מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשס״ו 08.08.2006

"לימוד הרמב"ם הוא חלק עיקרי בשליחות"

אורח חגיגת סיום הרמב"ם שנערכה הערב (שני) במלון "ניר עציון" היה הרב משה קוטלרסקי מה'מרכז לעניני חינוך' בניו-יורק. הרב קוטלרסקי ציין כי במהלך שנות נשיאותו של הרבי, היינו עדים לפעולות שונות ומגוונות שעשה הרבי להגנה רוחנית על עם ישראל. כיום, כשאיננו זוכים לשמוע דברים מפורשים, צריך, במצב בטחוני כה חמור, לנהוג כרופאים בחולה קשה, שנותנים לו "קוקטייל תרופות" על מנת להציל את חייו. במהלך נאומו סיפר הרב קוטרלסקי כי  כי הרבי ענה בשעתו למארגני כינוס השלוחים העולמי בשנת תש"ן כי לימוד הרמב"ם הוא חלק עיקרי בשליחות ■ לסיפור המלא
הרב קוטלרסקי נושא דברים בסיום הרמב"ם
אורח חגיגת הסיום היה הרב משה קוטלרסקי מה'מרכז לעניני חינוך' בניו-יורק. הרב קוטלרסקי ייחד את דבריו לאיזכור דברי הרבי כי "ארץ ישראל היא המקום הכי בטוח בעוולם". הוא הדגיש כי אין לאף מנהיג פוליטי את היכולת להחליט איזה חלקים בארץ ישראל שייכים לנו, ואלו לא. רק הקב"ה הוא זה שחילק את ארץ ישראל, העניק לנו אותה, ועלינו לשמור עיליה מפני אויבנו.

הרב קוטלרסקי ציין כי במהלך שנות נשיאותו של הרבי, היינו עדים לפעולות שונות ומגוונות שעשה הרבי להגנה רוחנית על עם ישראל. כיום, כשאיננו זוכים לשמוע דברים מפורשים, צריך, במצב בטחוני כה חמור, לנהוג כרופאים בחולה קשה, שנותנים לו "קוקטייל תרופות" על מנת להציל את חייו. כאשר אנו סוקרים את פעולותיו של הרבי במשך השנים, אנו רואים כי החל משנת תשי"א (לאחר פטירת האדמו"ר הקודם, הרבי הריי"צ נ"ע) ביקש הרבי שכל חסיד יקרב עשרה יהודים לתורה ולמצוות. הרבי חזר על כך במשך כל השנים ועד לשיחות האחרונות ששמענו מפי קודשו. ברור, שגם כעת, נוכח המצב הקשה השורר בארץ הקודש, חשוב לקרב יהודים נוספים אל דרך התורה והמצוות, ולהתחזק ב"מבצעי הקודש" שייסד הרבי" אמר הרב קוטלרסקי.

הרב קוטרלסקי סיפר כי באחת ה'יחידויות' ישב אצל הרבי איש ציבור, יהודי החולש על תקציבים גדולים. פגישתם נמשכה כמה שעות שבה השפיע הרבי על היהודי, בין השאר, שיתחזק בקיום המצוות. קרוב לשעה 4 לפנות בוקר הציע ה'ג'נטלמן' לרבי "לסכם" את היחידות, באמרו כי עוד רבים צריכים להיכנס ל'יחידות' והוא אינו רוצה לגזול את זמנו של הרבי. האיש הוציא עט מכיסו ופיסת ניר "לכתוב" את ה"סיכום", בהיותו בטוח שהסיכום מצד הרבי יהיה בקשת תקציב גדול עבור מוסדות חב"ד. להפתעתו, הרבי הוביל את ה"סיכום" למחוז שונה לחלוטין.

פניו של הרבי הרצינו מאד והוא אמר את המשפט הנוקב הבא: "אם תקום מחר בבוקר, תביט במראה ותראה אותו אדם שראית אתמול, ללא כל שינוי, תדע שלא פעלתי דבר בכל השיחה שלנו. אני מצפה שהשיחה הארוכה בינינו תביא בך מפנה ושינוי לטובה בהנהגה יהודית". בצאתו מ'היחידות' סיפר האיש בהתרגשות כי בכל פגישותיו עם מנהיגים יהודיים, הסיכומים עסקו תמיד בתקציבים, "ואילו כאן ראיתי לנגד עיני "רבי" - אדם שרואה בכל אחד את הנשמה, את הפרט, וזה חשוב בעיניו יותר מכל ענין חומרי". "זה הוא רבי בעיני" אמר האיש.

בדבריו ייחד הרב קוטלרסקי דברים על חשיבות לימוד הרמב"ם על פי תקנתו של הרבי. הרב קוטלרסקי אמר כי גם תקנה זו מוכיחה את דאגתו של הרבי לכל פרט ופרט. הרבי לא הסתפק בתיקון תקנת לימוד ליודעי התורה בלבד. הרבי קבע שלושה מסלולים שונים, כדי שאפילו ילדים קטנים יוכלו להשתתף בלימוד הרמב"ם - במסלול של "ספר המצוות".

הרב קוטלרסקי סיפר כי כינוס השלוחים בשנת תש"ן חל בשבוע שבו נערכה חגיגת סיום הרמב"ם בניו-יורק. מארגני הכינוס, התעניינו אצל הרבי האם נכונה יוזמתם לשלב בתכנית הכינוס - שהשלוחים ישתתפו בחגיגת הסיום. הרבי השיב בהן מוחלט. "ברור -אמר הרב קוטלרסקי- כי מאחר ומטרת תקנת לימוד הרמב"ם היא לאחד את עם ישראל, זו היא שליחותו של כל אחד מהשלוחים, וכל אחד מהמחנכים, הינו שליח הרבי בשדה החינוך. הרבי התייחס אל השלוחים בתואר נעלה ביותר, כאשר היה כותב להם במכתבים כי הם עוסקים במלאת שמים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.