מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשס״ו 10.09.2006

ספר חסידות חדש: 'תורת שמואל' – תרמ"א

בשורה טובה לשוחרי החסידות: ספר חדש ממאמרי חסידות של אדמו"ר מהר"ש יצא לאור זה עתה מבית הדפוס, וכולל מאמרי שנת תרמ"א (לפני 125 שנה), מש"פ ויחי תרמ"א עד ראש השנה תרמ"ב, ובו מיגוון סוגיות בתורת החסידות, בסגנונו המיוחד של אדמו"ר מהר"ש. רובו של הספר נעתק מכתב יד קדשו של אדמו"ר מהר"ש עצמו, כולל כתבי יד מעתיקים עם הגהות בכתי"ק, וחלקו הוא מרשימות השומעים, כולל חלק גדול מרשימותיו של בנו וממלא מקומו כ"ק אדמו"ר מהורש"ב נ"ע  לסיפור המלא
ספר חסידות חדש: 'תורת שמואל' – תרמ

מה ענה אדמו"ר הצמח-צדק לשאלת משכיל, אם ה' כל יכול למה לא ברא אחד כמותו?

מה מחדש רבינו הזקן בתניא פרק ב' על דברי הזהר?

אם משה רבינו היה מעלמא דאתכסיא אם כן אינו בעל בחירה, ומדוע נענש?
אלו מאמרי חסידות אמר וכתב אדמו"ר מהר"ש לפני 125 שנת, בשנה ששקל לעלות לארץ הקודש?

נושאים אלה ועוד – בספר המאמרים תרמ"א שיצא לאור כעת בפעם הראשונה מכתבי יד.

*

בשורה טובה לשוחרי החסידות: ספר חדש ממאמרי חסידות של אדמו"ר מהר"ש יצא לאור זה עתה מבית הדפוס, וכולל מאמרי שנת תרמ"א (לפני 125 שנה), מש"פ ויחי תרמ"א עד ראש השנה תרמ"ב, ובו מיגוון סוגיות בתורת החסידות, בסגנונו המיוחד של אדמו"ר מהר"ש.

רובו של הספר נעתק מכתב יד קדשו של אדמו"ר מהר"ש עצמו, כולל כתבי יד מעתיקים עם הגהות בכתי"ק, וחלקו הוא מרשימות השומעים, כולל חלק גדול מרשימותיו של בנו וממלא מקומו כ"ק אדמו"ר מהורש"ב נ"ע.

מאמרים רבים שבספר מיוסדים על הנחות ממאמרי אביו אדמו"ר הצמח-צדק, מרשימות החוזר ר' בער קאליסקער, ובכמה מקומות מעתיק אדמו"ר מהר"ש גם מההנחות של הרה"ח ר' הלל מפאריטש ממאמרי הצמח-צדק.

למשל:

בעמוד רסא: "וכמו שהשיב [הצמח-צדק] פעם אחת אחד מחכמי הזמן על השאלה אם הוא ית' כל יכול, למה לא ברא כמותו, שכבר ברא כמותו יעקב אלקה בתחתונים".

בעמוד שיא: " ולכאורה צריך להבין א"כ לא הי' משה בעל בחירה, וגם איך נענש..וצ"ל שבחיבור נשמה בגוף בזה תלוי בחירתו".

ובעמוד שפג בהנחת אדמו"ר הרש"ב "לפירוש הזהר קאי רק על נשמות הגבוהות, אך לפי פי' רבינו ז"ל [אדמו"ר הזקן] קאי על כל הנשמות".

הספר נערך במקצועיות על ידי הרה"ח ר' א"ז שי' פיקארסקי, שכבר התמחה בההדרת כתבי רבותינו נשיאינו, עם הרבה ציונים והערות, ובסופו יש הוספות מתוך כתבי רבותינו הקשורים לשנת תרמ"א, ובתוכם אגרת אדמו"ר מהר"ש לחסיד ר' זלמן ניימארק בענין מאסרו, וכן העתקת דברי הרה"ח ר' ד"ז קוזבניקוב, רבה של יקטרינוסלב, ממה ששמע מאדמו"ר מהר"ש באותה שנה אודות רצונו להשתקע בארץ הקודש.

פעמים רבות דיבר כ"ק אדמו"ר זי"ע במעלת דרושי אדמו"ר מהר"ש, שהם באופן ד"לכתחילה אריבער", וכן דיבר רבות אודות רכישת ספריח דא"ח שיצאו לאור בפעם הראשונה מכתבי יד והלימוד בהם בזריזות. והמפורסמות אינן צריכות ראיה.

את הספר ניתן להשיג בהוצאת הספרים קה"ת, ובחנויות הספרים

וכן באתר www.kehot.com

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.