מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשס״ו 06.09.2006

עוד סיכה על מפת העולם: ויאטנם

פרידה מרגשת נערכה בנמל התעופה בן גוריון ביום ראשון בלילה כאשר הרב מנחם הרטמן, רעייתו רחלי ובנם בן העשרה חודשים עזבו את ארץ ישראל בדרכם לחנוך בית חב"ד חדש בהוי- צאי-מין, ויאטנם. בני משפחות הרטמן ודייטש, חברים וגם אנשי תקשורת הגיעו למקום להיפרד מבני מזוג ולאחל להם הצלחה רבה ומופלגה בשליחותם, וגרימת נחת רוח גדולה למשלח, הרבי ■ במדור 'יהדות' של אתר NRG התפרסם בהקשר זה מאמר מאת ר' מוני אנדר מאגף דוברות חב"ד  למאמר המלא
עוד סיכה על מפת העולם: ויאטנם
פרידה מרגשת בנמל התעופה בן גוריון

הכינו את הצ'ופסטיקס: בית חב"ד ראשון נפתח בלב בירת ויאטנם 
 
רגע מרגש ומיוחד נרשם אתמול לכל יהודי באשר הוא בעולם ולחסידי חב"ד בפרט. גם וויאטנם, מדינה שאסוציאטיבית מתקשרת לנו עם צ'רלי וצהובים, כוחות מרינס וויאטקונגים מלוכסני עיניים, זוכה בבית חב"ד משלה.

הרב מנחם הרטמן, בחור צעיר בן 26 שגדל בקריית מלאכי, יחד עם רעייתו רחלי ובנם בן העשרה חודשים, עלה בשעת לילה מאוחרת על טיסה ישירה לבנקוק בדרך לחנוכת בית חב"ד חדש בהוי-צ'אי-מין, סייגון לשעבר. יחד הם יפעילו מרכז יהודי, שכמו ארבעת אלפים אחיו מרחבי הגלובוס, יעבוד במתכונת של 24/7 במילוי כל צרכיהם הרוחניים והגשמיים של יהודים וישראלים שיעברו במקום.

את האמת? מדובר בסוג של טירוף. יש משהו לא שגרתי בלשון המעטה, בזוג יהודים דתיים שהשיקולים המנחים אותם בקביעת מקום מגוריהם הם לא אם יש גן דתי מתחת לבית או שטיבל שפועל עשרים וארבע שעות ביממה ברחוב במקביל. במקום דירת שלושה וחצי חדרים באלעד או בית עם מרפסת שמש בנווה גנים, בחרו הזוג הרטמן לקבוע את ביתם לפי אמת מידה אחרת לחלוטין – עזרה ליהודים.

כפועל יוצא של החלטה כזו, הם לקחו איתם 200 מחזורים לתפילת יום כיפור ראשונה אי פעם במקום, קונטיינר מלא במצרכי מזון כשרים לסעודות שבת ל'כל דכפין', וגם 40 מארזים של מזון לתינוקות – כן, גם בגיל עשרה חודשים הופך ילדם הפעוט לשליח לכל דבר.


יש יהודים שעוד מחכים   
 
יש רק יהודי אחד בעולם שיכל לגרום לזה לקרות. קוראים לו הרבי מליובאוויטש. מנהיג אמיתי, עם אהבת ישראל בלתי סופית לכל אחד ואחת ודאגה אמיתית ואכפתית לכל יהודי, בלי קשר לצבע הכיפה שיש לו על הראש – אם בכלל.

הרבי לא הניח לעצמו לקחת אפילו יום אחד בשנה של חופשה, וכשעוזריו שאלו אותו מדוע אינו פורש לישון בשעות הקטנות של הלילה, השיב בתמימות: "כי יש יהודים שעוד מחכים שאענה להם", בהצביעו על שקי הדואר שמוענו עבורו.

הרבי חינך וגידל דור שלם של שליחים הטעונים באהבה ובאכפתיות הזו, וזה גם מה שהשפיע על משפחת הרטמן לקום ולעזוב את המשפחה והחברים ולנדוד עד וויאטנם, להתמודד עם קשיי השפה והמנטאליות, עם השגת מזון כשר ונתינת חינוך יהודי לילדים, וכל זה רק בשביל לעזור לאנשים שמעולם לא הכירו קודם לכן.

והערה אחת לסיום. מכירים את הסיפור הידוע על אותו יהודי שחלם כי מתחת לגשר בקרקא מסתתר לו אוצר, ויצא למסע ארוך ומתיש לעבר הגשר רק כדי לגלות כי בעצם האוצר הסתתר לו כל הזמן הזה מאחורי התנור בביתו?

גם אנחנו לא חייבים לנסוע עד לקטמנדו, גואה או קוסקו כדי לגלות את היופי של היהדות כפי שהיא מוגשת על ידי החבדניקים. גם פה בארץ, ממש מאחורי התנור, מפעילים צעירי חב"ד בכל עיר ושכונה מאתיים ושלושים בתי חב"ד שאם רק תנסו, בטוח לא תצטערו.

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
כל הכבוד
י"ג אלול ה׳תשס״ו
שיהיה הכל בקלות ובהצלחה רבה..
2.
איפה אנשי תקשורת?
י"ג אלול ה׳תשס״ו
אני לא רואה אנשי תקשורת
כפי שכתוב בכתבה
3.
לרחלי המקסימה!!
י"ג אלול ה׳תשס״ו
המון הצלחה לרגל השליחות המאתגרת....!!! מאחלים : שאול ויהודית.
4.
מנחם ורחלי היקרים
י"ג אלול ה׳תשס״ו
צאתכם לשלום מאחלים לכם המון המון כוח והצלחה רבה ב ה כ ל
חני וכולם מצטרפים......
5.
למספר 2 - גם את השכל שלך לא רואים..
י"ג אלול ה׳תשס״ו
האם זה אומר שהוא לא קיים? ייתכן. לעולם לא נדע...

לגופו של עניין, המתן מספר חודשים וסקרנותך תבוא על מקומה.
6.
מנחם ורחלי!!!
י"ג אלול ה׳תשס״ו
חיזקו ואימצו, התאקלמות קלה ומהירה, נימצאים איתכם וחושבים עליכן כל הזמן, משפחת רבינוביץ.
7.
קצת באיחור אבל...
כ"ז אלול ה׳תשס״ו
מנחם ורחלי- המון הצלחה, אל תתיאשו מהדברים הקטנים והמפריעים- בחיים הכל עובר...
(רק עכשיו אני מגיע לתגובות ולכן...)
שתהיה לכם שנה טובה-טובה!
מתגעגעים- אריה,דבורי והילדים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.