מערכת COL | יום ז' תמוז ה׳תשס״ו 03.07.2006

החייל החב"דניק סיים את שביתת הרעב

השביתה הסתיימה: שבוע ימים לאחר שבצלאל כהן, חסיד חב"ד המשרת בצה"ל החל בשביתת רעב בעקבות, לאחר שלא סופק לו אוכל ברמת כשרות מהודרת, בניגוד להבטחת צה"ל ■ הפיתרון הגיע לאחר שרב הבסיס דאג לכל מחסורו ■ לסיפור המלא
החייל החב
רב הבסיס סייע (אילוסטרציה)
לאחר שבוע ימים של שביתת רעב, בצלאל כהן, חסיד חב"ד המשרת בצה"ל מודיע על הפסקתה. הכל החל לאחר שמסר למפקדיו כי התגייס על סמך הבטחתו של צה"ל לספק לו אוכל ברמת כשרות של הרב לנדא ובד"ץ, כפי שהוא נוהג, והבטחות נוספות כמו אפשרות לטבול במקווה, אך "לא דובים ולא יער", כלשונו.

החייל עובר בימים אלה את שלבי הטירונות והחליט לשבות רעב. "צה"ל הבטיח לי ולא מקיים את הבטחתו, המפקדים אומרים לי אנחנו לא אחראים להבטחות שניתנו לך, ואני דורש שהצבא יעמוד בהתחייבותיו כלפי. אפילו מוצרים סגורים כשרים מסוג אלה אין".

מפקדיו הוסיפו והבהירו לו שאלו התנאים ו'תסתדר עם זה'. אם צה"ל לא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו, מצהיר החייל, הוא ייצא מהמערכת הצבאית במטרה שלא יפגעו באמונתו ודתו.

כאמור, היום (שני) המשבר הגיע לסיומו, לאחר שרב הבסיס דיבר עם הדרגים העליונים בבסיס, ומאז זוכה החייל מידי יום לאוכל בהשגחות מהודרות. כמו-כן דאג הרב שלחיילים תתאפשר מידי בוקר טבילה במקווה מהודר וכי ישופרו תנאיהם הדתיים במהלך תקופת הטירונות בבסיס.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.