מערכת COL | יום ז' אלול ה׳תשס״ו 31.08.2006

מגדל-העמק: 640 עמודים של ספר פלפולים

בהתרגשות והתלהבות רבה התקבלה הבשורה בעולם הישיבות, בהגיע הספר "מגדל דוד" חלק ח שיצא-לאור זה עתה על-ידי תלמידי ישיבת 'תומכי-תמימים' במגדל-העמק ■ הספר, שמיני בסדרת ספרים מכובדת, מכיל מגוון ביאורים ופלפולים בכל מקצועות התורה שנכתבו על -ידי רבני ותלמידי הישיבה ■ "תורה נאה בכלי נאה" - הספר הנוכחי נדפס במהדורה מיוחדת, ומכיל למעלה מ-600 עמודים  לסיפור המלאCOL מגיש את הספר בפורמט PDF - להורדה
מגדל-העמק: 640 עמודים של ספר פלפולים
שער הספר "מגדל דוד" המהודר • צילום: COL

בהתרגשות והתלהבות רבה התקבלה הבשורה בעולם הישיבות, בהגיע הספר "מגדל דוד" חלק ח שיצא-לאור זה עתה על-ידי תלמידי ישיבת 'תומכי-תמימים' במגדל-העמק. הקובץ, שמיני בסדרת ספרים מכובדת, מכיל מגוון ביאורים ופלפולים בכל מקצועות התורה שנכתבו על -ידי רבני ותלמידי הישיבה.

"תורה נאה בכלי נאה" - הספר הנוכחי נדפס במהדורה מיוחדת, ומכיל למעלה מ-600 עמודים. ואף תוכו כברו - הפלפולים נערכו בצורה מסודרת, דבר דבור על אופנו, לפי נושאים ולפי סדר הדפים במסכת שבת, שנלמדה בשנה האחרונה בישיבות ליובאוויטש.

מן הראוי להעלות על נס את מלאכת העריכה שבתורת הרב בעל הדברי נחמיה ז"ל, שנעשתה בספר (עליו עמל רבות הרב שמואל ליפשיץ ר"מ בישיבה). כדרכם בקודש , זו הפעם השלישית שנדפס קטע מתורתו תוך שהוא עובר עריכה מחודשת. הפעם מופיע סימן מן השו"ת העוסק בדין כוורת ומסתעף בדיני רשויות השבת.

כאמור, הספר מכיל מגווון תחומים: נגלה, חסידות, 'ליקוטי-שיחות' והלכה. בתוך כל אלו ניתן להבחין בתורת הרבי השזורה בניהם ונותנת את אותותיה בכל נושא ונושא.

על קצה המזלג נזכיר אחדים מן הנושאים שנידונו בזה הספר: ביאורו של הרב יצחק גולדברג ראש-הישיבה, המסביר את גדר ההלכות בשבת שיש בהם כוונה מיוחדת ("על מנת ל") ועוד נתלבנו בו דינים הנוגעים למעשה בהלכות כשרות מאת הרב ישראל-יוסף הענדל רב קהילת חב"ד במגדל-העמק - דין טעות בספר-תורה דיון מקיף בחידושו של הרבי בגדר הכשר מצווה ועוד.

חברי המערכת שעמלו רבות הינם: הת' מנחם-מענדל נאבול, הת' אברהם-זאב גרוס והת' חנא-חיים פרידמן. יש לציין, כי הרב לוי וילימובסקי מנכ"ל המוסדות לקח על עצמו את הוצאות ההדפסה.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
כל הכבוד
ז' אלול ה׳תשס״ו
יש לציין שמי שעזרו להוצאת הספר כמובן ראשי את"ה במגדל העמק ועל כך יישר כח רב
2.
ראשי אתה !!!
י' אלול ה׳תשס״ו
אפשר לפרגן ...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.