מערכת COL | יום י"ב אלול ה׳תשס״ו 05.09.2006

קראון-הייטס תתמוך בדוד יאסקי בבחירות לקונגרס

תושבי קראון-הייטס יתמכו במועמדות דוד יאסקי לקונגרס האמריקאי מטעם מדינת ניו-יורק, כך הודיע הרב שייע העכט, יו"ר הוועדה לפעילות פוליטית בקראון-הייטס במסיבת עיתונאים ■ "הרקורד והניסיון שלו בנושאי חינוך ודיור עושים אותו מועמד אידיאלי", הוסיף סגן יו"ר הוועדה ר' נוחי גרוס. פרשנים פוליטיים אמרו לעיתון 'דיילי ניוז' כי תמיכת קראון-הייטס חשובה מכיוון שהתושבים "בוחרים כבלוק אחיד". יאסקי הדמוקרטי מחליף את מייג'ר אוונס שפורש לפנסיה  לסיפור המלא
קראון-הייטס תתמוך בדוד יאסקי בבחירות לקונגרס
המועמד דוד יאסקי, הרב שייע העכט וד"ר צבי לאנג * צילומים: אמנדה ווינגייט

במסיבת עיתונאים במדרגות העירייה, ראשי קהילת קראון-הייטס הודיעו על תמיכתם במר דוד יאסקי, מועמד המפלגה הדמוקרטית בניו-יורק בבחירות לקונגרס האמריקאי. כך דיווח היומון הניו-יורקי "דיילי ניוז".

ההודעה נמסרה על-ידי הוועדה לפעילות פוליטית בקראון-הייטס (Crown Heights Political Action Committee) הפועל מטעם ועד הקהל של שכונת קראון-הייטס בניו-יורק. בראשה עומד הרב שייע העכט, סגן היו"ר הוא ר' נוחי גרוס, הגזבר הוא ר' אברהם פלינט והמזכיר הוא ר' יענק'ל וייס.

"הרקורד והניסיון של יאסקי על נושאים חשובים כמו דיור מוזל וחינוך עושים אותו המועמד הכי טוב להציג אותנו בוושינגטון. הוא היה קשוב לצרכינו בחבר העירייה, ואנחנו זוכרים לו את זה", אמר גרוס שכיהן כיו"ר ועד הקהל.

יאסקי היהודי, שהצליח לגייס כספים ניכרים לקמפיין שלו, אמר בתגובה: "אני מודה לתמיכה של הברוקלינאים שדואגים בכנות לקהילה שלהם ולוקחים חלק לשפר את השכונות שלהם". הוא גם קיבל תמיכה מאת העיתונים "ניו-יורק טיימס" וה"ברוקלין פייפרס".

במסיבת העיתונאים נכחו גם סגן יו"ר וע הקהל ד"ר צבי לאנג, ר' אברהם לידר, מנהל הארגון "אהבת חסד" ואשת הקשר בין הקהילה למשטרת רובע 17 הגב' בתיה ברנדל.

'החב"דניקים בוחרים כבלוק אחד'

לפי נתוני מועצת MED, המספר המוערך של יהודים המתגוררים בקראון-הייטס הוא 22 אלף. זכאי בחירה מוערך ב-3 אלף איש, בהסתמך על המצביעים בבחירות לראשות העיר.

"במשפחה חב"דית רגילה יכולים להצביע האבא, האמא ואיזה ילד מבוגר. האחרים נמצאים בישיבות וסמינרים וחלק גדול מהאברכים נשארים בשכונה רק שנה-שנתיים לפני היציאה לשליחות", גורם בשכונה הסביר ל-COL.

פרשנים פוליטיים שצוטטו ב"דיילי ניוז" אמרו כי התמיכה של קראון-הייטס חשובה ליאסקי מכיוון שהשכונה הוכיחה בעבר "בחירה כבלוק אחד" ורקורד של יציאה לבחור. הבחירות ייערכו ב-12 לספטמבר. "אם זו תהיה בחירות צמודות, זה יכול לשים את יאסקי מעל אחרים", סבר היועץ הפוליטי האנק שיינקופ.

הוועדה לפעילות פוליטית נוסדה על-ידי ועד הקהל כדי להמליץ ולקדם מועמדים לטובת השכונה. לפי החוק, אסור לועד הקהל להתערב בבחירות או להמליץ על מועמדים אבל הוא יכול לעודד תושבים לצאת ולבחור ובכוחו למנות את חברי הוועדה לפעילות פוליטית. התמיכה בעבר נמסרה ל
מועמדים כמו מייקל בלומברג לראשות העיר, צ'ק שומר לסנאט האמריקאי וג'ורג' וו. בוש לנשיאות המדינה.

'החב"דניקים בוחרים כבלוק אחד'

"הרבי אמר שיש לפנות למנהיגות השכונה כדי לדעת במי לבחור", ר' יענק'ל וייס, מזכיר הוועדה לפעילות פוליטית אמר בשיחה עם כתב COL בניו-יורק.

וייס הסביר כי יש משמעות נוספת לבחירות הנוכחיות. "זה בחירות מאוד חשובות מכיוון שכל המועמדים הם אנשים חדשים. זה לא היה לנו בעבר וזה מחזק את הצורך להראות תמיכה".

יאסקי, המועמד הדמוקרטי לקונגרס האמריקאי המכהן כיום כחבר עיריית ניו-יורק, מחליף את מייג'ר אוונס השחור שפורש לפנסיה. תמיכה נוספת נתונה למר קמרא המועמד למועצת מדינת ניו-יורק, ואריק אדמס המועמד לסנאט מדינת ניו-יורק.

האם קראון-הייטס אוהבת מועמדים דמוקרטיים? וייס מסביר כי רוב המועמדים בעיר ניו-יורק הם אנשי המפלגה הדמוקרטית. "אנחנו קיבלנו את ההחלטה לתמוך במועמד על סמך התייעצות עם קהילות יהודיות אחרות, הרקורד שלהם בתחומי חינוך, רווחה ותמיכה בישראל והשגת קוצנזוס בתוך הועדה", הוא אומר.

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
דוד יסקי וגו ליברמן
י"ב אלול ה׳תשס״ו
הצלחה רבה למר יסקי. בהזדמנות זאת, אני רוצה לקורא לכל אנ"ש בעולם שגרים או גרו בעבר במדינת קונטיקט להירשם כבעל זכות הצבעה כדי להצביע עבור ידידנו סנטור גו ליברמן בריצתו העצמאית לעוד קדנציה בסנט ארה"ב. אלו שגרים חוץ מארה"ב מתבקשים ליצור עם השגרירות במדינתו לבקש טופס לבקשת פתק לקלפי ממדינת קונטיקט.

!Go Joe
2.
המפלגה הדמוקרטית
י"ב אלול ה׳תשס״ו
ידוע ומפורסם כי המפלגה הדמוקרטית לוחמת נגד הנשיא בוש, בטענה כי לוחם נגד עירק ולוחם באפגניסטן ומאד מרוגזים על בוש שמסתכסך עם כל המוסלמים, וכאן באים אנשי קראון הייטס לתמוך במהפך בקונגרס לטובת הדמוקרטים נגד הנשיא בוש, אחר כך אותם אנשי קראון הייטס ייעצו למדינת ישראל שחייבים להלחם על שלמות הארץ, בה בשעה שהם התומכים הגדולים בשמאל, אבל כמובן ברגע שמדובר בכמה דולרים לקראון הייטס כבר לא משנה מה יקרה לטרור המוסלמי בעולם.
4.
עוד חוצפה של רובאשקין
י"ג אלול ה׳תשס״ו
כל פעם שיש בחירות הפא"ק הם היחידים שהצדיעו למשהו וזה אחרי שעות של פגישות וכו וכו
אבל כשהגיע רובאשקין אין עוד פגישות והוא עושה מה שליבו חפץ וזה גורם לפילוג הקולות ועכשיו אין עוד צורך בקולות היהודים בגלל שהם מפולגים
עוד דבר שרובאשקין עשה להשכונה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.