מערכת COL | יום כ"ה אלול ה׳תשס״ו 18.09.2006

נוחתים בארה"ב? טיפים מעשיים לנמל הכניסה

בחודשים האחרונים גוברת, באופן עקבי, כמות המבקרים בארה"ב אשר מתבקשים לעבור "חקירות שניות" econdary Inspection חקירה זו מתבצעת בשדה התעופה, בטרם "הותרה" באופן פורמאלי הכניסה לארה"ב. כשלון בחקירה זו מסתיים בד"כ בהחזרת הנוסע לישראל על המטוס שהביא אותו לארה"ב  לסיפור המלא
נוחתים בארה
נוסעים לרבי (ארכיון-COL)

הכתבה הבאה כוללת טיפים כיצד ניתן להתמודד עם מכשול זה.

1. שיתוף פעולה

חשוב לזכור כי לאורך כל הדרך עדיף לשתף פעולה באופן מלא. ל- DHS) Department of Homeland Security) ישנה סמכות מלאה לחקור אותך בטרם כניסתך לארה"ב, חוסר שיתוף-פעולה עשוי או עלול להתפרש כניסיון למרמה.

חקירה משנית מהווה דיון מחודש בעצם זכאותך לוויזה. זאת על אף שכבר עברת את התהליך מול הקונסוליה בארץ. לכן רצוי שתישא עימך את כל המסמכים הרלוונטיים להוכחת כוונות שהייתך בארה"ב. אפילו תיעוד כמו הזמנה לחתונה, או עותקים מהתכתבות עסקית.

2. אמת או שקר

הדבר הגרוע ביותר מבחינת "רשות ההגנה על הכניסה והמכס" -Customs & Border Protection" הוא להיתפס במצג שווא בזדון. על כן, אמור את האמת המלאה, כי במידה וה- CBP יקבע כי המדובר במצג שווא בזדון "Material Misrepresentation" לא תותר כניסתך לארה"ב. משמעו המעשית של צעד זה הינו אי-כניסתך לארה"ב למשך 5 שנים לפחות!.

3. בלי חוכמות

אל תתחכם. כולנו מכירים את המאצ´ו הישראלי, אשר נפגע באופן אישי מן הרצון שלקצין המכס וביקורת הגבולות לחקור אותו, והוא אינו מוכן לעמוד בסיטואציה כזו. ובכן, חשוב להניח את האגו בצד. לא מדובר בצעד אישי נגדך, אלא בזהירות יתר בה נוקט ה- DHS, וגם אם אתה לא בדיוק מסכים עימם זוהי עדיין זכותם לעשות זאת.

4. ארנק

אם אתה מתבקש להציג את תוכן הארנק שלך, או מתבקש לתת את הסכמתך להיבדק בדיקה גופנית, אפילו בדיקה מלאה -ענה בחיוב ללא הסתייגות. יש ל- DHS את הזכות לבצע זאת. במקרה של נוסעת אישה היא רשאית לבקש כי הבדיקה תעשה על ידי אישה או בנוכחות אישה.

5. הקלטה וטלפונים

כשייאמר לך כי הראיון אתך מוקלט, אל תטיף לפקיד ההגירה על חוק זכויות הפרט. יש לו את הזכות לעשות זאת. בהתאם לכך שקול כל מילה ובקש העתק מן הפרוטוקול - יש לו חשיבות קריטית במקרה של ערעור.

אם בקשתך לטלפן לעו"ד, לאשתך או למנהל הישיר נענית בסירוב -אל תצעק. עפ"י החוק האמריקאי אין לך זכות ייצוג ע"י עו"ד בשלב החקירה השנייה, ואין לך זכות מוקנית לשירות טלפון. הזכויות שראית בסרטים מוקנות רק לאזרחים אמריקאים - לא לתיירים.

6. אנגלית שפה קשה

במידה ואתה חש כי האנגלית שלך אינה טובה מספיק על מנת להבין את כל אשר מדברים איתך, אל תתבייש ובקש מתורגמן. נקודה זו חשובה ביותר. במידה ונפלה טעות עקב אי-הבנה של הנחקר את השפה, הוא עלול להסתבך ולהכשיל את כניסתו.

אם בחרת להסתדר ללא מתורגמן ולא הבנת משהו מדבריו של קצין ה- DHS אל תחשוש לבקש הבהרה. חשוב מאוד שתבין במדויק את אשר אתה נשאל, שוב, על מנת למנוע אי הבנות.

7. באים הולכים

כדאי שתדע לנקוב במועד מדויק ליציאה מארה"ב במידה ותישאל עליו. תשובה כללית כמו: "באתי לכמה שבועות" אינה מוגדרת דיה ועלולה להיתפס כניסיון פוטנציאלי לשהייה בלתי-חוקית.

כדאי שתהיה מטרה ספציפית אחת או יותר לביקורך, כגון: אירוע משפחתי, ביקור עסקי, תערוכה, ביקור או שילוב של המטרות הללו. הדבר יעיד על אמינות דבריך.

8. עצור בטרם תיכנס

עליך לדעת כי עד אשר מתקבלת החלטה לגבי אישור כניסתך לארה"ב, אתה נמצא במעצר, אשר יכול להיערך מספר ימים.

במקרים בהם נמנעה כניסתך לארה"ב, אתה עצור עד שתצא טיסתך לארץ שממנה הגעת. דבר זה נכון גם במקרה שהטיסה היא רק בעוד שבוע. עליך לדעת כי בתקופה זו אין לך "זכות" לבקש שימוע, דיון נוסף או אפילו שיחת טלפון.

9. ערעור נוסף

במידה וגורשת חזרה לארץ המוצא שלך, ואתה מבקש לערער על ההחלטה, אל תיגש מייד עם הנחיתה לשגרירות ארה"ב ותמחה על שעוללו לך. מומלץ לבחון קודם לכן את המצב תוך הסתייעות בעו"ד המתמחה בדיני הכניסה לארה"ב שמכיר את החוק האמריקאי.

10. במהלך השהיה

לאחר שכבר נכנסת לארה"ב, הקפד לנהוג על-פי תנאי הוויזה שלך. ידועים מקרים רבים של זרים הנכנסים לגבולות ארה"ב ועובדים באופן בלתי-חוקי, או שוהים בשהיית-יתר. נכון להיום יותר מתמיד, צפויים מעשים כאלו להביא כאלו לגירוש מיידי, למעצר, ואף למניעת אפשרות כניסה בעתיד. הקפד להימנע מכך.

מאת : עו"ד צבי קן- תור

* צבי קן תור הינו שותף מנהל בקן תור שוורץ בע"מ אשר הינה מובילה עולמית בתחום האשרות לקורפרייט רילוקיישן לארה"ב, ישראל, ולמדינות רבות נוספות. כתובת דוא"ל : [email protected] 


באדיבות: israelis abroad ו'צ'ופר' - אתר חדשות יהודי.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
"בנוכחות אישה" - מזעזע
כ"ו אלול ה׳תשס״ו
כאישה אני חושבת שCOL צריך להדגיש לנשים להתעקש שבמידה ורוצים לערוך על גופן בדיקה של ממש, הדבר יתבצע ע"י אישה בלבד, וללא נוכחות גברים. זהו מינימום הכרחי של צניעות.

כמו"כ הייתי מדגישה שביקור בחצר הרבי בקראון הייטס מוכרת כמטרה חשובה ביותר, כך בקונסוליה ובשגרירות בישראל, וכך בוודאי גם בעיני השלטונות בארה"ב המכירים את זרם הנוסעים שהדבר בנפשם.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.