מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשס״ו 30.04.2006

בר-מצווה לקעמפ צבאות ה'

זו השנה השלש עשרה בה צבאות ה' מקיים קעמפ מיוחד לילדים מכל מדינות חבר העמים ודואג לכך שיהיה באפשרותם לחוג את חג הפסח כהלכתו. בשנה זו למעלה ממאה ילדים נהנו בכפר נופש באוקראינה וכמו בכל שנה נערכו בקעמפ בריתות בחול המועד פסח. את פעילות ארגון צבאות ה' במדינות אלו, מארגן הרב יוסי גליק. דיווח מלא ותמונות - ב'כתבה המלאה'.
בר-מצווה לקעמפ צבאות ה'
השנה קעמפ פסח נערך בכפר נופש על יד העיר דניפרופטרובסק אוקראינה, והשתתפו בו יותר מ-100 ילדים מבתי ספר של אור אבנר. בינהם היו גם ילדים ממשפחות מקומיות, שקשרם ליהדות מועט, וגם ילדים הלומדים במוסדות היהודים בדניפרופטרובסק תחת השליח הראשי הרב שמואל קמינצקי, בעלי ידע עמוק יותר ביהדות. הילדים חולקו לשתי קבוצות על מנת שלא יצוצו קשיים בגלל הרקע השונה ממנו הם באו, ובכדי לתת להם את המירב שאנו יכולים להספיק בזמן המועט שברשותנו. במשך 12 ימים הילדים למדו, התפללו, שחקו משחקי ספורט וחוו פסח כשר ושמח אמיתי. הילדים עשו בדיקה וביעור חמץ יחד עם המדריכים בקבוצותיהם. הילדים הלומדים בישיבות ערכו בנפרד סדר שנמשך כל הלילה. וסעודת משיח היתה מוצפת ברגעים מרגשים תוך שירה וזמרה של ניגונים אל תוך הלילה. הרב יוסי גליק מנכ"ל צבאות ה' בחבר העמים אמר כי "ניתן לראות שההצלחה גודלת עם כל שנה. אני מודה רבות לכולם, ובפרט למנהל הקייטנה הרב שמואל בראון, שעבד לילות כימים, ולמרכזים הראשיים: מיכאל הררי, לייבל ליפסקר, ויהודה סילברסטון על העזרה המאמצים והתמיכה. הם מסרו את כל כוחם וליבם לילדים ובלעדיהם זה לא היה מצליח." היחודיות של המחנה של השנה היא בתפילות היומיומיות שעברו בכוונה מרובה (המדריכים הוו דוגמה מעוררת השראה לילדים, והצליחו להשפיעה עליהם ולקרבם), ובגאווה היהודית שניתן היה לחוש בה במהלך כל הטיולים והפעילויות שנערכו לא רק בשטח הקייטנה אלא גם ברחבי העיר. אחד מהרגעים המרגשים ביותר היה לראות את הילדים שרים בחיות גדולה במהלך טיולם בפארק שיר המעיד על גאווה יהודית ("אני מאושר בגלל היותי יהודי"). דבר נוסף שהבדיל את הקייטנה של השנה מקודמותיה, היה זה שהילדים זכו להתוועד בביתו של ר' לויק (אביו של הרבי) ביום הולדתו. זו הפעם הראשונה לאחר שנים רבות שהבית נפתח לקהל. גם בשנה זו כמו בכל שנה נערכו בקעמפ בריתות בחול המועד פסח. אחת מהבריתות המרגשות ביותר, היתה בריתו של ילד שקיבל על עצמו את עול המצוות (בר מצווה) ועול הברית באותו היום. לאחר הברית צבאות ה' העניק לו זוג תפילין מהודר. מלבד הבריתות של ילדי הקייטנה, הגיעה משפחה מזפורוז'יה לעשות ברית לבנה, שעד לא מזמן היה מאושפז במצב קשה בבית חולים, ולכן נמנעו מלמול אותו קודם. לאחר הבריתות נערכה סעודה גדולה וחגיגית כדי לציין מאורע משמח זה. בסיום הקייטנה נערכה מסיבה גדולה בה חולקו תעודות ופרסים למצטיינים במבצעים של לימוד בע"פ ובמבצעים אחרים.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
Yekatrinoslav.com
ב' אייר ה׳תשס״ו
This is us!!! Perhaps in a "light" format, but summer were back in full force... not just another Russian CGI, THE RUSSIAN CGI!!!
2.
Shmuli Brown u r no.1
ב' אייר ה׳תשס״ו
Shmuli, u were definately the best this Pesach camp, we really enjoyed it
3.
סקוטי!!!
ב' אייר ה׳תשס״ו
yehuda!!!! Nice to see you! Much Hatzlocha! Yes! that cake realy does look tempting!.ys
4.
ג' אייר ה׳תשס״ו
its kosher lipesach too - cake

Yeka yeka yeka!!!!!!

thanks to all the staff U all rocked the house keep up the spirit!!!
Yuda and leible
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.