מערכת COL | יום י"ב אלול ה׳תשס״ו 05.09.2006

התפתחות ב"פרשיית ההסעות"; בנות חב"ד יוצאות להפגין

מחריפים המאבק: הבוקר (שלישי) יצאו מאות מבנות חב"ד ברחובות בצעדת מחאה, כשהן נושאות בידיהן שלטים ■ הרקע: משרד החינוך עצר את התקציב להסעות שהיו לוקחות מידי יום את הבנות לבית-הספר חב"ד בנס-ציונה ■ "ביום בהיר משרד החינוך הודיע שהוא מפסיק את התקציב ואנחנו לא נעבור על-כך בשתיקה", אומר ל-COL הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברחובות שהצטרף לצעדה ■ בתגובה ל-COL אומר אבי הראל, דובר מחוז מרכז: "התראנו על כך מראש"  לסיפור המלא
התפתחות ב
בנות רחובות מפגינות היום
מאת: חיים ברון

מדיבורים למעשים:
התפתחות משמעותית במשבר ההסעות עליו דווח לראשונה ב-COL. קרוב ל-250 בנות המתגוררות בקהילת חב"ד ברחובות ולומדות בבית-הספר חב"ד בנס-ציונה, בהנהלת הגב' חיה זלמנוב, הפגינו כשהן נושאות בידיהן שלטים. אל הקבוצה התלוו רב קהילת חב"ד ברחובות הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי ויושב-ראש המוסדות הרב אלימלך שחר.

כפי שפורסם בהרחבה ב-COL משרד החינוך ביטל לפני שלוש שנים את תקצוב ההסעות לבתי-הספר של החינוך הפרטי, אך הודות למאמציו של הרב ישראל בוטמן מנכ"ל 'רשת אוהלי יוסף-יצחק ליובאוויטש', משרד החינוך המשיך לתקצב את ההסעת של בתי-הספר של חב"ד. לפני מספר שבועות, שלחל משרד החינוך מכתב לכל מנהלי בתי-הספר ולפיו, התקצוב יופסק.

"לא נעבור בשתיקה"

"משרד החינוך יצא בהודעה חד-משמעית ללא שום דיום מקדים", אומר הרב גלוכבסקי בשיחה ל-COL, "ביום בהיר הם הודיעו לנו שהתקצוב להסעות מתבטל וזה מעשה אבסורדי שעליו לא נעבור בשתיקה".

הרב גלוכבסקי מקדים ומספר את השתלשלות האירועים: "לפני שנתיים ביקש ראש-העיר מר שוקי פורר ממשרד החינוך שהם יסבסדו את מחיר בניית בית-הספר חב"ד ברחובות והוא יקצה את הקרקע, מכיוון שלא ייתכן שמאות בנות ינסעו מידי יום לנס-ציונה. אי-אפשר לנהל בית-ספר על גלגלים. תשובת משרד החינוך הייתה תמוהה: 'יש להם בית-ספר בנס-ציונה'.

"אז אם יש בית-ספר בנס-ציונה, אז תתן תקצוב להסעה ואם אין - אז למה הם מעכבים את תקצוב לבניית בית-ספר חב"ד ברחובות?".

כאמור, הבוקר (שלישי) המאבק יוצא לרחובות. "לא שייך שיעשו מאיתנו צחוק", אומרת אחד ההורים ל-COL, "איך משרד החינוך מרשה לעצמו שיהיה מצב שכמות כל-כך גדולה של בנות יישארו בבית".

"הודענו מראש"

בתגובה ל-COL אומר אבי הראל, דובר מחוז מרכז, כי על פי חוזר מנכ"ל המשרד אינו משתתף במימון הסעות לבתי ספר על אזוריים. אך עם זאת תינתן השתתפות המשרד על פי הנהלים, כמקובל.

לפני כשנתיים במסגרת דיון מקיף בשיתוף כל הגורמים התקבלה החלטה במשרד לבטל את השתתפות המשרד בהוצאות נסיעה לתלמידים המבקשים ללמוד בבית ספר על איזורי כאשר עומד לרשותם בית ספר אלטרנטיבי באזור מגוריהם.

המשרד ציין במהלך שנת הלימודים תשס"ד כי מאחר שבתי הספר של רשת חב"ד הינם בתי ספר הקולטים תלמידים מאיזורים שונים, מחוץ ליישוב בו הם פועלים, הם מתנהלים כבתי ספר על איזוריים. כמו כן צויין כי על מנת לאפשר לרשת התארגנות מבעוד מועד, לשינוי, תאושר השתתפות המשרד במתכונת שאושרה והפעלה גם בשנים תשס"ה ותשס"ו. כאשר החל משנת הלימודים תשס"ז לא תאושר יותר השתתפות לתלמידים אלו".
לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
18 תגובות
1.
כל כבודה בת מלך פנימה!!!
י"ב אלול ה׳תשס״ו
לא כך?!...
היכן ראינו שמוציאים בנות להפגנות ועוד לרחובה של עיר?!
אני לא מדבר על הנזק הכללי שנגרם מעצם ההוצאה של ילד להפגנה כלשהי - ילד הוא לא מוצג הפגנתי, בפרט שאין זה מרצונו... והנהלת בית הספר עושה בו שימוש לצרכיה!!!

להוציא בנות לרחוב?!
אם כך עושים ונוהגים הרבנים, מה יאמרו אזובי הקיר?!?!?!
2.
תושב רחובות
י"ב אלול ה׳תשס״ו
אם כולם היו יודעים כמה כסף גובים ראשי המוסדות ברחובות עבור גנים ותלמוד תורה, (וזה לא משרד החינוך...) זה כלל לא בהשוואה לתשלום ההסעות לנס ציונה, ולא שאני מזלזל בעניין זה, רק רציתי להעיר ולהאיר את תשומת הלב לצביעות ולשחיתות שמתחוללת בקרב מנהלי המוסדות ברחובות....
3.
איפה הצניעות??
י"ב אלול ה׳תשס״ו
מה הרבע היה אומר על זה שמוציאים בנות חסידיות לרחוב להפגין
עד לאן הגענו. אנ"ש היתעוררו.
אי אפשר להמשיך כך.
זועקים על הדור המדרדר והנה אתם עושים את זה במו ידיכם
איפה הכבוד כל כבודה בת מלך פנימה
איפה הצניעות?
4.
תסמכו על הרב גלוכובסקי שיחי
י"ב אלול ה׳תשס״ו
אם הוא אישר רת השתתפות הבנות כנראה שיש דברים בגו.
הייתי ממליצה פשוט להרים אליו טלפון ולשאול את כבוד הרב מדוע ראה צורך להתיר זאת במקום לבוא ולהתקיף.
5.
ל - 4 כולי פליאה!
י"ב אלול ה׳תשס״ו
אדרבה, בתור אחד שהוא רב קהילה מכובדת ועוד כדמותו של הרב גלוכובסקי גוברת הפליאה. לאן הגענו?! שהרבנים מאשרים כאלה מצעדים... אולי יש צדק בדברייך שהאחריות מוטלת על כתפי הרב, אולם מבחן התוצאה לא מסתיים בהפגנה זוטא זו!
ודוגמא קלה - מה יאמרו הרבנים לבנות שיירצו להפגין נגד תוכנית נסיגה ממשלתית כזו או אחרת?! (אפי באם יישמרו כל כללי הצניעות???)
ומה ייאמרו בנות אלו לעצמן שיבוא תרון ויהיה להן בנות משלהן והן תצטרכנה לחנך אותן ולעמוד מול אתגרי דור המילניום ש...!!!
וכל זה מגיע מחינוך ובתי ספר שלנו, וכמו שאמרת "באישור הרבנים!"

להבא, מותר לחשוב גם על הנשמות הצעירות והתמימות! ולא רק על כסף ושוב כסף...!
6.
מצטרף לתגובה מס 1. (ולCOL: תפעלו בהתאם ל...
י"ב אלול ה׳תשס״ו
ילדים בכלל הן לא מוצג. וכ"ש לא בנות. וכ"ש לא בנות חב"ד.

כ"ש כאשר זה לעצמן ולא לאחרים!

(אגב, גם ב-COL הן לא צריכות להתפרסם!)

בתקווה שלא ישונה הדבר.
7.
בתקופת גוש קטיף
י"ב אלול ה׳תשס״ו
טענו שאין דרך חב"ד בהפגנות.

מסתבר שכשהבעיה היא שלך - שאני...

אולי אותם יהודים יבקשו סליחה על שמנעו את ההפגנות אז?
8.
תגובה ל- 2
י"ב אלול ה׳תשס״ו
אתה צודק, כאן זה לא המקום כי קצרה היריעה...


9.
למגיב 6
י"ג אלול ה׳תשס״ו
זה לא החלטה שלך אם בנות צריכות להיות מוצגות או לא. יש מרא דאתרא ויש ההוראה כפי החלטת חב"ד שעל אתר.

באיזה זכות אתה מטיל ספק בהוראות הגה"ח מ"מ גלוכובסקי שליט"א?!
10.
אין הסעה?
י"ג אלול ה׳תשס״ו
אז שיסעו באוטובוס. לילדי אנ"ש במקום השליחות שלי עושים את זה מכיתה א!!! (ואפילו חלק מילדי הגן) אנחנו מחפשים מימון להסעות כבר שנים ואף אחד לא מוכן לעזור...לא המועצה כי "יש לנו בית ספר דתי למה שהילדים לא ילמדו שם?" וגם לא הרשת. נכון, זה לא הוגן, אבל מי אמר שהחיים תמיד הוגנים? יותר קל לכולנו שיהיה הסעה -אבל אין. אז לומדים להסתדר אם מה שיש. ובנתיים, ללמוד בבית ספר חב"ד בדוקא תופס מקום יקר בליבותיהם של ילדינו ואפילו נותן להם תחושה של שליחות. יש להם קשר אם הנוסעים הקבועים ועם הנהג של האוטובוס הציבורי שלנו ההורים אין. הנהג וגם חלק מהנוסעים מתקשרים אלינו הבייתה כדי לספר איזה קידוש ה זה לראות אותם באוטובוס עם חיוך, אמירת תהילים ומקפידים להגיד שלום לכולם מדי יום .
אולי אנו , הדור הזה, צריכים להביט בראי להסתכל על עצמינו טוב טוב. למה כולם (ואני רואה את זה בעיקר בארץ) תמיד חושבים ש "מגיע לי אז אתם חייבים לתת לי" ? איזה מין חינוך זה לילדינו??? זה לא מלמד אותם שום דבר חיובי.
11.
לא כולן חבדיות זה בדוק
י"ג אלול ה׳תשס״ו
אישית אני מכירה הרבה בנות שגרות ברחובות ולומדות בנס ציונה בביס חבד שהן בכלל לא חבדיות ובאו ממשפחות מצוקה או חילוניות או מסורתיות .והיו יכולות ללמוד בבתי ספר ממ"ד רגיל ברחובות ללא הוצאות מיותרות של הסעה כנראה שמישהו בעיריה יודע שזה המצב וכואב להם לממן בנות שלא חיבות ללמוד בחבד נס ציונה הסעה ביי ותודה.
12.
שגיאת כתיב!!!
י"ג אלול ה׳תשס״ו
הודענו בע ולא הודאנו בא
13.
מצטרפת לכל המוחים
י"ג אלול ה׳תשס״ו
אין שום הצדקה להוציא בנות להפגין ברחובות, בגלל שום סיבה שתהיה. בנות ישראל צריכות להיות צנועות, ולא להפגין ברחובות. דבר כזה נוגד את כל כללי החינוך היהודי - חסידי. אני באמת לא מבינה איך רב יכול לאשר כזה דבר...
14.
מישהו ביקש רשות???
י"ג אלול ה׳תשס״ו
איפה ההורים בקטע הזה?

האם לא חושבת מנהלת הבית-ספר
הנכבדה שצריך ליידע או לשאול את ההורים על הסכמתם להוציא
את ילדיהם לרחוב?
לא נראה לי שאמא שולחת את הילד ללמוד ומוצאת אותה למחרת בעיתון או ב-COL בהפגנה !!!
15.
בתור הורה של בת שנסעה לנס ציונה
י"ג אלול ה׳תשס״ו
אני סבור שיש להפגין ולמצות כל אמצעי לחץ !
משפחות קורסות תחת נטל של תשלומים לחינוך ולשכר לימוד
ולא יתכן שיוציאו כל כך הרבה גם על לימודים של חוק חינוך חובה שהממשלה אמורה לממן !
16.
כולם פה מדברים על מצוקת ..
י"ג אלול ה׳תשס״ו
כל המגיבים (והכתבה עצמה) שמגינים על הזכות להוציא את הבנות לרחובה של עיר, טוענים את מצוקת ההורים הרבנים הכסף ועוד שלל בעיות גשמיות, בעוד אף אחד לא טורח לחשוב לרגע על מצוקת הבנות. האם משיהוא שאל את הילד לדעתו?! הרי אינו מבין כלל את חומרת ההפגנה או את מה שהוא מייצג...
היא רק יודעת שהיום במקום ללמוד בבית ספר.., עמדו ברחובות עם שילטי הפגנה..
מאורע שלא ימחה מזיכרו - וכאן הבן שואל - - - איזה תועלת חינוכית תצא מכל הנ"ל????

הילד אינו כלי שימוש כוחני...!!!
אל תנצלו אותם!
17.
אחת מקהילת חב"ד רחובות
י"ג אלול ה׳תשס״ו
יש לי כמה דברים להגיד:
1. למה תמיד ברחובות רק חב"ד חסרי בי"ס הסעות וכד ולכל בתי הספר האחרים יש ארמונות עד שלבנים שלנו היה בי"ס זה גם לקח 2000 שנה בהתחלה הם למדו במקלטים ובביכנ"ס למי שלא יודע אז עד שסוף סוף לבנות יש בי"ס נורמלי גם את זה צריך להרוס כל הכבוד על מה שהם עשו ועובדה שעכשיו יש להם הסעות

2. קהילת חב"ד רחובות היא קהילה ענקית עם משפחות ברוכות ילדים ועם המון מקורבים ישנם הורים שהיו שולחים את הילדים שלהם בכל מקרה לבי"ס חב"ד אפילו אם זה היה עולה המון כסף אבל ישנם הרבה הורים שאם זה היה עולה להם כסף הם היו שולחים את הלדים לבי"ס רגיל ולאו דוקא של חב"ד אז מה עדיף שיום אחד בנות יצאו לרחובות או שבנות ילמדו בבי"ס חילוני או מסורתי ואז כל החיים יתנהגו בחוסר צניעות


אגב, עלות הנסיעות היא משהו כמו 300 ש"ח לילד ואני מכירה משפחה שיש להם 6 בנות בלי עין הרע שצריכות לנסוע לילמודים כולל תיכון וסמינר אז תעשו חישוב כמה עולה למשפחה כזאת רק הנסיעות בחודש
18.
תלמידה מבי"ס חבד
י"ג אלול ה׳תשס״ו
ראשית זו חוצפה שמנהלת הולכת ושולחת תלמידות להפגין ואם כל הכבוד שאין הסעות וזה נורא קשה אין שום סיבה להוציא בנות ולהפגין איפה הצניעות?! חוץ מזה שלפי התמונות שאני רואה באו בנות מבני ברק שלומדות בבי|"ס חבד נ"צ להפגין זה בכלל לא קשור אליהם וגם הבנות של ראשון שזה לא קשור אליהם אז שלא ישלחו בנות שלא קשורות ויגרמו להם לעשות חטא
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.