מערכת COL | יום ח' אלול ה׳תשס״ו 01.09.2006

הזוג הקים מרכז לחולים לאחר הטראומה האישית

אש"ל האוס - מרכז המתנדבים הפועל ליד המרכז הרפואי ביוסטון טקסס נמצא במגמת התפתחות מתמדת. 18 דירות, 100 מתנדבים עם תקציב שנתי של 400 אלף דולר ■ השליח הרב אליעזר ורחל לזרוב הקימו אותו לפני יותר מעשר שנים בעקבות מחלה שבתם סבלה בעת הולדתה. "ראינו איך שהכל נע סביב האדם החולה. דברים בסיסיים כמו ארוחה חמה נדחים הצידה בשל הדאגה לחולה", הם סיפרו לעיתון 'כרוניקל' ■ ייעוץ, תמיכה, ארוחות ולינה וגם עזרה ללא-יהודים  לסיפור המלא
הזוג הקים מרכז לחולים לאחר הטראומה האישית

כשהרב אליעזר לזרוב הגיע בשליחות עם אשתו ליוסטון, הם התכוונו לפעול עם הסטודנטים והרופאים היהודיים במרכז הרפואי טקסס עד שהם התמודדו עם טראומה רפואית משלהם.

"בשנת 1991, נולדה בתינו חיה-לאה עם לב לא בריא ובעיות לידה נוספות", מספרת הגב' רחל לזרוב. "טיפול נון-סטופ בבת שלנו במשך 11 חודשים פתח את העיניים שלי איך הכל נע סביב האדם החולה וכל שאר הדברים נעשים משנים".

"דברים בסיסים כמו ארוחה חמה ואוכל מזין נדחים הצידה בשל הדאגה לחולה. מכך ראינו את הצורך לעשות משהו למען המשפחות שמקורביהם מטופלים במרכז הרפואי".

יחד עם בעלה, היא מנהלת את "אש"ל האוס" - בית ומרכז ללא מטרת רווח המספק לינה, הסעות, ארוחות וייעוץ לכל הנצרך. "רצינו להפוך את המצוקה שלנו כדי לעשות משהו חיובי לאחרים", היא אמרה בשיחה עם העיתון "כרוניקל" של טקסס. המרכז מחלק 80 חלות בערב שבת. הן נאפו על-ידי הגב' לזרוב והרב לזרוב יוצא לחלקן.

ליהודים ולבני דתות אחרות

הירושה שהותיר להם נדבן מקורב בשם בנג'י דנצינגר ע"ה שנפטר בשנת 1996 נתן להם את הכסף ההחלתי לרכוש דירה גדולה לשימוש המרכז. לפני שלוש שנים הם רכשו 18 דירות נוספות. קבלן מקומי שיפץ 8 מהם.

המרכז גובה מחיר בסיסי של 20 דולר לדירה עבור לילה, אולם במקרה של משפחה נזקקת המרכז נותן להם כניסה בחינם. וכך, התקציב השנתי של הארגון הוא 400 אלף דולר לשנה.

100 מתנדבים מעורבים בעבודת המרכז. חלק ניכר מהעבודה קשור לארוחות כשרות שנמסרות למשפחות יהודיות, אולם הרב לזרוב מדגיש כי "לא חשוב באיזה דת החולה מאמין. אנחנו רוצים לעשות לכולם". 58 אחוז מהנעזרים הם יהודים (חלקם מישראל), 42 אחוז מדתות אחרות (חלקם מדרום-אמריקה ומדינות אחרות בארה"ב).

"אני לא יודעת מה הייתי עושה ללא החברים והמשפחה שלי", אמרה הגב' הולי סקולקין, תושבת מקומית שניצלה מסרטן ומתנדבת במרכז.

מתנדבת אחרת שגם ניצלה מסרטן, הגב' לורה ריס אמרה: "הזוג לזרוב הם אנשים נפלאים עם העשייה לכל כך הרבה שצריכים נחמה ותמיכה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.