מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשס״ו 06.09.2006

בית חב"ד באר שבע חגג 'שבע ברכות' לפצוע הפיגוע

שמעון אוחנה שנפצע אנוש בפיגוע בשכונת גילה בירושלים לפני שש שנים והגיע לטיפול נמרץ כשהוא במצב של מוות קליני... סגר מעגל השבוע ברגע מרגש לעיני אלף מוזמנים באולמי ה'הינומא' בבאר שבע בטקס החופה ושמחת החתונה שהרקיעה שחקים. אמש נערכה להם מסיבת "שבע ברכות" בבית חב''ד המרכזי בהשתתפות שלוחי הרבי לבאר שבע, בני המשפחה וידידים  לסיפור המלא
בית חב
הרב גורליק ור' אורי רווח עם שמעון אוחנה ואביו
אמש, יום שלישי, נערכה בבית חב''ד המרכזי בבאר שבע בהתרגשות ובשמחה רבה מסיבת וסעודת 'שבע ברכות' לשמעון אוחנה החייל שנפצע אנוש בפיגוע בשכונת גילה בירושלים לפני שש שנים.

תזכורת קצרה. שמעון אוחנה, שוטר משמר הגבול, בן 18, נפצע אנושות ב-17 באוקטובר מירי צלפים מבית ג'אלה לשכונת גילה בירושלים. שמעון הגיע לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים כשהוא במצב של מוות קליני. אחד הניסים שקרו הוא 'מקריות' הגעתם של רופא ופרמדיק באופן עצמאי לזירת הדמים, שניות אחרי הירי. צוות מד"א שהיה בשטח ניסה להנשימו ולהחזיר לו את הדופק, אך נכשל. למרות הכל, הצוות לא נואש וסירב לקבוע את מותו אלא התקשר לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

פרופ' אבי ריבקינד, מנהל יחידת הטראומה, מסר אז כי ''הבנו שהחייל סובל מירי בלב ושלמעשה הוא נפטר... ובכל זאת המליץ לפנות את הפצוע לבית החולים חי או מת... בבית הרפואה הועבר שמעון לניתוח ארוך ומסובך ביום הפגיעה, במהלכו קיבל 137 מנות דם... ומשם למחלקה לטיפול נמרץ. ''העובדה שהוא עדיין חי מוכיחה שיש ניסים...'' דברי פרופ' אבי ריבקינד שהוסיף כי הסיכוי שאנשים נותרים בחיים לאחר שנורה קליע לתוך ליבם, הוא 0.3%...

רק לאחר כשלושה שבועות החל אוחנה לגלות סימני חיים, ומאז הוסיף והשתפר מצבו. הוריו סיפרו כי בנם נולד מחדש וצירפו את השם 'חי' לשמו המקורי. ב-19 לנובמבר הוצא לראשונה מהמחלקה לטיפול נמרץ והועבר בכיסא גלגלים לחדר אשפוז במחלקה הכירורגית.

אם אז יכלו סוף סוף ההורים לחייך ללא חשש כאשר שמעון עמד על שתי רגליו ויצא מבית החולים חי כאשר למעשה נכנס אליו כמת.. ואימו אמרה אז ''זה כמו מפעל הפיס, קיבלנו מתנה מדהימה. הוא החיים והנשמה שלנו. התפללתי שהבן שלי ייצא על הרגליים מהדסה''... עכשיו כאשר הוריו הכניסוהו תחת החופה זה הרבה יותר ממפעל הפיס...

ביום חמישי האחרון נסגר המעגל והנס הגדול של שמעון שחזר לחיים הושלם ברגע מרגש לעיני אלף מוזמנים באולמי ה'הינומא' בבאר שבע בטקס החופה ושמחת החתונה שהרקיעה שחקים.

בחופה השתתף וכובד בברכות הרב זלמן גורליק מנהל בית חב"ד המרכזי בבאר שבע, שעומד בקשר הדוק עם המשפחה לאורך כל השנים.

כאמור, אמש נערכה מסיבת "שבע ברכות" לחתן והכלה בבית חב''ד המרכזי בהשתתפות שלוחי הרבי לבאר שבע, בני המשפחה וידידים. אורח הערב היה כתב הטלויזיה והרדיו ר' אורי רווח שנמצא בקשר עם המשפחה.

שמחה וריקודים היו בניצוחו של יהודה הראל. וקטעי שירה ופיוט ע"י הילד נתנאל נחמני.

מנהל בית חב"ד המרכזי בבאר שבע הרב זלמן גורליק, אומר כי "צוות בית חב"ד עומד בקשר קבוע עם משפחת אוחנה כל ימות השנה, ומשתדל לסייע ולתמוך בכל דרך אפשרית.

ר' אורי רווח סיפר בהתרגשות על פגישתו הראשונה עם שמעון אוחנה עת סיקר עם צוות צילום של ערוץ 2 את המקרה בגילה אז אורי היה בתחילת דרכו של החזרה בתשובה.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
פשוט מרגש
ט"ו אלול ה׳תשס״ו
שכחתם להוסיף פרט מרגש שהבחור התחתן עם האחות שטיפלה בו.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.