מערכת COL | יום י"ב אלול ה׳תשס״ו 05.09.2006

השלוחים בלונדון נגד חבר העירייה 'המבולבל'

חבר עיריית לונדון כריס האריס טען כי הקהילה היהודית מעודדת היריון אצל בנות בגילאי 15 ובתגובה רבני חב"ד בלונדון כינו את דבריו אבסורדיים ומבולבלים ■ "אני המום ומופתע מההצהרה הזו. הבעיה קיימת בתיכונים לא-יהודים", טען השליח הרב לוי סודאק מאדג'וור. הצטרפו לגינוי השליח הרב גרשון אוברלנדר מהנדון והשליח הרב יצחק שוחט ממיל-היל: "בנות יהודיות חרדיות לא מתחתנות מתחת לגיל 18"  ■ האריס התנצל וניסה לטעון כי "דבריו הוצאו מהקשרם"  לסיפור המלא
השלוחים בלונדון נגד חבר העירייה 'המבולבל'

חבר מועצת עיריית לונדון כריס האריס התנצל בפני הקהילה היהודית לאחר שאמר כי הקהילה החרדית אחראית לגידול המקומי להיריון אצל בנות בגילאי 15 ו-17. "הם מחתנים בגיל צעיר", הוא צוטט בשני עיתונים.

דבריו גונו מידי על-ידי רבנים אורתודוקסים, חלקם שלוחי חב"ד שתיארו את הדברים כאבסורדים ומביכים, מדווח העיתון המקומי 'ג'ואיש ניוז'.

"אני המום ומופתע שהוא יצא עם הצהרה כזו. אני מתאגר את חבר המועצה האריס למצוא תיכון יהודי עם פעוטון לילדי התלמידות", אמר הרב לוי סודאק, שליח חב"ד באדג'וור, אנגליה.

"יש תיכונים אחרים עם הבעיה הזו, אבל לא במוסדות היהודים. ב-23 שנות עבודתי כמוהל, מעולם לא ערכתי ברית לתינוק שאמא שלו הייתה תחת גיל 18", הוא הוסיף.

השמרן בסוף התנצל

הרב גרשון אוברלנדר, שליח חב"ד בהנדון, אמר: "זהו ביזארי. הטענה היא שהבנות האלה לא נשואות ולכן זה לא יכל לדבר על בנות חרדיות. יש זה אי-הבנה מסויימת".

"אין לכך שום קשר", טען הרב יצחק שוחט, רב קהילת מיל-היל וחבר מועצת הרבנות הראשית לבריטניה. "בנות יהודיות חרדיות לא מתחתנות מתחת לגיל 18".

האריס, חבר המפלגה השמרנית, התנצל בפני "מי שהרגיש פגוע מהדברים", אולם טען כי דבריו הוצאו מהקשרם על-ידי העיתונאים שראיינו אותו.

דוברת של העיתונים, 'אדג'וור אנד מיל היל טיימס' ו'הנדן אנד פינצ'לי טיימס', אמרה בתגובה כי הם פרסמו את הציטוט המדוייק מדבריו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.