מערכת COL | יום י"א אלול ה׳תשס״ו 04.09.2006

פרוש לאולמרט: "להפסיק לאלתר את 'קמפיין הגיור'"

מיהו יהודי: בימים אלה פתח משרד ראש הממשלה בראשות אהוד אולמרט ב"קמפיין גיור" האמור לשכנע עולים גויים שחיים בישראל להתגייר ■ חבר-הכנסת היחיד שהתגייס להלחם בקמפיין, הינו ר' מאיר פרוש ('יהדות התורה') ששלח מכתב לאולמרט, בו הוא דורש להפסיק לאלתר את "קמפיין הגיור" ■ "מי שמנסה 'לגייר' אנשים אשר לדת ישראל אין כל משמעות בעיניהם - הוא רוצה למעשה לפרק את האחדות היהודית, וליצור לאום חדש מנותק מן העבר היהודי", כותב פרוש  לסיפור המלא
פרוש לאולמרט:
קמפיין המנוגד להלכה. פרוש ואולמרט • ארכיון: AP ,COL
ח"כ מאיר פרוש טוען כי משרד ראש הממשלה מנהל מסע פרסום המנוגד להלכה. במכתב ששיגר הח"כ מסיעת יהדות התורה לאהוד אולמרט תובע פרוש להפסיק לאלתר את "קמפיין הגיור" - מסע ההסברה שמוביל משרד ראש הממשלה, האמור לשכנע עולים גויים שחיים במדינה להתגייר.

"קמפיין זה - המנוגד להלכה - הקים כבר תנועת מחאה נגדית, המטיפה לעולים נוכרים, לא להיענות להצעות הגיור, משום שכוונת הממשלה היא לאנוס את מצפונם של המתגיירים הפוטנציאליים, במטרה להפוך אותם ליהודים", כתב פרוש, כשהוא מתייחס לפרסום בעיתון מעריב, ולפיו קמה תנועת מחאה של יוצאי רוסיה, המוחה נגד מסע פרסום חדש שמקיים משרד ראש הממשלה, הקורא לעולים גויים להצטרף לחיק היהדות. העולים, המוחים על הניסיון להמיר את דתם, יוצאים בקמפיין נגדי עם סטיקר בשפה הרוסית בו נכתב "גיור - יריקה בפנים של אימא שלך".

ח"כ פרוש מוסיף, שהמושג "גר" בהלכה היהודית מתייחס לנוכרי שקיבל על עצמו את דת ישראל "מרצון ומאהבה, בלא שתהיינה לו איזה מחשבות זרות". הוא מציע לקרוא בעיון רב את הודעת תנועת המתנגדים לקמפיין הגיור, בה נכתב: "קמפיין הגיור מביא עולים חדשים להתגייר לא ממניע דתי אלא מסיבות של כדאיות ואינטרסים אישיים, כמו האפשרות להינשא או להתקבל למקומות עבודה מיוחסים. ולכן, זה לא אותנטי ולא הוגן". על-פי הפרסום במעריב, מאחורי הקמפיין הממוסד הפונה לאוכלוסיה של 275 אלף עולים גויים, שמתוכם 80 אלף רוסים אתניים נוצרים, ראוי להתגייר מטעמי כדאיות, כמו: הקלות בנישואים ליהודים, זכות להיקבר בבית עלמין יהודי, אפשרות להתגייס ליחידות מובחרות בצה"ל וקלות בקבלה למקומות עבודה מיוחדים.

פרוש, המנמק מכתבו בציטטות מן המקורות, אומר כי אין מגיירים מסיבות של כדאיות, ו"בוודאי שאין עורכים 'קמפיין' כאילו מדובר בשיווק ההצטרפות למועדון חברתי".

הוא מציין כי מחקר שערך לאחרונה הוועד היהודי האמריקני, במסגרת אוניברסיטת ברנדייס, העלה מימצאים מדהימים לגבי אנשים שעברו תהליכי "גיור" ע"י התנועה הרפורמית. "גיור" שבוצע למעשה לצורכי כדאיות ולא מתוך קבלת עול תורה ומצוות מרצון: 30% מה"מתגיירים" הצהירו, כי הם בעלי ספקות לגבי "התגיירותם" ומרגישים אשמים באשר לאמונות ולמנהגים שהותירו אחריהם. ילדיהם מהווים מראה לאמביוולנטיות שלהם, כאשר הם בדרך כלל תופסים עצמם בקושי רב כחצי יהודים. פרוש מזהיר כי כך עלול לקרות ל"מתגיירים" בישראל בהשפעת הקמפיין "המוזר" של משרד ראש הממשלה.

"מי שמנסה 'לגייר' אנשים אשר לדת ישראל אין כל משמעות בעיניהם - הוא רוצה למעשה לפרק את האחדות היהודית, וליצור לאום חדש מנותק מן העבר היהודי", סיכם פרוש.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד!
י"א אלול ה׳תשס״ו
יישר כח על האתר
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.