מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשס״ו 06.09.2006

השליח מוחה על הורדת יהודי מתפלל מטיסה

כשטיסת "אייר קנדה ג'אז" לניו-יורק עמדה על מסלול ההמראה, דיילת הבחינה ביהודי חרדי שהתנענע בעת תפילה. היא מיד הורידה אותו מהמטוס וטענה כי נוסעים אחרים התלוננו על 'התנהגות היהודי' ■ השליח הרב רוני פיין, מנהל בית-חב"ד בקווין-מרי ופעיל בקהילה היהודית במונטריאול, סבר כי החברת התנהגה בצורה בלתי מתחשבת. "אם הוא לא השתלט על המטוס, זה לא אמור להיות בעיה", הרב פיין אמר לתחנת הטלוויזיה CBC הקנדית  לדיווח המלא
השליח מוחה על הורדת יהודי מתפלל מטיסה

רבנים ונוסעים מבקשים לקבל הסברים מדוע יהודי חסידי הוצא מטיסת "איר קנדה ג'אז" ממונטריאול לניו-יורק בגלל תפילה שהוא קיים, כך מדווחת תחנת הטלוויזיה הקנדית CBC.

"הוא שם כיסוי מעל ראשו והתחיל לקרוא מתוך ספר", סיפרה נוסעת בשם ייבס פאגוי. "הוא לא בדיוק התפלל בקול, אבל התנענע קדימה ואחורה". התפילה של היהודי לא הציקה לאיש, סיפרו נוסעים, אולם דיילת ניגשה ליהודי ואמרה כי "תפילתו גורמת לחששות בקרב הנוסעים".

"אין ספק שהדיילת הבחינה שלא מדובר במוסלמי" פאגוי הוסיפה. "הדיילת ביקשה מהיהודי לרדת מהמטוס שהיה באותו זמן על מסלול ההמראה". היהודי החרדי, שלא דיבר אנגלית או צרפתית, הורד לקרקע וחברת התעופה טוענת כי היא קיבלה יותר מתלונה אחת בשל 'התנהגות היהודי'.

בתקשורת הקנדית דווח כי אישים יהודים במונטריאול סוברים שחברת התעופה התנהגה באופן בלתי מתחשב וכי הדיילת הייתה צריכה להסביר למי שהתלונן כי היהודי מתפלל ולא גורם לנזק.

שליח חב"ד הרב רוני פיין אמר ל-CBC כי הוא לא מוותר על תפילות בעת טיסה וכי הוא נעמד בצד ומתפלל "אבל מקבל באופן טיפוסי מבטים סקרניים".

"אם אתה מתפלל במושב שלך במטוס ואתה לא משתלט על כל המטוס, אני לא חושב שזה אמור להיות בעיה", הוסיף הרב פיין שמנהל את בתי-חב"ד בקווין-מרי ובאוניברסיטת מאקגיל במונטריאול.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
zeh bistame haja jehudi shehitlonen lada...
י"ג אלול ה׳תשס״ו
kanireh sheze haja jehudi shehitlonen ladajelet, biglal derech klal im ze mafria , ze mafria lejehudi, gojim mechabdim tefilotrov peamim
2.
מה זה
י"ד אלול ה׳תשס״ו
נוצרים מפגרים
למה רק להם מותר ?
3.
Problem
י"ד אלול ה׳תשס״ו
THe problem is that alot of our brothers are very "makpid" to make sure that everybody are aware of the fact that the are davening there is no reson to make such a fuss when davening and if possible to try to do it without calling so much attention to yourself
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.