מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תשס״ו 07.09.2006

ציבין פותח חזית: הגיש תלונה במשטרה נגד משרד החוץ

עו"ד החב"די מרדכי ציבין הגיש השבוע תלונה ליחידה לחקירות הונאה במשטרת ישראל נגד היועץ המשפטי של משרד החוץ, עו"ד קינן. התלונה מתבססת על כך שציבין העביר לקינן פרטים אודות האזרח הסורי המיליארדר עומר הייסם, ששוכנע על-ידי ציבין לשתף פעולה עם "המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים" ■ עו"ד קינן הודיע לציבין כי משרד החוץ לא עוסק בעניינים אלה. ציבין לא הרפה ודרש כי היועץ המשפטי יעביר את החומר לגורמי מודיעין ישראלים, ולאחר שפניות חוזרות ונשנות של ציבין לא נענו, הוא נאלץ להגיש, כאמור, השבוע תלונה למשטרת ישראל   לסיפור המלא ■ עוד בנושא מתוך אתר ynet: לחצו כאן
ציבין פותח חזית: הגיש תלונה במשטרה נגד משרד החוץ
עו"ד ציבין. משמאל: לוגו המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים

עו"ד החב"די מרדכי ציבין הגיש השבוע תלונה ליחידה לחקירות הונאה במשטרת ישראל נגד היועץ המשפטי של משרד החוץ, עו"ד קינן. התלונה מתבססת על כך שציבין העביר לקינן פרטים אודות האזרח הסורי המיליארדר עומר הייסם, ערבי אזרח סוריה, המתגורר ברומניה ואשר עד לאחרונה היה כלוא ברומניה בגין חשד לביום חטיפת שלושה עיתונאים רומנים בעיראק.

הייסם ביקש מעו"ד ציבין כי יסייע לו אך ציבין התנה לסייע לו בכך שהייסם יסכים לשתף פעולה עם המוסד. הייסם הסכים ובני משפחתו אף אשרו זאת בכתב. עו"ד קינן הודיע לציבין כי משרד החוץ לא עוסק בעניינים אלה. ציבין לא הרפה ודרש כי היועץ המשפטי יעביר את החומר לגורמי מודיעין ישראלים, כלומר, שישמש רק כדוור, הואיל ובין היתר במשרד החוץ קיים מתאם בין משרד החוץ למוסד.

לאחר שפניות חוזרות ונשנות של ציבין לא נענו, הוא נאלץ להגיש, כאמור, השבוע תלונה למשטרת ישראל. עומר הייסם, הינו מולטי-מיליונר המתגורר ברומניה עם קשרים ענפים בקרב פוליטיקאים ומנהיגים בעולם. הוא קרוב משפחה של מוסטאפה טלאס, שר ההגנה בימי שלטונו של נשיא סוריה לשעבר, חפאז אל אסעד, ובן כיתתו של מנאף טלאס, המיועד להיות שר ההגנה בממשלתו של בשאר אל אסעד.

הייסם ידוע כאחד מהתומכים העיקריים של ממשלתו של נשיא רומניה הקודם, אליאסקו. גם שותפו של הייסם, עבדולווהאד נור איידין, אף הוא אזרח סוריה אמיד מאוד המתגורר ברומניה והמתעתד להציג מועמדות לפרלמנט הסורי בבחירות הקרובות, הסכים לשתף פעולה עם גורמי מודיעין ישראלים.

ציבין הגיש בעבר תלונה למשטרת ישראל נגד עו"ד אשר ירדן, מנהל המחלקה למשפט דיפלומטי ואזרחי במשרד החוץ, כיום קונסול ישראל ביוסטון, בקשר לפרשה שבה כתבה המחלקה לעו"ד ציבין כי המשרד לא מוכן לפנות לארה"ב ולסייע לישראלי אשר תורכיה ביקשה את הסגרתו וכי הדבר תואם עם המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה.

ציבין טען כי הדבר מעולם לא תואם עם משרד המשפטים ולשם כך ביקש לכנס את ועדת הכנסת לביקורת המדינה. במהלך דיון סוער בוועדה, אישרה עו"ד עירית קהאן, מנהלת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה את גרסתו של ציבין כי "בקשר למכתב זה לא היה תיאום בינינו".

ציבין, העוסק בין היתק בטיפול באסירים ישראלים בחו"ל, טוען כי ישראלי אשר נעצר בחו"ל טוב יעשה אם לא יפנה לעזרת משרד החוץ על מנת להימנע תקוות שווא ועוגמת נפש. "עדיף לפנות לשלוחים המקומיים המשמשים בדרך כלל כקבלן המבצע של מדינת ישראל, או למנהיגים יהודיים מקומיים. הרצון והיעילות של אלו עולים עשרת מונים על יחס וטיפול משרד החוץ". לדבריו, במחלקה המשפטית ישנם גם אנשים טובים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.