הצורך העמוק למנוע חלילה חלוקת בית ישראל לשניים", בין היתר ע"י "הבטחת ענייני האישות במדינה שתקום". מסמך מכונן זה קבע, הלכה למעשה, כי נישואין וגירושין במדינה ייערכו כדת משה וישראל – וזה מחייב אותנו גם לעתיד לבוא.

עוד במכתב: הנהגת נישואים אזרחיים בשיטת השלבים, עלולה לבטל למעשה את קיומה של מדינת היהודים, ותהפוך את ישראל ל"מדינת כל אזרחיה". וזאת, מאחר שברור כי הזהות היהודית במדינה חייבת להיות מוחלטת, ללא שום תוספות או חיסורים. מדינת יהודים צריכה לשמור לפחות על ערכי היסוד של היהדות, במסגרת תשתית חוקיה ואורח חייה הבסיסיים.

"אין הצדקה להנהגת שינויים", מדגיש ח"כ פרוש במכתבו. "גם הטיעון שמיעוט של אזרחים במדינה מוצא דרך לעקוף את חוקי המעמד האישי, שתכליתם כאמור הוא אחדות העם, אינה נותנת הצדקה לשינויים, כשם שאין מפרקים חוקים או תקנות אחרים, שניתן לעוקפם בפועל.

יצויין עוד, כי בכנסת הקודמת גיבשה ועדה בראשות (אז ח"כ) רוני בר=און, הצעת חוק בנושא זה בהתאם להסכם הקואליציוני בין "הליכוד" ו"שינוי". מונחת גם הצעת חוק דומה, שהגישה קבוצת ח"כים בראשות ח"כ יורי שטרן ("ישראל ביתנו"). אולם, להערכת ח"כ הרב פרוש תצליח יהדות=התורה לגייס רוב בכנסת לדחיית כל הצעות החוק, כולל זו של שטרית וליברמן.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.