מערכת COL | יום י' אייר ה׳תשס״ו 08.05.2006

צעירי-חב"ד מכשירים שלוחים חדשים

אגף הסניפים בצעירי אגודת חב"ד ממשיך בסבב הרצאות ב'כוללים' לאברכים ברחבי הארץ, במטרה לדרבן ולעודד שלוחים צעירים להצטרף למפעל השליחות הגדול של חב"ד בישראל. היום (שני) נערך מפגש עם אברכי 'כולל' בשכונת נחלת הר-חב"ד ■ בשנה שחלפה חל גידול מרשים של למעלה מ-60% (לעומת התקופה המקבילה אשתקד) במספרם של השלוחים שהצטרפו למנהלי בתי חב"ד בישראל  ■ יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש הרב יוסף-יצחק אהרונוב: "אני מזמין כל אברך רציני המחפש חיים של תוכן אמיתי ושל התמסרות עמוקה לרבי – להצטרף למעגל השלוחים בארצנו ■ לסיפור המלא
צעירי-חב
חלק מהמשתתפים במפגש היום בנחלת הר-חב"ד
הצימאון הרב בקרב אברכים צעירים לצאת בשליחות הרבי מליובאוויטש ולהפיץ את מעיינות התורה והחסידות גובר והולך בשנים האחרונות. שאיפתם של מרבית הזוגות הצעירים בחב"ד כיום, היא להשתלב במפעל השליחות הגדול שהקים הרבי מליובאוויטש ברחבי העולם. לאחרונה, חלה עלייה משמעותית דווקא בפיתוח מוסד השליחות בישראל. זוגות צעירים רבים מרגישים כי ביכולתם לפעול בהצלחה יתירה דווקא בקרב האוכולסיה אותם הם מכירים היטב, מבלי להיתקל בקשיי שפה והתאקלמות במדינות זרות.

הרב נפתלי ליפסקר העומד בראש אגף הסניפים בצעירי-אגודת-חב"ד מציג נתונים מרשימים מהם עולה התמונה הבאה: בשנה שחלפה חל גידול מרשים של למעלה מ-60% (לעומת התקופה המקבילה אשתקד) במספרם של השלוחים שהצטרפו לשלוחי הרבי - מנהלי בתי חב"ד בישראל הפועלים במסגרת מרכז צעירי-אגודת-חב"ד בישראל. שישה שלוחים חדשים מונו למנהלי סניפים: שכונות הולילנד ורמת דניה בירושלים, המרכז הרפואי 'תל השומר' באפעל, רמת ישי, יישובי עמק בית שאן, שכונת קרית אלון בחולון, ובישובים נילי נעלה.

בנוסף לכך, מונו קרוב לעשרים שלוחים בבתי חב"ד פעילים במקומות הבאים: באר שבע, יהוד, מעלה אדומים, נתניה, עפולה, חיפה, רמת השרון, נהריה, נס ציונה, שכונת רמת אביב - תל אביב, טבריה, וזיכרון יעקב. שבעה שלוחים נוספים מונו במסגרת 'נציגי חב"ד'. אלו הם אברכים, שלצד עיסוקיהם השונים, מקדישים מידי יום מספר שעות לפעילות עניפה במקומות הבאים: סוסיא, שכונת יערות העמק במגדל העמק, מושב יגל, מושב עזריאל, מערב העיר נתיבות, שכונת גבעת טל בקריית אתא, מושב גבעת ישעיהו
 


מכשירים שלוחים חדשים

אגף הסניפים בצעירי אגודת חב"ד ממשיך בשבועות האחרונים בסבב הרצאות ב'כוללים' לאברכים ברחבי הארץ, במטרה לדרבן ולעודד שלוחים צעירים להצטרף למפעל השליחות הגדול של חב"ד בישראל. היום (שני) נערך מפגש עם אברכי 'כולל' בשכונת נחלת הר-חב"ד שבקריית מלאכי. במפגש השתתפו כחמישה עשר אברכים צעירים המביעים רצון לצאת בקרוב לשליחות.

בהרצאה, התארח הרב נפתלי ליפסקר והרב שגיא הר-שפר מנהל בית חב"ד בנס ציונה, במהלכה נפרשו בפני האברכים סוגי השליחות השונים,
דובר על המחסור הקיים בשלוחים למקומות שונים בארץ, וכן על האפשרויות השונות במסגרת השליחות, והיבטים נוספים בשליחות. הרב ליפסקר הציג את הנושא מזווית הראיה של מרכז צעירי-חב"ד, והרב הר שפר הציג את הנושא מההיבט של שליח בשטח, הקשיים ההצלחות והפירות.

הרב ליפסקר הציג למועמדים את סוגי השליחות השונים: מנהל בית חב"ד עצמאי, שליח במסגרת בית חב"ד קיים, פעיל בית חב"ד, ונציג חב"ד, וכן פרטים על התשתית הרעיונית של מפעל השליחות: "שלוחו של אדם כמותו" - של הרבי מליובאוויטש - "המשלח", התמסרות מלאה למילוי רצונו וקבלת המסגרות הארגוניות שקבע הרבי למפעל השליחות - הפצת היהדות ומעיינות החסידות.

הוא סיפר על אפשריות חדשות בשליחות: הקמת מדרשיות לצד בתי חב"ד פעילים, תגבור בתי חב"ד קיימים, וכמובן הקמת בתי חב"ד חדשים בערים, ישובים, ושכונות.
הרב הר-שפר סיפר סיפורים על הצלחתם של השלוחים בשליחות, וענה על שאלות שעסקו במגוון נושאים: ניהול עמותת בית חב"ד, גיוס כספים, קריטריונים לקבלה לשליחות, התמודדות עם חינוך ילדים בחיי היום-יום בערים שאינם דתיות, ועוד.

שליחות בתנופה

אגף הסניפים משלים בימים אלו מיפוי ארצי של ישובי וערי ישראל במטרה לבדוק היכן חסרים שלוחים, והיכן ניתן להוסיף שלוחים חדשים. יצויין, כי מאז והחלו בצעירי-אגודת-חב"ד להגדיר במדויק מה תפקידו של "מנהל בית חב"ד", מבדקים הכוללים את האישיות, היכולת, והרצינות של המועמדים – גברה ההתעניינות של אברכים צעירים המעוניינים לצאת בשליחות דווקא בארץ, במסגרת צעירי-אגודת-חב"ד.

"על-אף התנופה העצומה שניתנה למפעל השליחות של הרבי בארצנו, בשני העשורים האחרונים", אומר יו"ר צעירי-אגודת-חב"ד ויו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש, הרב יוסף-יצחק אהרונוב, "בתקופה האחרונה יצאו לשליחות בארץ עשרות זוגות צעירים. עם כל זאת, עדיין יש עשרות רבות של שכונות ויישובים הממתינים לשליח משלהם אני מזמין כל אברך רציני המחפש חיים של תוכן אמיתי ושל התמסרות עמוקה לרבי – להצטרף למעגל השלוחים בארצנו, ההולך ומתרחב בהתמדה. משימתנו היא להגיע לכל יהודי ויהודי בישראל, ולשם כך דרושים חיילים נוספים שיירתמו לצבאו של הרבי".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
2.
נסגר ונפתח
י"א אייר ה׳תשס״ו
שכחתם לציין את בית חב"ד נווה דקלים שנסגר ואת בית חב"ד ניצן שנפתח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.