מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשס״ו 10.09.2006

פרס: "ההתכנסות מתה". הרב רובין: "מסקנה מאוחרת"

שמעון פרס, המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח כלכלי איזורי, מראשי השמאל הישראלי מזה עשרות שנים, מביט כרגיל רחוק. בראיון לעיתון 'ידיעות אחרונות' ביום שישי האחרון קובר פרס את רעיון ההתכנסות ומצהיר: "לא יהיה פינוי מאסיבי של התנחלויות בעשור הקרוב. רעיון ההתנתקות, או ההתכנסות חד צדדית נגמר. הוא נגמר פוליטית, פסיכולגית, ומבצעית". הרב יהודה רובין מנהל בית חב"ד בלב השומרון בתגובה ל-COL: "לקח לפרס יותר מידי זמן להגיע למסקנה הנכונה, וכעת אנו מברכים אותו"  לסיפור המלא
פרס:
שמעון פרס. "לא יהיה פינוי של התנחלויות בעשור הקרוב"
שמעון פרס, המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח כלכלי איזורי, מראשי השמאל הישראלי מזה עשרות שנים התראיין לעיתון 'ידיעות אחרונות' בראיון שפורסם ביום שישי האחרון.

COL מצטט קטעים נבחרים מהראיון.

- תהיה התכנסות? ישראל תיסוג חד צדדית מחלקים גדולים של יהודה ושומרון?

"רעיון ההתנקות או ההתכנסות חד צדדית נגמר. הוא נגמר פוליטית, פסיכולגית, ומבצעית. לא תהיה ביהודה ושומרון חזרה כפולה ומכופלת על הנסיגה מעזה. לא יהיה פינוי מאסיבי של התנחלויות".

מה מניע אותך לקביעה כה נחרצת?

"רעיון ההתכנסות מת משלוש סיבות. האחת: יורים עלינו מרצועת עזה אחרי שנסוגונו ממנה. השנייה: הפולטיקה הפלסטינית מפוצלת, מפולגת, ואין מי שייקח אחריות. והסיבה השלישית: ישראל היא דמוקרטיה, ודעת הקהל שוללת כיום את הרעיון של התנתקות חד צדדית נוספת. לכן היא לא תהיה, לפחות לא בחומש או אפילו בעשור הקרוב".

הנסיגה מעזה היתה טעות?

"פינוי ההנתחלויות מעזה לא היתה טעות. מקומן לא היה שם. טוב שהן הורדו, גם למתנחלים עצמם. אבל החד צדדיות של ההתנתקות היתה טעות".

הרב יהודה רובין התראיין ל-COL בעקבות פירסום דברי שמעון פרס. "אני שמח לשמוע דברים נכונים, מכל מי שלא יהיה. לא שמעון פרס נתן לנו את הרשות להיות בארץ הזאת, ולא בברכתו אנו חיים על אדמתינו. אני שמח שהוא הגיע למסקנה זו, למרות שהיא באיחור רב מידי. מטרתנו היא להמשיך בפעילות של הרבי ולהוסיף בהפצת היהדות".
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
ומה יהיה אז?
י"ז אלול ה׳תשס״ו
צריך למוטט לגמרי את המחשבה ואת הרעיון בכלל על התנתקות כלשהי
2.
מה????
י"ז אלול ה׳תשס״ו
מה????
3.
חברה ממתי יש להאמין
י"ז אלול ה׳תשס״ו
לפוליטיקאי אה??!!
4.
לענייות דעתי
י"ז אלול ה׳תשס״ו
פרס לא חוזר בו בדבריו אלה מדעתו בעניין מסירת שטחים כי אם רק מסייג זאת ל"הסכם שלום" דבר שהרבי התריע עליו חמורות. לא מתלהב מהעניין ולא מבין מה ההתרגשות.
5.
kol hkvod!!!
י"ח אלול ה׳תשס״ו
kol hkvod!!!
6.
זה לא שינוי מהותי אלא נסיבתי,
י"ח אלול ה׳תשס״ו
ותמהני מה המטרה של הבאת הכתבה הזו ב COL , האם קירוב לבבות בין חסידי חבד לבין שמעון פרס , או שמר פרס הפך למאן דאמר בענייני שפיות ?

ובא ננתח מה הוא אומר:

"יורים עלינו מרצועת עזה אחרי שנסוגונו ממנה"
-משמע אם לא יירו לזמן מסויים נוכל לחזור לזה , ולבנון יוכיח , שהרי "ההצלחה" של הנסיגה מלבנון היא זו שהכשירה את הלבבות הישראליים לחזור על ההצלחה הזו, בדוגמת בריחה משדה קרב. למישהו יש ספק בכוונות הערבים ?

השנייה: "הפולטיקה הפלסטינית מפוצלת, מפולגת, ואין מי שייקח אחריות"

- האם אנחנו מטילים ספק כלשהו בכוונות של איזו הנהגה ערבית -חזקה ככל שתהיה - לגבי ארץ ישראל ? על איזו אחריות מדבר מר פרס ?

. והסיבה השלישית: ישראל היא דמוקרטיה, ודעת הקהל שוללת כיום את הרעיון של התנתקות חד צדדית נוספת.

-וכאן אומר לנו מר פרס:" אחרי הכל אני פוליטיקאי , ותלוי בדעת הקהל". משמע שאם יחול שינוי בדעת הקהלו, ויש סיכוי שיקרה דבר כזה ,למשל על ידי מניפולציות של כלי התקשורת כפי שקורה כיום, אז נשוב לרעיון של נסיגה.

לכן היא לא תהיה, לפחות לא בחומש או אפילו בעשור הקרוב".

- לגבי ההבטחה הזו של פרס אני הייתי מסתכל בצורה קצת צינית ... חשבון פשוט , פרס כיום בן 84 (?) הוא כבר לא יהיה זה שיגזור סרטים אדומים בהנחת אבן פינה לישיבת חבד בדמשק , או בבירות ...

אני מציע לא להסתכל מר פרס כמי שחטא ושב , אלא כעל מי שאומר אחטא ואשוב !

ולסיום - קטע וידאו שבו נראים אהוד אולמרט והרב מאיר כהנא בוויכוח - שכיום אקטואלי , אני מציע לראות את רוחק הראות של מי שנרצח ואת קוצר הראות של מחזיק המושכות של היום...

http://youtube.com/watch?v=G0v1To8B4_A

( להעתיק לחלון הדפדפן)
(הדיון באנגלית)

א
מהתפוצות (השקטות לע"ע)
7.
הרב צודק
י"ט אלול ה׳תשס״ו
לקח לו יותר מדי זמן להבין
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.