מערכת COL | יום ו' אלול ה׳תשס״ו 30.08.2006

הישג: מפעל ההזנה יופעל בגני חב"ד ביתר-עילית

ראש עיריית ביתר-עילית ר' יצחק פינדרוס, הגיע לסיכום סופי עם שרת החינוך יולי תמיר, כי משרד ראש-הממשלה בשיתוף עם משרד החינוך, יתקצבו את הפעלת מפעל ההזנה ■ מדובר בהישג חשוב ביותר, לאחר מאבק ממושך, שכלל עתירות לבג"ץ והתנגדות עקרונית מצד גורמים משפטיים להכללת הגנים החרדיים והחב"דיים בפרוייקט מפעל ההזנה ■ תזכורת: לפני שנה קבע השופט מישאל חשין שמוסדות החרדים, לא זכאים לארוחת צהריים במימון המדינה  לסיפור המלא• לקריאת הפסק המלא שפורסם ב-COL: לחץ כאן
הישג: מפעל ההזנה יופעל בגני חב
מנהלת ביה"ס חב"ד בביתר הגב' חנה בלוי עם שרת החינוך במהלך ביקורה בביה"ס
הישג חשוב לילדי החינוך החרדי בביתר-עילית ובמודיעין-עילית: ראש עיריית ביתר-עילית ויו"ר פורום הרשויות החרדיות במרכז השלטון המקומי, ר' יצחק פינדרוס, הגיע אתמול (שלישי) לסיכום סופי עם שרת החינוך יולי תמיר, כי משרד ראש-הממשלה בשיתוף עם משרד החינוך, יתקצבו את הפעלת מפעל ההזנה, כפיילוט, בשתי הערים החרדיות, במימון ממשלתי וקרן סקטא רשי.

מדובר בהישג חשוב ביותר, לאחר מאבק ממושך, שכלל עתירות לבג"ץ והתנגדות עקרונית מצד גורמים משפטיים להכללת גני הילדים של חב"ד והחרדים בפרוייקט מפעל ההזנה, המופעל זו השנה השניה בעשרות ישובים ברחבי הארץ.

בעבר נכללה ביתר-עילית בפיילוט הראשוני של הפרוייקט, אולם הוא הופסק לאחר שגורמים משפטיים טענו כי אין לילדי חב"ד והחינוך החרדי זכויות שוות לכלל ילדי ישראל, החלטה שקיבלה גיבוי תמוה מבג"ץ, בשתי עתירות שהוגשו, החלטות שעוררו ביקורת ציבורית נוקבת נגד מערכת המשפט.

עם כניסתה לתפקיד הודיעה שרת החינוך יולי תמיר, כי תפעל לתקן את העוול. לאחרונה קיים פינדרוס שורה של דיונים עם שרת החינוך יולי תמיר ועם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, בעניין זה. פינדרוס הצליח לשכנע את השניים הן בנחיצות הפרוייקט בשתי הערים החרדיות העניות ביותר – ביתר-עילית ומודיעין-עילית, והן בצורך להימנע מאפליית ילדי החינוך החרדי והחב"די.

ואכן, המאמצים הרבים נשאו פרי, והבוקר (רביעי), הודיעה שרת החינוך לראש עיריית ביתר-עילית פינדרוס, כי משרד ראש הממשלה ומשרד החינוך נענים לבקשתו האישית, והחל מהשבועות הקרובים יזכו ילדי החינוך החרדי והחב"די בביתר-עילית ובמודיעין-עילית בארוחת צהרים חמה ומזינה, ככל ילדי מערכת החינוך בישראל הזכאים לארוחות אלה, במימון ממשלתי ובשיתוף קרן סקטא רש"י.

פינדרוס שיבח את שרת החינוך ומנכ"ל משרד ראש הממשלה על החלטתם החשובה והאמיצה, הקובעת כי אפליית ילדי החינוך החרדי הוא דבר פסול, וכי יש להביא להשוואת התנאים בחינוך החרדי כבכל מערכת החינוך בישראל.
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
כל הכבוד!
ו' אלול ה׳תשס״ו
למנהלת חנה בלוי
3.
המנהלת חני היקרה!!
ו' אלול ה׳תשס״ו
ישר-כח גדול על פועלך.. שתזכי לשנה נפלאה שתרווי הרבה נחת רוח חסידי מתלמידותייך.. עם הרבה פעילויות חסידיות,מגוונות ומרתקות.. כמאפיין אותך!
עלי וצליחי..

בוגרת ביה"ס בית חיה ביתר.
4.
ביתר
ז' אלול ה׳תשס״ו
מה יוסל בלי שם את כל כלותיו להיות מנהלות????????????
אולי הן לא מתאימות?
5.
חני בלוי
ז' אלול ה׳תשס״ו
"ממך יראו וכן יעשו" המשיכי בעבודת הקודש...
6.
אין קשר בין התמונה לכתבה
ז' אלול ה׳תשס״ו
כאחד מאנ"ש בביתר אינני מבין מה הקשר בין הכתבה לתמונה, הגב חנה בלוי היא מנהלת בי"ס ממ"ד - מטעם משרד החינוך, הבי"ס שבו היא עובדת הייתה המוסד היחיד בביתר שנהנה מההטבה במשך כל הזמן מפני שזה ממ"ד, כל מה שנאמר כאן לא קשור כלל וכלל לביה"ס שלה, באם כבר כן להכניס תמונה, נראה לי שצריך להחליף את התמונה ששייך לחיידר על טהרת הק אהלי מנחם שסבל מכך ועכשיו יתחיל גם להנות מזה
7.
אויש, נו באמת!
ז' אלול ה׳תשס״ו
למה תמיד צריכים אלו לבוא בקטנוניות חסרת טעם....
קצת פירגון אחד לשני ומשיח יבוא!
8.
דגל ישראל?!
ז' אלול ה׳תשס״ו
במוסד המתיימר להיקרא מוסד חב"ד?!
אוי לעיניים הרואות זאת...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.