מערכת COL | יום כ"ט תשרי ה׳תשס״ז 21.10.2006

המאבק האחרון בבג"ץ נגד ההכרה בגיור רפורמי בישראל

בג"צ לא אמר את דברו לגבי סוג הגיור הרפורמי שיוכר בישראל. עתה, הבקשה המרכזית ב-11 תיקי בג"צ שהגישו הרפורמים והקונסרבטיבים, היא להכיר ב"גיורים" הרפורמים, כאן בארץ הקודש, גם לענין חוק השבות ■  הדיון בעתירות, נקבע ליום כ"א מר חשוון והסכנה היא שבסופו של הליך, עלול בג"צ להוביל להקמתו של מערך "גיור" ובתי דין לגיורים רפורמיים ברחבי ישראל. התנועה להגינות שלטונית בראשות היו"ר מרדכי איזנברג ועו"ד נחמה ציבין אומרים כי "זהו בעצם המאבק האחרון בבג"צ וקו ההגנה האחרון"  לסיפור המלא
המאבק האחרון בבג

המאבק האחרון בפרשת "מיהו יהודי" הולך ומתקרב. ביום כ"א חשוון תשס"ז (12.11.06 למניינם) ידון בית משפט העליון בשבתו כבית דין גבוה לצדק, בהרכב מורחב ב-14 עתירות אשר הגישו ארגונים רפורמים וקונסרבטיביים  על מנת שגיור רפורמי יוכר בישראל לצורך חוק השבות. מולם תתייצב ב"כ משרד הפנים וכן מרדכי איזנברג, יו"ר התנועה להגינות שלטונית בשם התנועה ועו"ד נחמה ציבין. התנועה להגינות שלטונית הוכרה בעבר במעמד של עותר ציבורי, מעמד אשר איפשר לה לטעון טענות בשם הציבור.

עד כה הכירה המדינה בגיורים רפורמים אשר נעשו בחו"ל. לפני כשנה הורחבה ההכרה בגיורים רפורמיים הנערכים בישראל בכך שגיורים אלה הוכרו לגבי תושב ישראל אשר נסע לחו"ל, גויר שם וחזר ארצה ("גיורי קפיצה"). המצב, נכון להיום, הוא כי בישראל לא מוכרים גיורים רפורמים הנערכים במדינה. על כך מנהלת התנועה הרפורמית מאבק ולצורך כך הם - ואחרים אשר הצטרפו אליהם – עתרו לבג"צ. למעשה, הרפורמים מנהלים מאבק על מנת לקבל הכרה מושלמת וכלל עולמית בגיורים אשר נערכים על ידם. הפעם מתמקד מאבקם בישראל, דבר אשר יעניק להם הכרה רחבה וזאת אף ביחס לקבלת סיוע כספי מהמדינה, לצורך מימון פעילותם בתחום הגיור.

מרדכי אייזנברג אומר: "אינני מבין את אדישות הציבור והעסקנים. עדיין יש מה להתגונן בענין זה בבג"צ.כמו כן - עוד לא אבדה תקוותנו לשינוי חוק ההמרה וחוק השבות באופן שייקבע במפורש שרק גיורי הרבנות הראשית לישראל תקפים לענין חוקים אלו. חבל שהמפלגות הדתיות לא כללו ענין זה על סדר היום במשא ומתן הקואליציוני. הדבר חשוב לא פחות מנושאים תקציביים.

לכל השאננים אומר, כי השלב הבא במאבקם של הרפורמים יהיה ללא ספק ערעור על האוטונומיה של בתי הדין הרבניים בענייני המעמד האישי במדינת ישראל" מוסיף איזנברג אזהרה מפוכחת.

עו"ד נחמה ציבין הוסיפה "חבל שהמדינה לא טורחת להציג בפני בית המשפט חוות דעת מחכמי ישראל ברחבי  העולם כפי שנהג בן גוריון בשנות החמישים. חבל עוד יותר כי רבנים ומנהיגים יהודיים, אשר נושא זה בהכרח שיהא קרוב ללבם, עומדים בשעה גורלית זו ומחרישים." "מדובר ברגע היסטורי בו עומדים חלילה לפרוץ את הסכרים האחרונים מפני התפשטות פעילות התנועה הרפורמית בישראל ובעיקר חשש קרוב לנשואי תערובת ולמגפת התבוללות דווקא בארץ הקודש."

עניין רב נוסף מעורר הדיון הנוכחי בבג"צ שכן לראשונה ידון הרכב מורחב בסוגיה בהעדרו של הנשיא לשעבר עהרון ברק. זו הפעם תעמוד בראש ההרכב הנשיאה החדשה גב' דורית בייניש אשר בוודאי תשאיר חותם מסויים גם מהשקפותיה האישיות בנוסף למטען שהותיר אחריו "האח הגדול" ברק.

התנועה להגינות שלטונית שולחת בימים אלו מכתב לבתי חב"ד, לארגונים יהודיים, ליו"ר ונשיאי בתי כנסת ברחבי העולם, לרבנים ולמנהיגים יהודיים באירופה, ארה"ב, אוסטרליה ודרום אפריקה. בפנייתה מבקשת התנועה "להצטרף אלינו ולהושיט לנו עזרה במאבק זה". עוד מבקשת התנועה "להעביר אלינו תיאורים מפורטים כולל שמות, מקומות וכו' של מקרים מגוחכים של "גיור" שנעשה על ידי רפורמים, אשר יש בהם כדי להסיר את המסווה ההלכתי שהם מנסים לעטות". אייזנברג אומר כי חומר זה עשוי לסייע רבות להצגת תמונה אמיתית של "גיורי" התנועה הרפורמית בפני בג"ץ, זאת בנוסף לטיעונים משפטיים עליהם שוקדת התנועה להגינות שלטונית זמן רב.


המכתב שנשלח לרבני חב"ד

לצערנו הגדול, המצב בנושא הגיור מידרדר והולך. בעבר פסק בג"צ בענין הכרה בגיור רפורמי שנערך בחו"ל לענין זכאות לפי חוק השבות גם לאלו שהתגיירו בחו"ל לאחר שעלו לישראל ("גיורי קפיצה", להבדיל מעולים שעלו כגרים). ובעבר הרחוק הכיר בג"צ ב"גרים" הרפורמים כזכאים לענין מרשם התושבים.

למרות התקדימים, עדיין בג"צ לא אמר את דברו לגבי סוג הגיור שיוכר. עתה, הבקשה המרכזית ב-11 תיקי בג"צ שהגישו הרפורמים והקונסרבטיבים, היא להכיר ב"גיורים" הרפורמים, כאן בארץ הקודש, גם לענין חוק השבות.

הדיון בעתירות, נקבע ליום כ"א מר חשוון, תשס"ז (12.11.06) והסכנה היא שבסופו של הליך, עלול בג"צ להוביל להקמתו של מערך "גיור" ובתי דין לגיורים רפורמיים ברחבי ישראל. זהו בעצם המאבק האחרון בבג"צ וקו ההגנה האחרון.

הכתובת רשומה על הקיר ובכל זאת הכול שאננים, כמו בימי המאבק על "מיהו יהודי".
במקום שאין איש, פעלנו אנו בתנועה להגינות שלטונית, תמיד ללא קבלת שכר, באמצעות בקשת הצטרפות כמשיבים לעתירה (כך עשינו בעבר, במקרים אחרים, תמיד בהתנדבות ושופטי בג"צ העניקו לנו מעמד של עותר ציבורי), זאת משום חובת ההשתדלות והצורך לומר את דברה של היהדות הנאמנה. זאת נעשה בעזהי"ת על אף ההיסטוריה הפסיקתית בבג"צ אשר מובילה חלילה להכרה גם הפעם בגיור הרפורמי והקונסרבטיבי.

אנו היחידים המבקשים להצטרף. אף מפלגה דתית ואף גוף אורתודוכסי אחר, בישראל ובעולם, אשר באופן טבעי נושא זה צריך להיות קרוב ללבם, לא ביקשו להגיד את דברם לפני בית המשפט.

לצורך נצחון בבג"צ טוענים הם, כי הליכי הגיור שלהם נעשים בבית דין של 3 דיינים והם דורשים טבילה במקווה ו"קבלת מצוות עפ"י דרכה של התנועה הרפורמית".
הננו פונים אליכם באשר הענין קרוב ללבכם, כאמונים על מאבקו רב השנים של הרבי בנושא "מיהו יהודי", והואיל ומכירים אתם באורחותיהם של הרפורמים בחו"ל, להצטרף אלינו ולהושיט לנו עזרה במאבק זה. אנו מבקשים להעביר אלינו תיאורים מפורטים, כולל שמות, מקומות וכו' של מקרים מגוחכים של "גיור" ע"י רפורמים, אשר יש בהם כדי להסיר את המסווה ההלכתי שהם מנסים לעטות. ותשועה ברב יועץ.

בברכה,
מרדכי איזנברג - יו"ר התנועה להגינות שלטונית  
נחמה ציבין, עו"ד - ציבין ושות' – משרד עו"ד

The Movement for Fairness in Government in a last struggle against recognition in Reform conversions

The last struggle in the issue of Mihu Yehudi is approaching. On November 12, ‏2006, the Supreme Court, sitting as the High Court of Justice in an extended panel, will be judging 14 petitions that have been submitted by Reform and Conservative organizations, demanding that Reform conversions will be recognized in Israel. Standing against them will be the representative of the Ministry of Interior Affairs, Mordechai Eisenberg, the chairman of The Movement for Fairness in Government, and attorney Nechama Tzivin. The Movement for Fairness in Government was recognized in the past to stand as a public petitioner, a status that enables her to plead in the name of the public.

Up to about a year ago, the State of Israel has given recognition to Reform conversions that have been carried out abroad. Since then, the recognition in Reform conversions that are being carried out in Israel has been extended regarding an Israel resident who traveled abroad just to be converted there (“Jump conversions”). As of today, the situation is that Reform Conversions carried out in Israel do not have recognition. The Reform Movement is struggling against this situation, and for the sake of this, they – and others who have joined them – have petitioned to the High Court of Justice. In fact, the Reform movement has been struggling to get full and worldwide recognition in the conversions that are being carried out by them. This time around, they are focusing on Israel, hoping that they will receive wide recognition there, this including receiving financial aid from the State of Israel for the sake of  financing their conversion activities.

Mordechai Eisenberg: “I don’t understand the indifference of the public and politicians. There are still ways to defend against these petitions. Likewise, we have not lost our hope to change the Law of Conversion and the Law of Return, so that they will determine explicitly that only conversion carried out by the Rabanut will be valid regarding these laws. It’s a pity that the religious political parties have not included this issue in their agenda during the coalition negotiation. This issue is not less important than budget issues. To all those who are serene I say that the next stage of the struggle of the Reform Movement will be, without doubt, objecting the autonomy of the Rabbinical Courts in the matters of personal status in Israel”.

Attorney Nechama Tzivin added: “It’s a pity that the State of Israel does not take trouble to present the court with the opinion of Chachmey Yisroel worldwide, as has been done by Ben Guryon in the fifties. It’s even more a pity that Jewish Rabbis and leaders, to whom this matter must be close to their hearts, are standing at this hour silently. We are talking about an historical moment, in which, God forbid, the last remaining barriers – barrier that are preventing the expanding of the Reform Movement in Israel and mainly preventing mixed marriges and assimilation -  will collapse”.

The current sitting in the High Court of Justice arouses another high interest, For this will be the first time, that an extended panel will be sitting on this issue, with the absence of the former President, Aharon Barak. This time, at the head of the panel will sit the new President, Dorit Beinish, which will surely leave a certain mark of her personal views, additional to the baggage that the “big brother”, Barak, left behind.

 The Movement for Fairness in Government is sending these days a letter (which is presented with this article) to Batey Chabad, Jewish organizations, the chairmen and presidents of synagogues around the world and to Rabbis and Jewish leaders in Europe, the United States, Australia and South Africa. In her letter, the movement is requesting that “you join us and give us help in this struggle of ours”. The movement also requests to send her “detailed descriptions, including names, places etc., of ludicrous cases of “conversions” that were carried out by Reform “Rabbis. These can remove the Halachic veil that the Reform Movement is wrapping around herself”. Eisenberg says that such material can assist greatly the presentation of the real picture of the “conversions” carried out by the Reform Movement, additional to the legal arguments that The Movement for Fairness in Government has been working on for a long time.


ל' תשרי ה'תשס"ז (October 22, 2006)

To:
Lubavitch Rabbis around the world
Dear Rabbis and friends,
שלום וברכה

Re; Recognition of Reform conversion in Israel

To our great remorse, the situation in the matter of conversion is deteriorating. In the past, the High Court of Justice ruled in the matter of recognition of Reform conversions that were made abroad, that they will be recognized for the matter of entitlement according to the Law of Return, also for those who converted abroad after they immigrated to Israel (“Jump conversions”, as opposed to immigrants that immigrated as converts); and in the distant past, the High Court of Justice recognized Reform “converts” as being entitled for the matter of the resident registry.

Despite these precedents, the High Court of Justice has not said yet its words about the kind of conversion that will be recognized. Now, the main request in the eleven High Court of Justice petitions that the Reform and Conservative parties have submitted, is to recognize the Reform “conversions”, made here in the Holy Land, also for the matter of the Law of Return.

The court hearing for the petitions has been scheduled for the Nov 12 2006, There is great danger that at the end of the procedures, the High Court of Justice might lead to the establishing of a “conversion” alignment and of Reform Batei Din all over Israel. Therefore, this is actually the final struggle in the High Court of Justice and the last line of defense.

The writing is on the wall, and despite that, all are serene, just like in the days of the struggle for “Who is a Jew” (“מיהו יהודי”).

In the place where there is no man, we, the Movement for Fairness in Government, have worked always without receiving wage, by means of requesting to join as respondents to the petition (that is how we have done in the past, always volunteering. In other cases, the judges of the High Court of Justice granted us a status of a public petitioner). This because of the obligation and need to make effort for the cause of devoted Judaism.

We are alone in our request to join as answerers to the petition. No political religious party and no other Orthodox body, in Israel and around the world, which naturally this issue is supposed to be close to their hearts, has not requested to say their words before the court (besides us, standing against the Reform is, the office of the attorney general, whom cannot be relied on as being interested in preventing the acceptance of Reform “conversion”).

In order to win in the High Court of Justice, they are claiming that their conversion procedures are done by a court of three “rabbinical” judges, they require a ritual immersion and “the acceptance of Mitzvahs according to the way of the Reform party”.

We are turning to you, those who the matter is close to their hearts, those who have been faithful to the Rebbes long time struggle in the matter of “Who is a Jew” (“מיהו יהודי”), and since you are familiar to the ways of life of the Reform abroad, to join us and give a hand in this struggle. We are asking of you to transmit to us detailed descriptions, including places, names etc. of ridiculous cases of Reform “conversions”, which have in them to remove the Halachik mask that they are trying to wear.

ותשועה ברב יועץ.

Mordechay Eisenberg
Chairman of התנועה להגינות שלטונית

__________________
Nechama M. Tzivin, Attorney at law
Tzivin & Co. – Law Offices

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
לחדד את איום ערעור האוטונומיה של בתי דין...
ל' תשרי ה׳תשס״ז
אם הם יקבלו סמכות מבית המשפט כגוף דיינים לגיור
אז הם יהיו בהמשך חלילה דיינים לקבורה ולחתונות וגרושין וכו וכו

אם כעת ה"גדולים" של בני ברק וירושלים שותקים שלא יבואו אח"כ לקרוא לנו להפגנות נגד בית המשפט והמדינה
2.
כי לא תהיה תפארתנו על הדרך הזו
א' חשוון ה׳תשס״ז
אוי לאן הגענו, דוקא אשה צריכה להתעסק עם מיהו יהודי? איפה הרבנים? איפה העסקנים? כי לא לא תהיה תפארתנו על הדרך אשר אנו הולכים בה, כי ביד אשה ....
3.
במקום שאין איש
ב' חשוון ה׳תשס״ז
על זה נאמר

ובמקום שאין איש

גם אשה תועיל
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.