מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשס״ו 06.08.2006

הצעות לפעילות במקלטים / חומר לפעילים

כמליון אזרחי ישראל ספונים שעות ארוכות במקלטים ובחדרים מוגנים. השהייה במקלטים לא קלה, ובמיוחד לא לילדים. המצב הקשה מקרב לבבות, ולידי COL הגיע מסמך ובו רעיונות לפעילות במקלטים. הרעיונות בוצעו בפועל והתקבלו בשמחה ואהדה על-ידי ילדי המקלטים. הפעולות משולבות ב-12 הפסוקים, פרקי תהילים, וסיפורים. בתיאום מראש ניתן להביא רב או שליח שיחזק את היושבים במקלט. הדבר מעודד ומחזק ■ לסיפור המלא
הצעות לפעילות במקלטים / חומר לפעילים
1. שמים 2.בית (המקדש) 3. ארץ ישראל.

1. שמים - להתחיל בקיפולי ניר של ציפורים מניעות כנפים. (אפשר בציור וגזירת ציפורים) לאחר מכן יגזור כל ילד אותיות נפרדות של המילים - ה' שומר עלינו - וכן של עננים את האותיות יש לתת לילדים לנחש . לסדר ולהדביק את האותיות על העננים, לשוחח עם הילדים על הניסים שה' שומר עלינו ולתלות עם חוט בתקרת המקלט. (צריך 4 שמיניות צבעוניות, דבק, מספרים, חוט ומס' דפים לבנים)

2. בית - לתת לכל ילד לצייר בית, לשוחח על הבתים שציירו. לצייר לילדים בית מצוייר כמפה, לתת לילדים להסביר מה ההבדל בין הבתים שציירו לבין בית זה ולתת להם לצייר את ביתם או בית דמיוני בצורה זאת. לאחר מכן לצייר את בית המקדש ולתת לילדים להעתיק את המפה עם פלסטלינה על נייר או בריסטול. תוך כדי היצירה להסביר להם על בית המקדש. את כלי המקדש כמובן לבנות ממש. (להכין מראש - דפים לבנים או לוח מחיק, בריסטול קטן ופלסטלינה).

3. ארץ ישראל - לתת לילדים לומר שמות של ארצות , לתת להם לאיית את השמות, לצייר ציורים לפי ארצות. לאחר מכן לשאול חידות על ערים שונות בארץ, את השאלות אפשר לפי אתרים ידועים, או בציורים כגון בני -ברק לצייר שני בנים וברק וכו' (עיתונלי החדש) בכל תשובה נכונה מקבלים מדבקה או פתק קטן עם שם העיר. בסוף מציירים מפה גדולה ומתחילים להדביק שמות הערים . תוך כדי עבודה לשלב את השיחות של הרבי על 'עיני ה' אלוקיך בה וכו' ולחזק את האמונה.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.