מערכת COL | יום ט"ו אלול ה׳תשס״ו 08.09.2006

לוגאנסק: הנחת אבן הפינה וחנוכת מוזיאון השואה

טקס הנחת אבן הפינה להרחבת בית הילדים "שמחה" בעיר לוגאנסק בו מתחנכים כשלושים ילדים מערי המחוז - נערך השבוע בהשתתפות רבה של אוקראינה, הרב עזריאל חייקין, נשיא איגוד הקהילות היהודית בחבר העמים ר' לוי לביוב ורעייתו אולגה, שליח חב"ד בעיר הרב שלום גופין, ואורחים רבים נוספים ■ במהלך הביקור השתתפו האורחים בפתיחת מוזיאון השואה בבית הספר וערכה היכרות עם פרוייקט חדש "בתי ספר חברים", המקשר בין תלמידים מבית הספר 'אור אבנר' בלוגנסק ל'אור אבנר' בישראל  לסיפור המלא ולגלריית תמונות
 לוגאנסק: הנחת אבן הפינה וחנוכת מוזיאון השואה
טקס הענקת מפתח בית הספר לר' לוי
יום רביעי י"ג באלול ישאיר ללא ספק חותם בהיסטוריה של הקהילה היהודית בלוגנסק. זה לא היה רק האורחים שהגיעו, גם לא רק החגיגיות שעטפה את העיר כולה. זו האווירה המחשמלת והמאחדת שליוותה את אירועי אותו היום והיוותה ללא ספק עליית מדרגה בכל הנוגע לפעילות היהודית בעיר.

הכל החל בשעה 10:00 בבוקר כשבשדה התעופה הבינלאומי בלוגנסק המתינו הרב שלום וחנה גופין, שליחי הרבי לעיר לוגנסק והמחוז, יחד עם משלחת מנכבדי הקהילה ומבוגרי בית הספר לנחיתתו של מטוס האורחים. באותן דקות נכנס לשדה גם רכבו של רבה הראשי של אוקראינה, הרב עזריאל חייקין ואשתו שרה, שהשתתפו באירועי היום וכיבדו את המעמד בנוכחותם.

עם ר' לוי לביוב נחתו גם אשתו אולגה, חמיו וחמתו, הרב דוד מונדשיין, מנהל קרן אור אבנר, ר' שלמה פלס, ר' יוסי אליטוב סגן עורך עיתון 'משפחה' ועיתונאים נוספים. וכך יצאה שריית מכוניות השרד לדרכה כשאליה מצטרף בהמשך רכב של נציגות עיתונאית של איגוד הקהילות באוקראינה.

הסיור החל בבית הילדים "שמחה" בו מתחנכים כשלושים ילדים מערי המחוז וזוכים ליחס חם ואוהב. במקום נערך גם טקס הנחת אבן הפינה להרחבת בית הילדים, המתוכנן בעז"ה בתקופה הקרובה. מרטיט היה הרגע בו סיפר איגור, אחד הילדים, על סיפור חטיפתו מהוריו, הסתרתו בבית יתומים ברוסיה וחילוצו על ידי הרב גופין, כשהוא מלווה את סיפורו בציור בצבעים קודרים ושמחים, החושפים את רגשותיו באותם הימים.

מכאן המשיכה השיירה לביקור ממושך בבית הספר היהודי "בית מנחם אור אבנר חב"ד" , המנוהל על ידי השליחה חנה גופין. את המשלחת המכובדת קיבלו מר סרגיי קרצ'נקו, ראש העיר, מר אדוארד לזובסקי, מנהל בנק ומפרנסי הקהילה ותומכים נוספים, שבאו לכבד בנוכחותם את האירוע המרגש. לא יכולתם שלא להבחין בהתרגשות שאפפה את ר' לוי למראה בית הספר המפואר, שביום זה חוגג את סיום השיפוצים, ולמראה הילדים בתלבושת אחידה, החובשים בגאווה כיפות עם סמל בית הספר ומנופפים בבלונים ובשמחה ניכרת לבואו של הפטרון.

אך היה זה רק ההתחלה, שכן בהמשך הדרך ציפו למשלחת עוד הפתעות רבות. במהלך הקונצרט, שהחל בתקיעת שופר ובקטעי אומנות, הוזמנו ר' לוי לביוב, מר סרגיי קרידון, מנהל בית הספר וראש העיר להניף דגלים, כשברקע מתנגן המנון המוסד בביצוע מקהלת בית הספר.

בהמשך התוכנית הזמין הרב שלום גופין את ר' לוי לביוב לבמה, כשהוא מוקיר לו תודה ומעניק לו את מפתח בית הספר עם סמלי המוסד. כשרק ביקש ר' לוי לחזור למקומו, לאחר שבירך את הקהל בחמימות רבה, פרצו חמישה תלמידים במנגינה 'יום הולדת שמח' וביקשו ממנו לחזור לבמה כי מחכה לו עוד הפתעה. כל ילד בתורו העניק לר' לוי מדליה על פעילותו המיוחדת בעשור שנים מחייו, כשאת המדליה מעטרת תמונתו מאותה תקופה.

קצרות המילים מלתאר את ההתרגשות והעוצמה של הקונצרט, במהלכו הוסר הלוט משלט בית הספר, נקבעה מזוזה בכניסה על ידי הרב עזריאל חייקין ובסיומו העניקה השליחה חנה גופין בשם הנשים היהודיות בלוגנסק מתנה ייחודית לגב' אולגה לביוב – כתר של כסף עם תפילת 'אשת חיל' חרוטה על בסיסו.

בבית הספר עצמו נערך הסיור על ידי קבוצת תלמידים שנתנה הסברים על הקירות המעוצבים ועל התוכן שמסתתר מאחוריהם. איליה ידע לספר לר' לוי על הברכה שהוא קיבל מהרבי ובזכותה הוא מצליח בעסקיו ומזכה את ילדי חבר העמים בחינוך יהודי כשר. נטשה סיפרה על העיירה היהודית, על מורשת אדמורי חב"ד לדור הצעיר ועל חנות צבאות ה' שהוקמה לא מכבר בבית הספר.

טניה ליוותה את המשלחת במסדרון 'לוח השנה העברי' כשהיא מספרת על החגים היהודיים ועל מהותו של כל חג, וכך הלאה תלמידים נוספים. בבית הספר נכנסה המשלחת לכיתות כדי "לראות מקרוב מי זוכה לגור במוסד מפואר זה", כפי שהתבטא התלמיד המדריך. בכיתה ב' התפלא ר' לוי לראות את תמונתה של אמו מתנוססת על הלוח יחד עם תמונתן של אמהות נוספות של ילדי הכיתה, כשהוא מתבקש לספר לילדים איזו תכונה טובה רכש מאמו. בכיתה ג' הצטרפה המשלחת ל'סיבוב קניות' לקראת ראש השנה, כשבסיומה קם אחד התלמידים והגיש לר' לוי כרטיס ברכה מילדי הכיתה.

גם כאן ציפתה לר' לוי ואשתו אולגה הפתעה, כשעל גב המעטפה התנוסס בול מקורי, שהונפק בבית הספר לקראת האירוע ובו מתנוססת תמונתם של השניים. כך המשיכה המשלחת את סיורה בין הכיתות, כשבכל פינה מצפה להם הפתעה אחרת. ר' לוי לא הסתיר את התרשמותו מבקיאות התלמידים בכל הקשור לידע יהודי בסיסי ומכך שבית הספר כולו מקרין תורה וגאווה יהודית. במהלך הביקור זכתה המשלחת להשתתף בפתיחת מוזיאון השואה בבית הספר וערכה היכרות עם פרוייקט חדש "בתי ספר חברים", המקשר בין תלמידים מבית הספר 'אור אבנר' בלוגנסק ל'אור אבנר' בישראל.

קצרה היריעה מלתאר את החמימות בה התקבלו האורחים על ידי תלמידי בית הספר, על ידי ההורים, על ידי חברי הקהילה מהעיר ומהמחוז ועל ידי הנשים היהודיות בלוגנסק שבאו לחלוק כבוד ולומר תודה. חברות מועדון הנשים 'חיה מושקא' העניקו לגב' אולגה שלושה כרכי עור עבי כרס ובהם למעלה משבעים גיליונות של ירחון הנשים המפורסם "עולם האישה היהודיה".

בהמשך הביקור ביקרו חברי המשלחת במתחם הבנייה בו הולך ומוקם בית כנסת ומרכז קהילתי מפואר. במקום זה גם פגשו עשרות בני נוער השותפים בשיעורי יהדות, שעבורם בית כנסת הוא כתובת יהודית חמה לכל יהודי ובכל זמן. לאחר פגישות רשמיות עם ראשי השלטון המקומי ומסיבת עיתונאים נרחבת, פנו הכל להשתתף בבאנקעט המרכזי באחד האולמות המפוארים בעיר. ר' לוי בדבריו עורר את נדיבי העיר להוסיף בצדקה כסגולה לעשירות ולקחת חלק פעיל בבניית המוסדות. דברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב, וכעבור שעה קלה נעמד אחד הנכבדים והבטיח לתרום בימים הקרובים סכום כסף מכובד לבנייה, כשאליו מצטרפים חברים נוספים.

תם ולא נשלם. יום מרומם זה הוא סיום מרגש לשנה החולפת ונתינת כוחות לשנה הבאה, שתהיה שנה טובה ומתוקה, שנת הצלחה, שנת בנייה, שגשוג ושנת גאולה.
לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
20 תגובות
1.
אין מה לעשות
ט"ו אלול ה׳תשס״ו
כשזה גופין מלוגנסק - התוצאות ידועות מראש...
עלו והצליחו!
2.
וואו. תמונות אדירות
ט"ו אלול ה׳תשס״ו
כל הכבוד למשפחת גופין שהוכיחה פה עשיה ממדרגה ראשונה. תראו איזה סוג של פעילות מקיימים פה עם הילדים.

ולחשוב רק שלוגנסק זה חור נידח באוקראינה. לא להאמין!

עלו והצליחו!

3.
למשפחת גופין היקרה!!
ט"ו אלול ה׳תשס״ו
יישר-כח!! על פעילותכם בלוגנסק המשיכו לעשות נחת לרבי!!
שליח.
4.
שלום וחני היקרים!!
ט"ו אלול ה׳תשס״ו
גאים בכם מאוד, המשיכו לפעול ביתר שאת וביתר עוז לנחת רוח לרבי.

מהדודים מנתניה.
5.
ממשיך ואומר כשזה הר" גופין זה גדול
ט"ו אלול ה׳תשס״ו
הרב גופין ישר כח על העשיה הברוכה עלה והצלח .
6.
מרגש ביותר
ט"ז אלול ה׳תשס״ו
ממש מרגש לראות את הילדים, (זה לא רק בתמונות, הייתי שם)
7.
ל-1
ט"ז אלול ה׳תשס״ו
אין אפס, הגדרת את האמת!
8.
חני ושולם היקרים!
ט"ז אלול ה׳תשס״ו
מרגש עד דמעות...
יה"ר שתמשיכו לראות ברכה והצלחה בכל מעשי ידיכם.
הפליישמנים
9.
תודה על האירוח
ט"ז אלול ה׳תשס״ו
ד"ש חם לאילנה גריגורינה על האירוח החם והטיפול המסור (וגם ללייזר)


אחד התמימים שפעל ונהנה בלוגנסק
10.
חני ושולם
ט"ז אלול ה׳תשס״ו
מרגש ומצמרר. שמענו רבות על העשייה, אך אין כמו מראה עיניים...
עלו והציליחו!!!
דבורי אלעד
11.
וואו. תמונות מדהימות!!!
ט"ז אלול ה׳תשס״ו
התמונות פה פשוט מדהימות בעוצמתן. מה שקפץ לי מיד לראש זה שפה אתה רואה שזה לא סתם עוד אירוע, סעודה, חנוכת בית וכיו"ב עם מכובדים, אלא פשוט ביקור של אנשים שמשתלבים לתוך בית ספר חי, נושם ומלא פעילויות איכותיות שלא מוצאים בבתי הספר הכי טובים בארץ...
תראו את הקירות איך הן מושקעות. תראו את מוצג צבאות ה, עיירה יהודית, חסידות ומוזיאון השואה. פשוט תמונות אדירות.

אתם יודעים מה? אפילו תראו איך לב לביוב מתנהג חופשי שם ולא כאילו שהוא נמצא באיזה אירוע רשמי. תראו את החיוכים, את הרוגע, את השלווה ואת השמחה.

אני לא מכיר את משפחת גופין השלוחים שם באופן אישי, אך התמונות מעבירות צמרמורת. קשה להאמין שאלו הם החיים בחור הנידח הזה שבאוקראינה הרחוקה.

אשרי הרבי שאלו הם שלוחיו!
12.
וואהו, ממש קידוש השם
י"ז אלול ה׳תשס״ו
כל הכבוד לבני הדודים,מאד גאים בכם ומברכים אתכם להמשך הצלחה בעבודת הקודש.

מבני הדודים הביתריסטים
13.
עלה והצלח
י"ז אלול ה׳תשס״ו
לשלום ידידי היקר
עלה והצלח נראה ממש מרשים!
ואנו בתפילה וברכה שתזכה בקרוב ל"השלם זה הבניין"
מנחם לנדא
14.
שולם וחני שיחיו
י"ז אלול ה׳תשס״ו
יישר כח!
עלו והצילחו, והמשיכו לגרום "נחת רוח" שאין לשער לרבה נשיא הדור!!!
משפחה מתל אביב
15.
שליחות אמיתית
י"ז אלול ה׳תשס״ו
שולם (וחני) מס"נ של יהודי - שאין לשער
חיים יהודיים תוססים במלא מובן המילה
מאחת שהיתה וחוותה
16.
איזו יצירתיות בכל שלב
י"ז אלול ה׳תשס״ו
בהתחשב בכשרונות הנדירים בהן ניחנו בני הזוג גופין, ופוטנציאל ההצלחה בשוק הכללי, ההערכה גדלה בכפליים.

מדהים! מדהים!
17.
מרגש ומקסים!
י"ז אלול ה׳תשס״ו
כל הכבוד! כולנו מלאי התפעלות מהאירוע המרשים והמרגש!
מעבר לכך, ניכרת ההשקעה האדירה והמחשבה הרבה שמוקדשת לכל נושא ונושא, כפי שהם באים לידי בטוי הן במראה המדהים של ביה"ס והן במשמעות החינוכית שהקישוטים מבטאים.
בהחלט מודל לחקוי!!
כה לחי! עלו והצליחו!
שנה טובה ומתוקה וכתיבה וחתימה טובה!

ההורים של חלי.
18.
היה שווה לחכות....
י"ח אלול ה׳תשס״ו
בשביל לראות כזה בית הספר

את החינוך שהילדים מקבלים כבר ראיתי בעצמי, אבל היופי וההדר של בית הספר המושלם, מעוררים השתאות!

עלו והצליחו! משפחה של מס"נ ממש, (למי שלא יודע: מדובר בחור שאין כדוגמתו, בלי הרבה עבר היסטורי יהודי, הכל התחילו מחדש!)

תמים שנהנה לפעול אצלכם!
19.
יישר כוח אין מילים
י"ח אלול ה׳תשס״ו
שולם וחני אנחנו ממש מתרגשים נאמר כבר "שווה תמונה אחת מאלף מילים" ניכרת השקעה רבה וב"ה רואים כבר את הפירות המשיכו כך עד לביאת גואל צדק

...................... משפוחה
20.
זה לא פלא
כ' אלול ה׳תשס״ו
עם שולם וחני, המוכשרים, היצירתיים, החרוצים והחסידיים - בכלל לא פלא שאלו התוצאות!

התמונות העבירו אלינו זרם אדיר של פעילות, עשיה וחיות חסידית.

כל הכבוד,

הגיס, הגיסה והילדים שנמצאים כרגע בניו יורק וחוזרים באמצע סוכות לארץ הקודש.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.