מערכת COL | יום ז' תמוז ה׳תשס״ו 03.07.2006

טקס זיכרון במלאות 4 שנים לפיגוע בצומת פת גילה

השבוע, לפני 4 שנים פוצץ את עצמו מחבל מתאבד פלשתינאי בצומת פת בירושלים. 19 בני אדם נהרגו בפיגוע, וכשמונים איש נפצעו רובם תושבי שכונת גילה. ביום ראשון האחרון, אירגנו מטה "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" יחד עם בית חב"ד גילה טקס זיכרון במקום הפיגוע. עשרות בני משפחה ונכבדים התכנסו במקום, והתכבדו לכתוב אותיות בספר התורה הנכתב בימים אלו במקומות בהם אירעו פיגועים ברחבי הארץ ■ לסיפור המלא
טקס זיכרון במלאות 4 שנים לפיגוע בצומת פת גילה
השבוע, לפני 4 שנים פוצץ את עצמו מחבל מתאבד פלשתינאי בצומת פת בירושלים. 19 בני אדם נהרגו בפיגוע, וכשמונים איש נפצעו רובם תושבי שכונת גילה. ביום ראשון האחרון, אירגנו מטה "צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור" יחד עם בית חב"ד גילה טקס זיכרון במקום הפיגוע.

עשרות בני משפחה ונכבדים התכנסו במקום הפיגוע בצומת פת הסואנת כאשר המשטרה מאבטחת את האירוע המתקיים בסמיכות לשכונת בית צאפפה, כולם עצרו את מירוץ החיים כדי לכבד את הנרצחים ובני המשפחות לקראת יום השנה הרביעי לאותו פיגוע נורא.

מנחה הטקס הרב מנחם קוטנר מצעירי חב"ד פתח בדברים על הכח שאנו שואבים כאשר אנו מתכנסים יחד בבחינת "איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר, חזק".

אחדות זו מבטאת את העוצמה של עם ישראל כנגד אויבינו. השליח בשכונת גילה הרב הירש פרבר אמר פרקי תהילים לעילוי נשמת הנרצחים לרפואת פצועים ולזכות המשפחות. הרב אליהו מרציאנו ששכל את בתו מיכל הי"ד ביאזי אמר את תפילת אל מלא רחמים והשכבה ולאחריו נאמר קדיש ע"י ברק ביאזי שהתאלמן מרעייתו.

הרב אליהו שלזינגר רב שכונת גילה נשא דברי חיזוק בפני המשפחות וציין בהמשך לדברי המנחה על האחדות כי פעולות צעירי חב"ד הם הסמל והדוגמא לאחדות בעם ישראל, וכי זכינו גם אנו תושבי השכונה לבית חב"ד בגילה הידוע בפעולותיו למען כלל התושבים.

מר אלי אביצדק ששכל את בתו שני הי"ד בת ה- 15 נשא דברים בשם המשפחות ובדבריו ציין כי למרות הקושי אנו נמשיך את החיים ולא ניתן לאויבנו את מבוקשם, וסיים בתודה לצעירי חב"ד על הפעולות החשובות למען המשפחות.

שמות כל הנרצחים הי"ד ובני המשפחות הוזמנו לגשת לספר התורה של צעירי חב"ד ויחד עם הסופר סת"ם הם התכבדו בכתיבת אות בספר התורה לזכר יקירם.
המדובר הוא בספר תורה הנכתב ע"י צעירי חב"ד בכל המקומות בארץ בו אירעו ל"ע פיגועים המוניים.

ספר התורה נתרם ע"י יהודי נדיב לב משוויץ במהלך בר מצווה משותפת שאורגנה ע"י צעירי חב"ד לבנו, יחד עם ילד שהתייתם מאביו בפיגוע בקפה הלל. צעירי חב"ד עורכים מסע מרגש עם ספר התורה בכל רחבי הארץ כדי לכבד את המשפחות השכולות לכתוב בעצמם אות בספר התורה בהדרכת סופר סת"ם. עד כה נכתב ספר התורה ע"י המשפחות באתרי הפיגועים בשוק חדרה, אולם ארמון דוד בחדרה, בעיר באר שבע, בזיכרון יעקב, בצומת מגידו, ובשדרות מוריה בחיפה.

בסיום הטקס הודו המשפחות בהתרגשות לצעירי חב"ד ולרב ניצן שמחון מנהל פעילות בית חב"ד גילה על הקשר החם איתם הנשמר כל ימות השנה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.