מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשס״ו 10.09.2006

קראון-הייטס חגגה את סיום הרמב"ם

אלפים נטלו חלק במעמד סיום הרמב"ם העולמי שהתקיים אמש (מוצאי-שבת) באולם "אהלי תורה" בשכונת קראון-הייטס. בחגיגת הסיום נטלו חלק רבנים, ראשי ישיבות ומשפיעי השכונה. במהלך הערב עוררו הנואמים על חשיבותה המיוחדת של תקנת הרמב"ם ועוררו את הקהל ליטול חלק בלימוד מחזורי הרמב"ם. המעמד השנתי מאורגן על-ידי הרב שמואל בוטמן המחזיק במסורת של שנים רבות בארגון מעמד הסיום   לדיווח המלא וגלריית תמונות
קראון-הייטס חגגה את סיום הרמב
"סיום הרמב"ם העולמי" כפי שהוא נקרא על ידי הרבי * צילומים: COL

אלפים השתתפו במוצאי-שבת האחרונה ב"סיום הרמב"ם העולמי", כפי שהרבי כינה את האירוע השנתי, באולם "אהלי תורה" בקראון-הייטס, ניו-יורק. אלפי המשתתפים  היו עדים חיים לזה שלמרות שזה כבר הסיום ה-24 הרי שהסיום הולך ומתחזק משנה לשנה ויש המשכיות לתקנה התורנית של הרבי.

הרב שמואל מנחם-מענדל בוטמאן, מנהל צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית ומארגן הסיום העולמי, נוטל את שרביט ההנחייה כמעשה זקן ורגיל ומזמין את "החזן של הרבי" ר' משה טלישבסקי לקרוא עם הציבור את פרק קה בתהילים - פרקו של הרבי.

שלושה מסכי ענק התחילו את מלאכתם. והנה רואים את פני הקודש, והנה שומעים את קולו של הרבי כשהוא עורך את הסיום על הרמב"ם. משתוקקים לימים עברו, ומתחננים, "עד מתי", ריבונו של עולם, "עד מתי..."

הרב בוטמאן מדגיש בדברים קצרים את המשמעות המיוחדת של הסיום הנוכחי שהוא השמיני ללומדי פרק אחד ליום, והרבי מדגיש את דברי הגמרא שמספר שמונה הוא מספר הקשור עם משיח "כינור של משיח בן שמונה נימין", ומספר עשרים וארבע הוא שלושה פעמים, "ובג' פעמים הוי חזקה", של שמונה, הרי שיש לחגיגת סיום הרמב"ם "א משיח'דיקע חזקה".

נואמים גאונים מישראל

כעת מוזמנים בכבוד חברי בית-הדין של השכונה - הרב אברהם אזדאבא והרב אהרן-יעקב שוויי שדיברו בענייני הלכה בהקשר המשנה-תורה של הרמב"ם, והביעו דברי התעוררות להתכונן באופן הראוי לחודש השביעי ולהמשיך בילמוד הרמב"ם ביתר שאת ויתר עוז.

הרב ירחמיאל זעלצער, בעל מחבר ספר "נר למאה", הביא את ברכת האדמו"ר מסקולען ועידודו לרבבות לומדי ברמב"ם היומי בכל העולם כולו.

אחד משני האורחים המיוחדים מארץ-הקודש היה הרב מאיר מאזוז, ראש ישיבת כסא רחמים בבני-ברק והרב הראשי של קהילת יוצאי תוניסיה שזכה לקשר עם הרבי ותומך נלהב בפעולות חסידי חב"ד. הרב מאזוז דיבר בעניין ממשה עד משה לא קם כמשה והמשמעות המיוחדת שיש לזה בזמננו אנו.

הרב דוד אלעווטקי, ראש ישיבת בית ישראל של חסידות גור ושלוחו של האדמו"ר מגור לאירוע, הלהיב את הקהל בנאום חוצב להבות על הרבי בעל תקנת לימוד הרמב"ם וסיפר בדחילו ורחימו על מופת אישי שהיה במשפחתו שבתו התרפאה בברכת הרבי. דבריו השאירו רושם עז.

הרב מרדכי לייב ווייס, שלוחו וגיסו של האדמו"ר ממונקאטש, דיבר בחמימות על לימוד הרמב"ם המאחד את כלל ישראל ביחוד של תורה ועל השפעתו העצומה של הרבי בעל התקנה בכל תפוצות העולם.

הרב חיים קריגער, שלוחו של האדמו"ר ממודזיץ', הקריא דבר תורה וברכה של האדמו"ר ממודזיץ לחגיגית סיום הרמב"ם העולמי בעידוד וחיזוק ללומדי הרמב"ם בכל התפוצות.

תמיכת הרבי ב"מכון הרמב"ם"

אורח נוסף מארץ-הקודש היה הרב חנניה-יוסף אייזנבך, ראש ישיבת "תומכי תמימים" בבני ברק ומחבר סדרת הספרים "מחנה יוסף". הרב דיבר על תקנת הרבי לאחד כלל ישראל ועל פעולות נשיאי חב"ד לדורותיהם, ובפרט פעולות הרבי בדור שלנו, להאיר את העולם באור התורה והחסידות להכין את העולם לגאולה השלימה.

הרב יצחק רבינוביץ, דיבר בשם האדמו"ר מבויאן, בחשיבות לימוד יומי שהיא קביעות בנפש ועמד בדבריו על זה שכל שנה ניתוסף הקהל יותר ויותר, רק שאדרבה זה הולך ומתרחב בזכותו של הרבי מחולל התקנה.

הרב יהודה אסף, נשיא ומנהל של "מכון הרמב"ם" שהוציאו עד עכשיו 60 ספרים על הרמב"ם, דיבר על הזיקה המיוחדת של משפחתו להרמב"ם ולספריו. הוא סיפר על יחידת פרטית שהיתה לו עם הרבי , על קושיה ותירוץ ברמב"ם שהרבי זיכה אותו ועל ההוראות המפורטות של הרבי בקשר ל"מכון הרמב"ם".

הרב גרשון טננבוים, מנהל איגוד הרבנים, דיבר על הגבורה העילאית של חסידי חב"ד בזמן המלחמה בלבנון שבגללם נצלו אלפי אנשים שלא היו צריכים לצאת מהמקלטים כדי להשיג אוכל והחיו את נפשם תודות לגבורתם הרוחנית ומסירות נפשם הנפלאה של חסידי חב"ד.

הרב יוחנן פילטשיק, מנהל מוסדות קרלין–סטולין הביא את ברכת האדמו"ר, ודיבר על התקנה המיוחדת של לימוד ואיחוד כלל ישראל, ובפרט בזמננו אנו שצריכים שמירה מיוחדת מכל הרוחות המנשבות.

הרב אהרן וויינבערג, נכד אדמו"רי סלונים שדיבר בשם האדמו"ר הנוכחי, נשא דברים בעניין של "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים" ואיך שרואים במוחש שהרבי פועל בכל העולם כולו ומביא את העולם ליעד הגדול בו מסיים הרמב"ם את ספרו "ומלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים".

הרב עמרם קליין דיבר בשם חותנו האדמו"ר מאלכסנדר והביא ברכה מיוחדת ללומדים ולמסיימים, ללכת מחיל אל חיל בלימוד הרמב"ם באופן של מוסיף והולך.

סיום בדרך לגאולה

לפני שניגשו לסיום הדגיש המנחה שאנחנו חוגגים כעת את החגיגה של שלימות התורה שהיא קשורה עם שלימות העם ושלימות הארץ, ששלימויות אלו נזכרים ברמב"ם בהלכות האחרונות קרוב לסיום ספרו "וילחם מלחמת ה' וינצח" ועל כל העניינים האלה נלחם הרבי.

הרב בוטמן הוסיף כי על שלימות העם בנוגע לחוק 'מיהו יהודי' שרואים כעת שמה שנכנסים רבבות נכרים ונכריות מרוסיה לישראל כיהודים הוא רק בגלל שלא שמעו למה שהרבי התריע וכולם אומרים כעת שלו שמעו לקול הרבי לא היו לנו כל הבעיות האלו כעת. והמלחמה על שלימות הארץ ש"רואים כעת שאם היה המצב שהיינו רואים ושומעים את הרבי לא היינו מגיעים למצב כזה". רק שהרמב"ם מבטיח "וילחום מלחמת השם וינצח" ועל ידי שלושת השלומויות—שלימות התורה, שלימות העם ושלימות הארץ נגיע לגאולה השלימה.

לסיום מחזור הכ"ד התכבד הרב יוסף דוב הלברשטם, בנו ושלוחו של האדמו"ר מצאנז-קלויזנבורג בישראל וראש ישיבת צאנז. הרב דיבר בהתרגשות על התקנה הגדולה ועל הזכות המיוחדת של דורנו שזכה לתקנה כזאת מבעל התקנה והכריז שהסיום הרמב"ם הבא יעשה על ידי הרמב"ם בעצמו בירושלים עיר הקודש.

בהתחלת המחזור העשרים וחמש נתכבד הרב יצחק שטיין, ראש ישיבת פאפא בשם האדמו"ר מוויזניץ. הרב שטיין העלה על נס שהוא הכיר מנעוריו חסידי חב"ד מיקירי ירושלים משופרא דשופרא שהתחמם לאורם והדגיש את הפעולות חובקות זרועות העולם של הרבי בעל התקנה שדאג ודואג לכל יהודי ויהודי.

המנחה ציין כי הרב גבריאל צינער, מחבר ספרי ההלכה "נטעי גבריאל", היה פעם בדולרים אצל הרבי והרבי שאל אותו "האם דיבר בסיום הרמב"ם", ומאז הוא מצווה ועומד ומדבר בכל סיום הרמב"ם. הרב צינער שנבצר ממנו להשתתף בגלל שלא חש בטוב העביר את ברכתו בידי ידידו הרב אברהם ברוך ווינקלער.

עונג רוחני מ"שיר חדש"

הרב בוטמאן הודה לבנו הרב יוסף יצחק בוטמאן שלא חשך עמל ויגיעה לנהל ולסדר את כל עניני סיום הרמב"ם העולמי בלב ונפש ולרב דוד רסקין, יו"ר צעירי אגודת חב"ד המרכזית ומנהל רוחני של ישיבת תומכי תמימים המרכזית, על השתתפותו ומסירותו הנאמנה לכל ענייני הרבי.

המנחה הודה לנשי ישראל על השתתפותן בלימוד הרמב"ם בספר המצוות ועל השתתפותן בסיום הרמב"ם העולמי ועל עידודן לבעליהן ולבניהן על השתתפותם התקנת לימוד הרמב"ם.

נואם נוסף היה איש העסקים ר' שלום-דובער דרייזין, שבחסותו התקיים האירוע לעילוי נשמת אביו המשפיע הדגול ר' אברהם דרייזין (מאיור) ע"ה, שהודה להנאספים על בואם והדגיש שהרבמב"ם מתחיל את ספרו בראשי תיבות של שם י-ה-ו-ה להדגיש שכשלומדים הרמב"ם יהיה שם ה' לפניו שידע לפני מי הוא לומד וזה יכניס רוחניות מיוחדת בלימודו.

את האירוע הנעימה מקהלת "שיר חדש" של ר' אלי ליפסקר ששרה מחרוזת ניגוני מלווה מלכה וניגוני חודש השביעי שסחף את כל הציבור הגדול בלהט חסידי מיוחד במינו. "זה היה ממש עונג רוחני בל יתואר לשמוע את שירת הילדים שחן שמים נסוך עליהם", התבטא יהודי בעל לב חסידי.

תם ולא נשלם. משתתפי הקהל הרגישו כי היה זה מפגן חשוב של אחדות בקרב רבנים, ראשי ישיבות, אורחים ונציגי חצרות חסידים באופן נפלא, וכולם נקבצו ובאו לעודד את לימוד הרמב"ם ולהתחמם לאורו של מחולל התקנה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.