מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשס״ו 08.08.2006

סיום הרמב"ם: חגיגה לגמרה של תורה

קהל רב מכל רחבי הארץ השתתף בחגיגת סיום המחזור ה-24 בלימוד הרמב"ם היומי שנערכה הערב (שני) על קברו הקדוש בטבריה. שעה קלה לאחר תום האירוע על קבר הרמב"ם בטבריה יצא הקהל לעבר מלון 'ניר עציון' בכדי להשתתף בחגיגת הסיום. אורח חגיגת הסיום היה הרב משה קוטלרסקי מה'מרכז לעניני חינוך' בניו-יורק ■ לדיווח מלא וגלריית תמונות
סיום הרמב
חלק ממשתפי חגיגת סיום הרמב"ם במלון "ניר עציון"

קהל רב מכל רחבי הארץ השתתף בחגיגת סיום המחזור ה-24 בלימוד הרמב"ם היומי שנערכה הערב (שני) על קברו הקדוש בטבריה. במהלך האירוע, למדו המשתתפים את ההלכות האחרונות והראשונות בספר הרמב"ם, וקראו פרקי תהילים לשלומם של חיילי צה"ל הנלחמים בגבול הצפון. חגיגת הסיום ליד ציונו של הרמב"ם, מתקיימת כמסורת ארוכת שנים, ביום הסיום עצמו, על-פי הוראת הרבי מליובאוויטש, יוזם ומחולל תקנת הלימוד היומי ברמב"ם.

חגיגת הסיום נערכה בצל מטחי הטילים הנופלים על העיר טבריה, ובשל כך, העותקה בהוראת פיקוד העורף, חגיגת הסיום שהיתה אמורה להתקיים באחד האולמות העיר - למלון 'ניר עציון' שלמרגלות הר הכרמל, בו נערכת בימים אלו הוועידה השנתית של מחנכי חב"ד באירגון צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב. שעה קלה לאחר תום האירוע על קבר הרמב"ם בטבריה יצא הקהל לעבר מלון 'ניר עציון' בכדי להשתתף בחגיגת הסיום.

את פני הבאים קיבל בדברי ברכה המנחה הוותיק הרב נפתלי רוט העומד בראש וועידת מחנכי חב"ד. הרב רוט פתח את דבריו בכך שהברכה המתאימה ביותר לאירוע היא ברכת "כ"ה לחי". כ"ה - תחילת המחזור הכ"ה (25) בלימוד הרמב"ם היומי, לח"י - לוועידה השנתית הח"י (18) של מחנכי חב"ד. בהמשך עמד הרב רוט בדבריו על המשותף לרמב"ם ולחינוך, שהרמב"ם קרא לחיבורו הגדול בשם "היד החזקה" ושפסוק בא בא בתורה בהמשך לפסוק "והגדת לבניך" - העוסק בעניני חינוך.

את ההלכות האחרונות בספר 'שופטים' הוזמן ללמוד עם הקהל הרב ברוך-בועז יורקוביץ רב שיכון חב"ד בלוד, ואת ההלכות הראשונות בספר ה'מדע' כובד ללמוד אורח וועידת המחנכים הרב יוסף חזן ממילאנו, איטליה.

"לימוד הרמב"ם הוא חלק עיקרי בשליחות"

אורח חגיגת הסיום היה הרב משה קוטלרסקי מה'מרכז לעניני חינוך' בניו-יורק. הרב קוטלרסקי ייחד את דבריו לאיזכור דברי הרבי כי "ארץ ישראל היא המקום הכי בטוח בעוולם". הוא הדגיש כי אין לאף מנהיג פוליטי את היכולת להחליט איזה חלקים בארץ ישראל שייכים לנו, ואלו לא. רק הקב"ה הוא זה שחילק את ארץ ישראל, העניק לנו אותה, ועלינו לשמור עיליה מפני אויבנו. (עוד בנושא: לחצו כאן)

את מעמד הסיום הנעים בניגוני חב"ד ר' טוביה חבקין ותזמורתו, כיאה לחגיגה לכבוד גמרה של תורה, הנערכת מתוך שמחה של מצווה.


"הרמב"ם היה "חי" עם משיח"

הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי סגן מזכיר בית-דין רבני חב"ד בארץ הקודש ייחד את דבריו לציבור המחנכים שגדש את האולם הגדול, ועוררם לערוך "טקסים" בסיום לימוד הלכות, פרק, או מסכת. "טקסים" ו"חגיגות" אלו גורמים לחיבוב וייקור הלימוד אצל הילדים, ו"הרעש" הגדול הנגרם בשמים מטקסים אלו "שובר את הקליפות" ומזכך את העולם.

את דבר מחנכי חב"ד המשתתפים בוועידה הביא הרב שלום בער כהן ראש ישיבת 'תומכי-תמימים' בנחלת הר-חב"ד. הרב כהן דיבר על העובדה שהרבי היה "חי עם משיח", וכן הרמב"ם שבחיבורו הרבה להשתמש במונח "בזמן הזה" הרבה יותר מהמונח "בזמן הבית", וזאת למרות ש"זמן הבית" היה קרוב יותר אליו בשנים. הרב כהן ייחס לכך את העובדה שאצל הרמב"ם לא היה מציאות של "הזמן הזה", כי אם הכל היה "לחיות עם משיח".

"הדרן" על ספר הרמב"ם נשא הרב אליעזר ברוד רב הישוב כרמי יוסף וראש מכון הסמיכה לרבנות שבישיבת 'אור-שמחה' בכפר-חב"ד. הרב ברוד התעמק שעה ארוכה בשיחה עיונית של הרבי העוסקת בעניין "מהותו של משיח" ו"שלימות התורה".

בסיום, הוזמן לשאת דברים הרב יוסף קרמר מנהל בית חב"ד בטבריה וממארגני הסיום בשיתוף מטה סיום הרמב"ם היומי שעל-ידי צעירי-חב"ד. הרב קרמר הודה לרב אהרונוב על אירגון חגיגת הסיום, ועורר את הקהל להקדיש מידי יום זמן ללמוד בעיון של מספר הלכות בספר הרמב"ם.

בתום חגיגת הסיום, פצח הקהל בשירת "עוצו עצה ותופר" ו"כל קרני רשעים אגדע" בתפילה לסיום הקרבות בצפון הארץ, ולשלומם של חיילי צה"ל, ואזרחי הצפון המופגז.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.