מערכת COL | יום ד' אלול ה׳תשס״ו 28.08.2006

בלחץ חב"ד, טלית ותפילין יורשו בטיסות מבריטניה

רמת הכוננות בטיסות מבריטניה נותרה גבוהה בעקבות מזימה לפיגוע טרור רצחני. אולם הרב הערשי וואגל, שליח חב"ד וקצין הדת בנמל-התעופה "הית'רו" בלונדון, הצליח לשכנע את רשויות הביטחון להרשות לנוסעים יהודיים להעלות "חפצים דתיים של היהדות" - טליתות ותפילין ומטען הידני ■ "הסברתי מה נמצא בתוך התפילין ושמדובר בחפץ יקר וקדוש", הרב וואגל סיפר ■ בנוסף: הוא סידר טיסת חזור לרב עובדיה יוסף וחילק מזון כשר לנוסעים שחיכו  לסיפור המלא
בלחץ חב
(אילוסטרציה: bardugo.net)

רמת הכוננות בשדות התעופה של אנגליה ירדה באחרונה, ונותרו ההגבלות הקפדניות על העלאת כבודה ידנית למטוס. אולם שליח חב"די הצליח לשכנע את הרשויות הביטחוניות להרשות שימוש בתפילין ותשמישי קדושה אחרים.

קצין הדת של נמל התעופה "הית'רו" הגדול בלונדון הוא הרב החב"די הערשי וואגל, המשמש גם כרב בית-הכנסת 'יונייטג סינגוג' בעיר אילינג בבריטניה. הוא בנו של הרב פייביש וואגל, שליח חב"ד וותיק ומנהל ידידי ליובאוויטש באנגליה.

לאחר מאמצים ושיחות ממושכות, הרב וואגל קיבל לפני שבועיים אישור פורמלי שייתן לנוסעים יהודים לקחת עימם למטוס זוגות תפילין וטליתות.

הכאוס פרץ בעשירי לאוגוסט כששוטרים בריטים קיבלו מידע מודיעיני ופרצו למספר דירות של 20 טרוריסטים מוסלמיים שככל הנראה התכוונו לבצע פיגוע טרור על טיסות שיצאו מלונדון לארה"ב.

"תפילין לא יכולים להיעשות סתם"

הפחד מפני טרוריסטים נוספים שמסתובבים חופשי ויבצעו פיגוע, העלה את רמת הכוננות בשדה התעופה לגבוה ביותר ובדיקות קפדניות נערכו בחפצי הטסים. נוסעים לא הורשו לקחת עימם מטען יד מלבד מסמכים, תרופות ומזון לתינוקות.

סוכנות הידיעות היהודית באירופה דיווחה כי הרב וואגל יזם פגישה עם פקידי ביטחון בריטיים ונתן להם הסבר מקיף על "החפצים הדתיים של היהדות".

"הסברתי מה נמצא בתוך התפילין ואיזה שווי יש להם כדי להדגים שהם לא חפצים זולים", הרב וואגל צוטט כאומר.

"אני מאושר", הוא אמר עם התקבל ההחלטה. "זה היה משהו גדול בשבילנו. אני אישית בכוונה לא מוסר את הטלית והתפילין לצ'ין-אין בבטן המטוס. אי אפשר לדעת אם לכבודה ייגרם נזק או ייאבד".

בין הנוסעים שנתקעו בשל הכאוס הביטחוני היה הרב עובדיה יוסף, הרב הראשי לישראל לשעבר ומנהיגה הרוחני של ש"ס, שטיסתו חזרה לישראל ביום חמישי לפני שבועיים בוטלה.

בעזרת קשריו, הרב וואגל סידר עבור הרב יוסף טיסת חזור באותו ערב ודאג שמזון כשר יחולק לנוסעים יהודים שחיכו בנמל התעופה 'הית'רו'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.