מערכת COL | יום י"ח אייר ה׳תשס״ו 16.05.2006

המסורת של תהלוכות ל"ג בעומר בבני עייש

הרב אהרון קרניאל מנהל בית חב"ד בבני עייש התראיין לתוכנית 'ארבע על ארבע' המשודרת ברדיו דרום אשדוד וסיפר על חגיגות ל"ג בעומר. "אנחנו מתכוננים לתהלוכה מזה זמן רב", סיפר הרב קרניאל. "הילדים מתכוננים ומחכים. יש משפחה בישוב שאמרה לי שהילדים לא רוצים לצאת לטיול. זה כבר ממש מסורת ביישוב". תמליל הראיון ב'כתבה מלאה'
המסורת של תהלוכות ל
הרב אהרון קרניאל
דרור שור: שלום לכם ואנחנו מדברים עם הרב אהרון קרניאל, מה שלום הרב אהרון?

הרב אהרון: ברוך השם, בסדר גמור

דרור: אנחנו אתכם במועצה המקומית בני עייש

הרב אהרון: אכן

דרור: אני מבין שאתה רב חב"ד שם באזור, נכון?

הרב אהרון: אכן, אני מנהל בית חב"ד בבני עייש.

דרור: או קיי, בוא, ספר לנו קצת על האירועים, כי אני מכיר מקרוב את האירועים בבני עייש, את כל האירועים שמה, ובאמת זה חגיגה לעיניים, לאוזניים, תלוי באיזה אירוע אתה משתתף. אבל באמת, מרק בסיל יודע, באירועים שהוא יודע להרים שמה אצלכם על הדשא, והייתי שמח לשמוע מה אתם עושים בל"ג בעומר.

הרב אהרון: בהחלט, הוא באמת עוזר לנו בכל האירועים. אנחנו בל"ג בעומר, זו כבר מסורת השנה ה-14 שאנחנו עושים פעילות כה מיוחדת, פעילות חינוכית לילדים, שבמרכזה יש את התהלוכה, שעוברת במרכז היישוב, הרחובות המרכזיים. צועדים מאות מילדי הישוב, צועדים ביחד, בצורה ססגונית, עם כל מיני אביזרים, וצועדים ברחובות, והסיסמה של התהלוכה היא "יחד כל ילדי ישראל", להדגיש את המאחד, את המשותף בין כולם.

באים ילדים מכל הסוגים, מכל העדות, מכל בתי הספר ביישוב, וממש צועדים ביחד, כי זה בעצם התוכן של יום ל"ג בעומר. לפני התהלוכה יש להם כינוס גדול באולם הספורט, ושם יש להם תוכנית חינוכית, חווייתית. יש שחקני תיאטרון 'נקודה טובה', שעושים הצגה יפהפייה בנושא הזה של אחדות, ומקבלים פרסים מאוד יפים. אז זה בעצם מה שקורה בל"ג בעומר בבוקר, בשעות הבוקר.

אנחנו כבר מתכוננים לזה הרבה זמן. הילדים מתכוננים ומחכים. יש כאן משפחה שאמרה לי שהילדים לא רוצים לצאת לטיול. זה כבר ממש מסורת ביישוב, ובעצם זה באמת התוכן של היום הזה, של ל"ג בעומר, הוא סביב האחדות. אנחנו יודעים שזו תקופה של אבל, עם ישראל לא עושה חתונות עכשיו, כפי שאנשים יודעים, זה בגלל תלמידי רבי עקיבא שמתו, בגלל שהיה חוסר כבוד ביניהם, והתיקון של זה הוא שאנחנו מדגישים כן את הכבוד ההדדי, ובאמת צועדים כולם יחד יחד, יושבים וממש חוגגים - זה הפנינג אחד גדול.

דרור: הישוב בני עייש, המועצה המקומית בני עייש, בעצם מה שמאפיין אותה זה הישוב הוותיק מול הישוב החדש, שבעצם גם בין שני אזורים שונים ככה, אתה יודע.

הרב אהרון: גיאוגרפית, כן.

דרור: נכון, ובאמת שמה נעים לראות ולהיווכח איך חוגגים את הכל שמה ביחד, ואני חושב שמה שאתם עושים, במיוחד בחג הזה, הוא באמת קירוב לבבות ושיתוף פעולה בין שני בתי הספר היסודיים שמה, הם בעצם מתאחדים ועושים את זה בעת ובעונה אחת.

הרב אהרון: זה ממש ככה. זה אכן מתחיל באולם הספורט של בית הספר אופק, ועובר לחלק הוותיק של הישוב, ונכנס לתוך מרכז שכונת גני טל, למרכז המסחרי שם, ומסתיים עם הגרלת הפרסים.

ובאמת מה שמעניין השנה זה, כל ילד מקבל בסוף שי, ספרון מאוד יפה ומהודר, והפעם, אגב, התהלוכה הזו, במקביל מתקיימות בכל הארץ, יש בערך רבע מליון ילדים בארץ שצועדים ביום הזה, ומספר דומה בכל העולם, וזה תהלוכות שכבר 26 שנה עושים אותם לפי בקשתו של הרבי, להוסיף אחדות בעם, ובאמת השנה, הספרון הסיפור על דוד שוקר, עם סיפור מילדי בני עייש, שהוא יחולק בכרבע מליון ילדים, וכל הארץ ייקחו את הספרון הזה.

אז ככה, שבני עייש גם פה היא עולה על המפה, ובאמת בהזדמנות זו כדאי להגיד שזה לא רק ילדי בני עייש. יש לנו למשל ילדים ממושב חצב הסמוך אלינו, שבאים, אפילו מביצרון, אז ככה שבאמת זה לבני עייש ולסביבה ובאמת חגיגה של אחדות.

דרור: או קיי, אנחנו בנימה הזאת של אחדות נסיים את הראיון הזה אתך, תודה רבה לרב.

הרב אהרון: רק תרשה לי להודות באמת שוב לראש המועצה, המועצה בכלל, לראש, במיוחד לראש המועצה, שבאמת עוזרים בכל הדברים האלה של חינוך ורווחה, כל הפעילות שעושים כאן ובאמת האירוע הוא מתחיל באולם הספורט בשעה עשר וחצי למי ששומע אותנו.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
האחיין מפלורידה
י"ח אייר ה׳תשס״ו
ר ארקה הרבה הצלחה בפעילות הכבירה בישובך זכיתי להכיק זאת מקרוב ותזכה לפעול במהרה את התגלות הרבי.
2.
הרב קרניאל
י"ח אייר ה׳תשס״ו
אין עליך
3.
ארקה!!!!!!!!!!
י"ח אייר ה׳תשס״ו
תמיד בצניעות ובשקט פועל גדולות ונצורות
דימונאים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.