מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשס״ו 06.09.2006

צפת: פותחים שנה בגני הילדים בצל אירועי המלחמה

"גני ומעונות חב"ד בצפת" הם מפעל חייו של הרב אהרן-אליעזר צייטלין משלוחי הרבי לארץ הקודש. 33 גנים פועלים ברחבי העיר, אחד מהם חדש שנפתח השנה בשכונה הצפונית רמת רזים ■ חלק מהגנים פועלים במקלטים ציבוריים, והישיבה הממושכת בהם בימי מלחמת לבנון השנייה, גרמה לנזקים רבים ברכוש וציוד הגנים  ■ "הגנים היו מאובזרים בציוד יקר וטוב, ובתום המלחמה נוכחנו בנזק הרב שנגרם לגנים. חלק גדול מהציוד נהרס, וחלקו נעלם", מספר ל-COL הרב צייטלין  לסיפור המלא
צפת: פותחים שנה בגני הילדים בצל אירועי המלחמה
מפעל חייו של הרב אהרן-אליעזר צייטלין: גני ומעונות חב"ד בצפת

"גני ומעונות חב"ד בצפת" הם מפעל חייו של הרב אהרן-אליעזר צייטלין משלוחי הרבי לארץ הקודש. 33 גנים פועלים ברחבי העיר, אחד מהם חדש שנפתח השנה בשכונה הצפונית רמת רזים. בבירור ניתן לקבוע, כי אין בישראל אף עיר בה פועלים מספר רב של גני חב"ד.

גני חב"ד בצפת הוקמו לפני 30 שנה. אין כמעט משפחה בעיר, שאחד מבני המשפחה, אח, אחות, בן או בת - לא התחנכו בגני חב"ד. הגנים פזורים בכל רחבי העיר מדרומה ועד צפונה. 

חלק מהגנים פועלים במקלטים ציבוריים, והישיבה הממושכת בהם בימי מלחמת לבנון השנייה, גרמה לנזקים רבים ברכוש וציוד הגנים. "הגנים היו מאובזרים בציוד יקר וטוב", ובתום המלחמה נוכחנו בנזק הרב שנגרם לגנים. חלק גדול מהציוד נהרס, וחלקו נעלם. "נאלצנו לרכוש ציוד מקיף מאל"ף ועד תי"ו", מספר ל-COL הרב צייטלין. "ההזמנה לא עלתה כסף, אבל החשבון הגדול עוד יגיע", הוא אומר בחיוך, "הגשנו בקשות לפיצויים ממס רכוש וממדינת ישראל אך הם טוענים שהנזק לא נגרם כתוצאה ישירה של נפילת קטיושה"...
 

הגן ה-33 בשנת ה-30

הרב צייטלין מספר כי גן חדש הוקם השנה בשכונת רמת רזים בהחלטה של שבוע בלבד. "הרישום היה גבוה מהמצופה, ובהחלטה של הרגע האחרון הודענו על פתיחת גן ילדים נוסף בשכונה. שיפצנו את המקום, רכשנו ציוד, ומיהרו למצוא גננת ועוזרת.

הגנים משמשים כ"בתי חב"ד" ומרכזי פעילות לכל דבר: התוועדויות ב"ימי דפגרא", הדלקת חנוכיות בחנוכה, "מבצעים" בל"ג בעומר ובפורים, קשר עם ההורים כל ימות השנה, ועוד.

הצלחה רבה לגנים נזקפת לזכותו של הרב דניאל אוטניסקי סגן מנהל הגנים בצפת העומד לימין הרב צייטלין ומסייע להצלחה. מזכיר הגנים המסור ר' שייקה איצקוביץ' משרה מנסיונו רב השנים על ניהולם של הגנים.

לאחרונה, נכנס אברך נוסף להנהלת הגנים: הרב דוד קורץ שיסייע בניהול המשרד ובקשר עם משרדי הממשלה השונים.

הרב צייטלין מציין את תרומתו ועזרתה הרבה של הגב' חנה קלודה רכזת גנים בעיריית צפת המסורה בלב ונפש ללא משוא פנים לכל ילדי צפת, ולזכותה ניתן לזקוף את הצלחת הגנים בעיר.

--------------------
חשבון בנק לסיוע:
בנק לאומי רחוב ירושלים 35 צפת מספר 97534020044

טלפונים לתרומות:
04-6972232
050-5267378 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.