מערכת COL | יום ד' אלול ה׳תשס״ו 28.08.2006

צעירי חב"ד במסע של חסד ברחבי הצפון

בימים אלו חתמו במטה "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" מסע של חסד בקרב משפחות נפגעי הטרור בצפון הארץ. בראש המסע עמדו נציגי הקהילה היהודית בלוס אנג'לס ר' עמי פייקובסקי, ר' לארי סיגל, ומר פרנק מנלו שנרתמו לסייע למשפחות הנפגעים. המסע אורגן על-ידי הרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד ובתיאום מלא עם מנהלי בתי חב"ד בצפון  לסיפור המלא
צעירי חב
ביקור עידוד וסיוע למשפחתו של החייל החטוף אלדד רגב יחד עם הרב משה אוריכמן
במהלך הלחימה בצפון פעלו אנשי צעירי אגודת חב"ד ומנהלי בתי חב"ד בכל ערי הצפון המופגז, הם היו שם ופעלו במסירות נפש תחת אש כדי להגיש סיוע ועידוד למשפחות הנפגעים.

גם לאחר הפסקת האש צעירי חב"ד נשארים שם, וממשיכים יחד עם מנהלי בתי חב"ד בפעולות שיקום וסיוע. הסיוע מוגש לאחר בדיקת הצרכים על ידי אנשי הרווחה ועובדות השיקום בביטוח הלאומי.

וכאמור, בימים אלו חתמו ב"מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" מסע ארוך ומרגש שכולו חסד עזרה וסיוע למשפחות הנרצחים והפצועים בתמיכתם הנדיבה של ר' עמי פייקובסקי ר' לארי סיגל ומר פרנק מנלו נציגי הקהילה היהודית בלוס אנג'לס. במהלך המסע שנמשך שלושה ימים משעות הבוקר ועד לשעות הלילה הם ביקרו בבתי עשרות משפחות של נרצחים ופצועים, והעניקו סיוע חירום של עשרות אלפי דולרים.

הביקור נפתח במחלקת השיקום בתל השומר שם מאושפז לשיקום ארוך מיכאל הנפגע הראשון של הקטיושות, שנפצע באורח קשה בידו, והשאיר בביתו אישה ו- 5 ילדים קטנים.

משם פנו צפונה לבית הרפואה רמב"ם חייל בודד שנפצע קשה שמח לשמוע כי גם בלוס אנג'לס חושבים עליו ומגיעים כדי להקל מעליו את ההתמודדות.

בקריות התלווה למשלחת השליח הרב משה אוריכמן לביקור בבית משפחת החטוף אלדד רגב המוחזק בידי החיזבאללה. ביקור נוגע ללב היה בבית אלמנה שבעלה נרצח במוסך הרכבת בחיפה והותיר אחריו אלמנה לקראת לידה ותינוקת בת שנה. הסיוע שהוענק לה יסייע לה להתמודד עם כל ההוצאות הצפויות עבור הלידה הקרובה.
משפחה שבנם נפצע באורח אנוש מפגיעה ישירה של קטיושה בביתו, נפטר לאחר שלושה שבועות המשפחה התקשתה לממן את סעודת השלושים, בביקור דאגו לכסות עבורם את כל ההוצאות.

בעכו התלווה למשלחת שליחי חב"ד בעיר בראשותו של השליח הרב נתן אוריכמן, גב' זריבי המקורבת לבית חב"ד איבדה את בעלה שמעון ז"ל בגיל 44 יחד עם בתה מזי ז"ל בגיל 15 על מה שהתרחש במקום סיפר ר' אבי בן הרוש מבית חב"ד בעכו, "הגעתי למקום מיד אחרי האירוע כדי להגיש סיוע רפואי, ראיתי את האבא ובתו שנהרגו כשידיהם שלובות זה בזה מפגיעה ישירה של קטיושה, שאר בני המשפחה שנפצעו התבוססו בדמם של קרוביהם, המראות היו קשים" האם התקשתה לחזור לביתה לאחר הטרגדיה שהתרחשה בכניסה לביתם, בימים אלו היא מנסה לחזור לביתה ההרוס, הסיוע שקיבלה יקל עליה את ההתמודדות לפחות בצד הכלכלי.

בצפת יצאו המשלחת לביקורים בבתי הפצועים יחד עם השליח הרב יצחק ליפש שביקר כמעט מידי יום את הפצועים בבית הרפואה זיו בצפת. משפחת אללי ביתם נהרס קשות האימא ובתה נפצעו קשה לפני כחודש. "צעירי חב"ד היו הראשונים לבקר אותנו בבית הרפואה, ואתם שוב הראשונים להגיע לביתי כדי לעודד ולסייע, תודה לכם צעירי חב"ד" אמרה גב' יפה כשהיא חצר ביתה ההרוס ועדיין חבושה ברגליה.

בעיר מעלות נערכה פגישה עם ראש העיר מר שלמה בוחבוט המשמש כיו"ר מטה ערי קו העימות. הוא הודה בדבריו לסניף צעירי חב"ד במעלות בניהולו של השליח הרב יגאל כספי, על פעולות החסד במהלך הלחימה, ועל הסיוע החשוב של צעירי חב"ד לשיקום המשפחות בימים אלו. ותודה מיוחדת לאורחים מלוס אנג'לס על סיוע הכספי למשפחות הנפגעים.

הביקור נחתם בקרית שמונה שם קיבל את פני המשלחת השליח הרב יגאל ציפורי ויחד ביקרו בבית החייל דוד ז"ל עמר שנהרג שעות ספורות לפני הפסקת האש, דוד נהרג מפגיעה ישירה כאשר נהג על הבולדוזרd 9 הצה"לי. הכאב הוא גדול בבית המשפחה האימא חד הורית מקורבת לבית חב"ד קיבלה סיוע כדי להקל מעליה את ההתמודדות הכלכלית לחודשים הקרובים.

"התמיכה והסיוע של צעירי חב"ד לא מסתיים בזאת, ככל שעובר הזמן ההתעניינות בהם פוחתת, מבקרים רבים המגיעים בימים אלו לבתי המשפחות יחזרו למקומם, אך המשפחה נשארת עם הכאב והאובדן, צעירי חב"ד ומנהלי בתי חב"ד עומדים לימין המשפחות לאורך זמן, גם כעבור חודשים ושנים", מסכם הרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד.
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
nice
ג' אלול ה׳תשס״ו
veri nice tshupik kutner
2.
מנדי
ג' אלול ה׳תשס״ו
מנדי מקמל כל הכבוד הבחור שמחזיק את המבצעים שם נקווה שנפגוש אותך שנה הבאה בקבוצה לפחות קצת
3.
כתבה יפה
ג' אלול ה׳תשס״ו
סתם לידיעה לבולדוזר הצה"לי קוראים די-ניין
4.
Ami
ד' אלול ה׳תשס״ו
Where is Shlomo P.
5.
לרב יוסף מקמל
ד' אלול ה׳תשס״ו
כל הכבוד יישר כח גדול חזק ואמץ ה איתך אוהבים ומוקירים אותך אתה עושה עבודה נפלאה
6.
להרב שמואל גרופי
ד' אלול ה׳תשס״ו
יישר כוח על המסירות החום והאהבה כך צריך להיראות שליח
חזק ואמץ וה עמך
7.
קוטנר
ד' אלול ה׳תשס״ו
כל הכבוד מחמם את הלב לראות את הפעילות שלכם עלו והצליחו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.