מערכת COL | יום י"א אלול ה׳תשס״ו 04.09.2006

סידני: מנהל חדש מונה ל"קולג' כתר תורה"

לבית-הספר כתר תורה קולג' בסידני, אוסטרליה, מונה מנהל חדש שתקווה להצעיד את המוסד החינוכי על דרך ישרה: הרב נטע גלוגר, חב"דניק בן 36, שניהל בתי-ספר יהודיים בפורט-וושינגטון וקאלגרי ■ החובות הכבדים עדיין נותרו מתקופת הקשיים של מוסדות חב"ד בסידני ונשיא הקולג' ר' מאיר מאס משקיע מאמצים בנושא. הרב גלוגר עצמו מספר שהוא לא נרתע מהקשיים: "יש פוטנציאל ואתגרים גדולים, אולם יש מקום לבית-ספר כזה ונעלה אותו רמה" לסיפור המלא
סידני: מנהל חדש מונה ל

מחנך חב"די מונה כמנהל החדש של בית-הספר כתר תורה קולג' בסידני, מדווח העיתון היהודי "אוסטרליאן ג'ואיש ניוז".

הרב נטע גלוגר, בן 36, ביקר בסידני לפני חודשיים וערך סיור היכרות בבית-הספר. הוא יחזור בשנה הבאה עם אשתו ושלושת ילדיו להתחיל את העבודה.

העיתון מספר כי גלוגר נולד ביוהנסבורג במשפחה יהודית מסורתית שעברה בהמשך לקנדה, שם הוא למד באוניברסיטת קאלגרי. בצעירותו, הוא התקרב ליהדות על-ידי שלוחי חב"ד וכרצון הרבי, עשה הסכמה לרבנות בניו-יורק. הוא ניהל את בית-ספר חב"ד אקדמי בפורט-וושינגטון, ניו-יורק, וכיום מנהל בית-ספר אורתודוקסי בקאלגרי.

"יש לי רקע מאוד מאוזן של חינוך יהודי ולימודי חול", הוא אמר בשיחה עם העיתון.

חובות כבדים ופוטנציאל גדול

הישיבה קולג' נוסד כבית-הספר יהודי יומי בשנת 1956 במסגרת בית-הכנסת והמרכז הקהילתי 'ישיבה סנטר' של סידני. בשנת 1968, הוא נוהל על-ידי השליח הראשי הרב פנחס פלדמן. בעקבות חובות כבדים, המוסד הועבר בשנת 2004 לר' מאיר מאס שהחליף את שמו לכתר תורה קולג'.

לבית-הספר נותרו חובות של 12 מיליון דולר ולומדים בה 400 ילדים כולל 100 בגן. כשהרב גלוגר נשאל על מצב בית-הספר כיום, הוא ענה שיש "פוטנציאל ואתגרים גדולים".

"בהתבסס על השיחות שלי עם הקהילה, יש מקום ונישה עבור בית-הספר כזה. היה לי הצלחה בעבר עם לקיחת בית-הספר ברמה נמוכה והעלאתו דרגה", הוא אמר.

נשיא הקולג' ר' מאיר מאס אמר כי היו לו שלושה מועמדים לתפקיד. "אנחנו מאוד מרוצים מחזונו לבת-הספר והניסיון שהוא מביא איתו". המנהל המכהן כיום הוא הרב יהודה שפילמן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.