מערכת COL | יום ה' אלול ה׳תשס״ו 29.08.2006

חדש מקה"ת: קונטרס ומעין בתרגום אנגלי מלא

במסגרת הסידרה המוצלחת של מאמרי חסידות נבחרים עם תרגום לאנגלית עמוד מול עמוד, Chasidic Heritage Series - יצא לאור לקראת שנת הלימודים החדשה ה"קונטרס ומעין" לכ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע. הקונטרס הוא מספרי היסוד של חסידות למתחילים, כמפורש בכמה מאגרותיו של הרבי, וכן נהוג בישיבות רבות ללמדו בכיתות הראשונות לחסידות. את הספר ניתן להשיג בחנות קה"ת וחנויות הספרים, וכן באתר האינטרנט של קה"ת  לסיפור המלא
חדש מקה
הספר כבר יצא לאור בעבר בתרגום לאנגלית ע"י הרב יצחק זלמן פויזנר ואולם בהוצאה זו עבר הגהה חדשה, ונוספו בו המון תיקונים ושיפורים, כמו גם הערות רבות ומבוא, מעשה ידי הרב אברהם דוד וויספיש ממערכת אוצר החסידים, וכן מפתח ענינים מפורט.

וזאת מלבד העובדה שבהוצאה זו נדפס המקור בלשון הקודש, בתוספת ניקוד ופיסוק, יחד עם התרגום עמוד מול עמוד.

יש לציין גם, שבהוצאה זו תוקנו הרבה טעויות דפוס גם במקור בלה"ק, ע"פ השוואה לכתב יד קודש.

הספר, שמחזיק קרוב ל 500 עמודים, נקרא בשם "להתגבר על הרוח שטות" – Overcoming Folly – ובו ביאור ארוך כיצד יכול כל אדם להתגבר על טעויותיו ותאוות עולם הזה, וכן כיצד יבוא לדרך עולה בית א-ל, עד לקיום היעוד המקוה לעתיד לבוא "ומעין מבית ה' יצא והשקה את נחל השטים".

ספר זה מצטרף לסידרת הספרים ממאמרי רבותינו נשיאינו שיצאו לאור באותה מסגרת, והתקבלו באהדה רבה בקרב הלומדים והמעיינים, ובעיקר בקרב מוסרי שיעורים באנגלית, הצמאים לתרגומים של מאמרי חסידות בשפה אנגלית מודרנית ומעודכנת, ובכך מהווה כלי עזר ממדריגה ראשונה לשלוחי הרבי.

על העטיפה האחורית של הספר הועתקו (באנגלית) דברי "הערכה" שנכתבו על ספר זה אחרי שיצא לאור לראשונה בשנת תש"ג:

בחוברת הראשונה של קובץ ליובאוויטש, נכתב בחדשות:

קונט' "ומעין", – וועגען דעם אמת'ן תכלית פון אידען אוף דער וועלט, וועגען די פארשידענארטיגע טעותים און שטותים בגסות, דקות ודקות דדקות, וועלכע קענען אפנויגען דעם מענטשען פון ריכטיגען וועג אין עבודת ה', און ווי אזוי זיך פון דעם צו פארהיטען. דער קונט' איז געבויט אויף דעם פסוק ומעין מבית ד' יצא והשקה את נחל השטים (יואל ד. יח) און פון דעם קומט דער נאמען פון קונטרס "ומעין". דער קונט' ומעין איז געשריבען פון כ"ק אדמו"ר הרה"ק הרש"ב נ"ע נבג"מ זי"ע און איז פארזעהן מיט א מבוא וקיצורים מאת בנו כ"ק אדמו"ר שליט"א.

[ובתרגום לעברית: על דבר תכליתו האמיתית של יהודי בעולם, על ריבוי סוגי הטעויות והשטויות, בגסות, דקות ודקות דדקות, שיוכלים להטות את האדם מהדרך הנכונה בעבודת השם, וכיצד להישמר מזה. הקונט' מיוסד על הפסוק "ומעין מבית ה' יצא והשקה את נחל השטים (יואל ד, יח),ומזה בא השם של קונטרס "ומעין". הקונט' נכתב ע"י כ"ק אמדו"ר הרה"ק הרש"ב נ"ע נבג"מ זי"ע ונוספו בוט מבוא וקיצורים מאת בנו כ"ק אדמו"ר שליט"א (= אדמו"ר הריי"צ נ"ע)].

... דער קונט' ומעין, ווי דער קונט' ח"י אלול זיינען פארזעהן מיט א מפתח ענינים און מראה מקומות בעארבייט דורך חדב"נ הרב מנחם שניאורסאהן.

[הקונט' ומעין, כמו קונט' ח"י אלול [תש"ג] יש בהם הוספת מצפתח ענינים ומראה מקומות בעריכת חדב"נ הרב מנחם שניאורסון (= כ"ק אדמו"ר זי"ע)].

ובהוספות לקונטרס "חנוך לנער" לאדמו"ר הרש"ב, בעריכת כ"ק אדמו"ר זי"ע, כותב:

קונטרס ומעין מאת ד'. תוכן הדברים. בכל אחד מישראל יש בו התוקף . . המעין ומשקה גם את נחל השטים . . ובכוחו לעשות בפועל ההיפך מההרגש הטבעי (מהקיצור שבסוף הספר).

*

במקומות רבים באגרות הקודש של הרבי כותב במעלת לימוד קונטרס זה למתחילים, כמפורט במפתחות.
*

ספר זה מצטרף כאמור לסידרה הפופולרית של תרגומי מאמרים נבחרים לאנגלית עדכנית. עד היום יצאו לאור בסידרה זו ממאמרי אדמו"ר הזקן: ד"ה בעצם היום הזה וד"ה ויושט המלך לאסתר שמספר תורה אור, וד"ה אדם כי יקריב מספר לקוטי תורה לאדמו"ר הזקן; ממאמרי אדמו"ר האמצעי: חלק מד"ה כי אתה נרי שבספר שערי אורה; ממאמרי אדמו"ר הצמח-צדק: מצות אהבת ישראל שבדרך מצוותיך; ממאמרי אדמו"ר מהר"ש: ד"ה מי כמוכה תרכ"ט; ממאמרי אדמו"ר הרש"ב: ד"ה יום טוב של ראש השנה, ד"ה יחיינו מיומיים וד"ה שובה תרנ"ט; מכתבי אדמו"ר הריי"צ: כללי החינוך והדרכה, אגרת קודש שלו בענין ד' עולמות, וד"ה כל המאריך באחד תר"ץ; וממאמרי אדמו"ר זי"ע: ד"ה וישלח יהושע תשל"ו, ד"ה מים רבים תשל"ח,ד"ה ואתה תצוה תשמ"א (קונט' פורים קטן תשנ"ב) קונטרס ענינה של תורת החסידות, וד"ה ת"ר מצות נר חנוכה תשל"ח.

מהמערכת נמסר שיש עוד רשימה של מאמרים העומדים לצאת לאור בקרוב במסגרת סידרה זו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.