מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תשס״ו 07.09.2006

קציני הדת של בתי-רפואה התכנסו בברוקלין

במפגש קטן וראשון של קציני דת יהודיים המשרתים בבתי ומרכזי רפואה בארה"ב וקנדה השתתפו מספר רבנים חב"דיים העושים את מלאתכם נאמנה עבור הפציינטים ובני משפחותיהם במסגרת השליחות ■ הרב מיכאל חזן ממרכז הרפואי היהודי קינגסברוק דאג לשינוי הקורס של הארגון הבין-דתי הרפואי CPE שבתי-רפואה מחייבים את קציני הדת לעבור השלמה מטעמם ■ עוד נכחו: הרב אליעזר לזרוב מטקסס, הרב ירחמיאל רייבין מדיטרויט, הרב יוסף-יצחק הולצמן והרב מענדל קליין מניו-יורק  לדיווח המלא
קציני הדת של בתי-רפואה התכנסו בברוקלין

רבנים חב"דיים המשמשים כקציני דת יהודיים במרכזי רפואה בארה"ב וקנדה התכנסו באחרונה בניו-יורק במסגרת ה-CPE "קליניקל פסטורל אדוקיישן" - ארגון בין-דתי המפגיש קצינים מכל הדתות עם אנשים במשבר.

השלמת קורס של ה-CPE נדרשת ברוב בתי-הרפואה ומרכזים. אולם מכיוון שהקורס מכיוון שהוא לא היה מתאים ליהודים שומרי מצוות. כעת, הקורס החדש המתאים תואם עם הרב מיכאל חזן, מנהל שירותי הדת במרכז הרפואי היהודי קינגסברוק בברוקלין וגם מכהן כמנהל אגודת קציני הדת היהודיים.

העיתון "ג'ואיש פרעס" מדווח בגיליונו השבוע כי כדי לקבל את האישור של הארגון נכח בשיעורים הכומר ד"ר אוריאס בוורלי, אולם הקורס עצמו נמסר על-ידי הרב ירחמיאל רייבין מדיטרויט, מישיגן.

בין הרבנים החב"דיים שנכחו במפגש: הרב חזן; הרב יוסף-יצחק הולצמן, קצין הדת במרכז הרפואי SUNY דאונסטייט בניו-יורק ומנהל הארגון "יד ועזר" בקראון-הייטס; הרב אליעזר לזרוב, שליח חב"ד ביוסטון ומנהל בית "אש"ל חב"ד" במרכז הרפואי טקסס; והרב מענדל קליין מניו-יורק.

תפקידו של קצין דת לא בדיוק מוגדרת. יש שאלות הלכתיות, דרישה לארוחות כשרות ונרות שבת. ויש אחדים כמו הרב לזרוב מטקסס שדואג למגורים זמניים בקרבת בית-הרפואה עבור בני משפחת החולה.

הרב הולצמן מניו-יורק מספר כי הוא לא מסתפק בכך, וגם שומר על קשר עם פציינטים לאחר שחרורם. "הקשר שנוצר תוך כדי האישפוז מביא להתעוררות רבה, ופעמים רבות אני עורך ביקורי-בית, מתקין מזוזות ומכשיר מטבחים בבתי אנשי צוות ופציינטים", הוא סיפר.


עוד בנושא:

+ הרב הולצמן מונה לבית הרפואה SUNY ניו-יורק

+ הזוג לזרוב הקים מרכז לחולים לאחר טראומה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הרב הולצמן מחולל גדולות ונצורות
י"ד אלול ה׳תשס״ו
מנסיוני האישי שנעזרתי בו בעניינים בעת שהות יהודי בביה"ר, והוא סייע רבות
יישר כוחו!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.