מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תשס״ו 02.05.2006

'הצופה' על המהפכה היהודית בתל-אביב

רבותיי, מהפך. תל-אביב, העיר שנזנחה בעשורים האחרונים ממרבית תושביה הדתיים, עוברת מהפכה רוחנית-דתית ומחדשת את ימי הרינה והתפילה ■ בתי הכנסיות מתחדשים, שיעורי התורה מלאים והתושבים הדתיים חוזרים. עיר ללא הפסקה? בהחלט ■ 'הצופה' על המהפכה היהודית בתל-אביב, אותה מוביל בין-היתר, הרב יוסף גרליצקי ■ לסיפור המלא
'הצופה' על המהפכה היהודית בתל-אביב
שלוחי חב"ד בתל-אביב עם ראש העיר רון חולדאי (ארכיון)
קטעים מהכתבה, מאת טלי פרקש:

בעשורים האחרונים, הלכה תל-אביב והתרוקנה מתושביה הדתיים. היו שקצו בחילוניות המתפרצת והמוחצנת של העיר, שהיו שביקשו להתקרב לילדים – שבגרו ועברו לבני-ברק, גבעת-שמואל ופתח-תקוה, והיו אף כאלה שעזבו את תל-אביב כי לא ראו בה כל עתיד רוחני-דתי. תל-אביב, האוהבת להתקרא "עיר ללא הפסקה", נזנחה מתושביה שומרי המסורת והתרוקנה מקול התפילה. בתי הכנסת במרכז העיר נשארו כמעט ריקים, האוכלוסיה המבוגרת כבר לא קיימה פעילויות קהילתיות ואפילו בתי המדרש שקמו בה לא הצליחו להחזיר את כבודה האבוד של העיר, שבימים רחוקים היתה בירת החסידות ולימוד התורה.

התמונה הזו משתנה, בשקט בשקט, בשנים האחרונות. קבוצת אנשים חדורת מוטיבציה, ביניהם רב העיר החדש-ישן, הרב ישראל מאיר לאו, יו"ר המועצה הדתית, אלדד מזרחי, איש חב"ד, הרב יוסף גערליצקי, הרב מיכה הלוי, ועוד שורת אנשי מעשה וחזון, החליטו לקחת את העניינים לידיים ולהחזיר עטרה ליושנה. אמרו ועשו. אף אחד לא שמע על זה ושום כלי תקשורת לא דיווח אבל עכשיו, כשחג החירות בעיצומו והפעילות התורנית-דתית הולכת וצוברת תאוצה, כבר אפשר להכריז: רבותיי, מהפך.

לצד הטיפול בבעיות העומדות על סדר היום הדתי של העיר, מנסים המהפכנים מתל-אביב לטפל גם בקשר שבין האוכלוסיה הדתית לחילונית בעיר. בנוסף להצלחה הגדולה של בית חב"ד הפועל במתחם שינקין, אליו מגיעים בשנים האחרונות מאות ואלפי צעירים חילונים וסלבריטאים שמחפשים להתחזק, פותחת המועצה הדתית בתל-אביב גם סדרת סיורים בעקבות "תל אביב של מעלה", המיועדים לציבור הדתי והמסורתי בתל-אביב ומחוצה לה.

הסיורים יכללו, בין השאר, ביקור בנווה צדק (אחוזת בית), בית הרב קוק, בית ה"סנדלר" (ר' משה רביקוב), בית הכנסת "מראות הסולם", בית הכנסת הגדול באלנבי, חצרות אדמו"רי תל אביב ועוד. סיור נוסף יתקיים ביפו העתיקה ומשם לנווה צדק בתיאורי ש"י עגנון, בבית העלמין 'טרומפלדור' ו'נחלת יצחק' בהם קבורים אבות העיר וכן הלאה. כל סיור כזה יסתיים בטעימות מ'ניחוחות של פעם' במסעדות הכשרות בעיר.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
וכמובן הרב יוסי גינזבורג...
ד' אייר ה׳תשס״ו
שמשום מה לא מוזכר כאן...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.