מערכת COL | יום ה' אלול ה׳תשס״ו 29.08.2006

מסתמן: בתי-הספר של חב"ד ישביתו הלימודים

בעקבות הוראה של משרד החינוך לבתי-הספר של חב"ד ברחבי הארץ כי תקציב ההסעות ייפסק, מאיימים ב'רשת אוהלי יוסף-יצחק ליובאוויטש' להשבית הלימודים ■ במכתב למשרד החינוך אותו שלח מנכ"ל ה'רשת' הרב ישראל בוטמן ותוכנו מתפרסם ב-COL, הוא מבקש מהם לשקול בשנית את ההחלטה ■ "האם המשרד מוכן לפתוח עוד ועוד בתי"ס במקום לאשר ל-50 ילדי נחליאל לנסוע לכפר-חב"ד, או ל-40 ילדי קצרין ו-70 ילדי ישובי מרום הגליל לנסוע לבתי"ס חב"ד בצפת", הוא כותב  לסיפור המלא
מסתמן: בתי-הספר של חב
"שרת החינוך הכריזה עלינו מלחמה"
המטרה: לבלום את החינוך העצמאי
שרת החינוך נגד מוסדות חב"ד בצפון?

מאת: חיים ברון

לפני שלוש שנים ביטל משרד החינוך את תקציב ההסעות לכל בתי-הספר העל-אזוריים בישראל. הרב ישראל בוטמן מנהל 'רשת אוהלי יוסף-יצחק' ליובאוויטש הצליח במאמצים מרובים להגיע להסדר עם משרד החינוך בנוגע לתקציב. עם תחילת שנת הלימודים, משרד החינוך הודיע, כי מעתה ואילך התקציב ייפסק.

במכתב ששלח הרב בוטמן למנכ"ל משרד החינוך מר שמואל אבוהב ותוכנו מתפרסם לראשונה ב-COL הוא כותב: בבסיס ההחלטה אשר נתקבלה בלשכתו של המנהל הכללי ד"ר שמשון שושני דאז מיום 17,3,94 על השתתפות המשרד בהוצאות ההסעות של תלמידי רשת חב"ד, עמדו כמה סיבות והעיקריות שבהן אני מצטט:

1) בתי ספר אלה הינם יחודיים עפ"י תוכנית לימודים שהוכרה ע"י המשרד.

2) אי הכרה בזכאות להסעות למוסדות חב"ד עלולה לגרום לתלמידי רשת חב"ד לעבור למגזר המוכר שאינו רשמי, ולאלץ את המשרד לבנות להם בתי ספר נוספות. סוף ציטוט.

ואני שואל, האם הנימוקים האלה השתנו.

האם המשרד מוכן לפתוח עוד ועוד בתי"ס במקום לאשר ל-50 ילדי נחליאל לנסוע לכפר חב"ד, או ל-40 ילדי קצרין ו-70 ילדי ישובי מרום הגליל לנסוע לבתי"ס חב"ד בצפת, או לבטל הסעות של 120 תלמידות ממגדל העמק לבי"ס חב"ד בנצרת או דוגמה נוספת מבי"ס חב"ד בקריות המאכלס 200 ילדים מקריית אתא ו-70 ילדים מנהריה ו-50 ילדים מישובי חוף הכרמל.

בהמשך המכתב כותב הרב בוטמן: "מובן מאליו כי אם חס וחלילה תתבטל השתתפות המשרד בהסעת תלמידי חב"ד זאת תהיה מבחינתנו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בו ומאידך למיטב הבנתי יעמיד את המשרד ב"בעיה" לספק לתמידים אשר מעוניינים ללמוד ב"רשת חב"ד" בתי"ס אשר הם "ממלכתיים דתיים" מקום מתאים ללימודים אשר יש להם כאמור הכרת המשרד בתכנית הלימודים.

את סיום המכתב חותם הרב בוטמן במשפט הבא: "כולי תקווה שלמרות הבג"צ עליו התבססה מכתבה של קודמתך בתפקיד גב' רונית תירוש תמצאו את הדרך להחזיר את הדברים לקדמותו, ובפרט כאמור בימים אלה אשר בוודאי יקשה על כל המערכת שלנו".
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
מה השמטתם בקטעים הריקים?
ה' אלול ה׳תשס״ו
ישנם קטעים ריקים נראה שהמכתב עבר צנזורה, מעניין מה נמחק...
2.
שביתה?
ה' אלול ה׳תשס״ו
אין בשפה החב"דית מילה "שביתה" מעולם לא היתה שביתה בחב"ד וזה בניגוד מוחלט לדעתו של הרבי, הנוקט בה אין לו כל קשר לרבי.
3.
חמישים שנה אחורה?
ה' אלול ה׳תשס״ו
ניר המכתבים של הרשת מזכיר את הימים בהם היא נוהלה ע"י לא זוכר מי.
שמואל, תקח תענינים ליידים.
4.
רבותי, נא להירגע
ה' אלול ה׳תשס״ו
א. איום השביתה נועד לשמש כמנוף ללחץ כנגד משרד החינוך. ב.אי ביטול גזירת משרד החינוך - הווי אומר דין סגירה עבור בתי הספר של ממלכתי חב"ד, כך שאמנם אנו נגד שביתות אולם זה מה שיקרה בפועל מחוסר יכולת של ההורים לשלם סכום של כ-300-600 ש"ח בחודש עבור כל ילד. (ומה יקרה למשפחה שיש בה 2..3..4..ועוד ילדים? ג. הרב ישראל בוטמן מעונין מן הסתם רק להיטיב עם ההורים והילדים, אז אנא תפסו פופורציה
5.
עם הפנים קדימה - תגובה ל3
ה' אלול ה׳תשס״ו
כנראה זה רק העתק טיוטה כי נייר המכתבים של הרשת נראה מצויין עבר ושופץ כנראה (לפי חזותו) ע"י מרגליות הפקות.

האמת, לפי הבניין זה 80 שנה אחורה..
6.
ה' אלול ה׳תשס״ו
להשבית לימודים זה בניגוד מוחלט לדעתו של הרבי, וזה דבר חמור לעשות, במיוחד בזמן הזה!
7.
חשוב מאוד!!!
ו' אלול ה׳תשס״ו
אנחנו, תושבים הזקוקים להסעות ממקום המגורים, לבתי ספר חב"ד מחוץ לישוב בו אנו גרים, מודים מאוד לרב בוטמן על מלחמתו החשובה, ומאחלים לו הצלחה רבה.
ישנה חשיבות גדולה מאוד למלחמה זו. גם כך, התשלומים אותם קיבלנו עבור ההסעות לא מכסים את עלות ההסעה. ולמי שגר רחוק ממקום הלימודים, הסכומים לתשלום הם גבוהים מאוד, ולשנה מסתכמים בסכומים של ארבע ספרות.
אנא, עשו הכל על מנת לעזור לנו!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.