מערכת COL | יום ד' אלול ה׳תשס״ו 28.08.2006

"שרת החינוך הכריזה עלינו מלחמה"

שרת החינוך יולי תמיר הודיעה היום (שני) כי לא תכלול את גני הילדים של החרדים וחב"ד בין 700 גני הילדים שאמורים להצטרף השנה לגנים שבהם מופעלת תוכנית יום לימודים ארוך ■ "שרת החינוך חושפת כעת את מה ששרי החינוך הקודמים ניסו להסתיר - שהם מתנכלים לציבור שלנו בכל פעם", אומר ל-COL מנכ"ל 'רשת אוהלי יוסף-יצחק' ליובאוויטש הרב ישראל-ברוך בוטמן ■ "החלטתה לא תשפיע כלל ועיקר על מערכת החינוך התורתית", אומר חבר-הכנסת ר' מאיר פרוש  לסיפור המלא
גידול בכל הארץ. ילדים בתלמוד-תורה בכפר-חב"ד • צילום: מאיר דהן, COL

מאת: חיים ברון

שרת החינוך יולי תמיר הודיעה היום (שני) במהלך דיון ועדת החינוך בכנסת כי לא תכלול את גני הילדים של העמותות החרדיות והחב"דיות בין 700 גני הילדים שאמורים להצטרף השנה לרשימת הגנים שבהם מופעלת תוכנית יום לימודים ארוך. 

"שרת החינוך הקודמת לא עשתה את זה, אלוני ושריד לא עשו את זה. אני רוצה להודיע לך שילד חרדי ילמד בחינוך החרדי ולא בחינוך הממלכתי", אמר חבר-הכנסת משה גפני לתמיר.

ח"כ גפני ביקש לקטוע את הדיון לפני ההצבעה על אישור צו, המאפשר הכנסת גנים לתוכנית יום לימודים ארוך, כדי לקיים התייעצות סיעתית והתייעצות גם עם סיעת ש"ס, החברה בקואליציה. במהלך ההפסקה הוחלט לדחות את ההצבעה על הצו ליום רביעי הקרוב, בעקבות בקשה של משרד ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה. תמיר הודיעה כי בעקבות דחיית ההצבעה, ייתכן שביום ראשון הקרוב לא ייפתח כלל יום הלימודים הארוך בכל 700 הגנים.

הכרזת מלחמה

בדיון היום בוועדה, הודיעה תמיר כי בקביעת רשימת הגנים שייכללו בצו, תעדיף לתקצב את גני הילדים הממלכתיים ולא את גני הילדים של העמותות בחינוך המוכר שאינו רשמי, אליו משתייכים מאות מגני הילדים של חב"ד ברחבי הארץ שזה למעשה מרבית מגני חב"ד. החלטה זו פוגעת בגני הילדים של החינוך החרדי, שכולם בבעלות עמותות בחינוך ה'מוכר שאינו רשמי'.

תמיר הודיעה כי החלטה זו היא חלק ממדיניות המשרד להעדיף את החינוך הממלכתי על פני החינוך הפרטי, בעיקר במגזר הערבי ובמגזר החרדי. "הכרזתי מלחמת עולם על העמותות בחינוך הערבי. אני רוצה להחזיר את הילדים לחינוך הממלכתי", אמרה תמיר בדיון.

בשביל מנכ"ל 'רשת אוהלי יוסף-יצחק' ליובאוויטש הרב ישראל-ברוך בוטמן, לאמירותיה של שרת החינוך אין כל משמעות עבורו. "שרת החינוך חושפת כעת את מה ששרי החינוך הקודמים ניסו להסתיר - שהם מתנכלים לציבור שלנו בכל פעם", הוא אומר בשיחה ל-COL, "אלא שהקודמים היו חכמים יותר ושתקו, והיא מגלה לעיני כל את החוצפה. היא הכריזה עלינו מלחמה".

התשובה לשרה: הגידול

"זה לא התבטאות ראשונה שלה כנגד החינוך שלנו וכנראה גם לא האחרונה. רואים שכל הדברים הללו הם כנגד הדתיים והחרדים, עובדה כי גם בתי-הספר שנקראים 'ממלכתי-דתי' סבלו מנחת זרועם של משרד החינוך לא פעם.

"אנחנו לא מתרגשים מזה. במפורש לא. עמדנו בפני דברים יותר קשים יותר ונעמוד גם בפני גזירות אלו. ב"ה, אני יכול לציין שבתי-הספר וגני הילדים של חב"ד בכל רחבי הארץ רק גודלים וגדולים - גם במובן של הגידול הטבעי וגם במובן של הצלחה מסחררת. כל הורה ממוצע בישראל מבין את הערך של בית-ספר תורני על בית-ספר ציבורי שאין בו שום טיפת חינוך".

"הודעתה של שרת החינוך, כי בכוונתה לקדם חוק שימנע פתיחת בתי-ספר פרטיים חדשים, מעוררת באורח טבעי חששות מפני ניסיון לפגוע גם במוסדות החינוכיים החרדיים, המופיעים תחת ההגדרה של 'מוכר שאינו רשמי'", אומר חבר-הכנסת ר' מאיר פרוש ('יהדות התורה'), "אך תהא כוונתה של שרת החינוך אשר תהא לגבי המערכת הממלכתית – היא לא תשפיע כלל ועיקר על מערכת החינוך התורתית. כל מוסד חינוך חרדי בקטגוריה זו, הוא מאבני היסוד של המסגרת הטהורה הרחבה, ונדע לשמור על עצמאותו ללא פשרות".

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
חינוך חב"ד נותן יותר
ד' אלול ה׳תשס״ו
וככל שיתן ינסו לעצור אותו..
הרבי מייסד הרשת מלווה את המוסדות וזה נראה לעין בכל יום ובכל רגע
2.
מס הכנסה גם יבוטל ?
ה' אלול ה׳תשס״ו
בתור הורה ששולח לחינוך תורני ומשלם שכר לימוד יקר במקום שמשרד החינוך ישלם על ילדיי תחת סעיף "חוק חינוך חובה"

האם אני אמור לשלם פחות מס
ממי ששולח לחינוך ממלכתי ופטור מתשלומי שכר לימוד ?!
3.
יש לעשות תביעה יצוגית על הפליה
ה' אלול ה׳תשס״ו
על רקע דתי.
ש.ג.
4.
כיתה ו
י"א אלול ה׳תשס״ו
דוסים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.