מערכת COL | יום ג' אייר ה׳תשס״ו 01.05.2006

ערוץ 'הוט' מדווח על השיפוצים ב'מרכז גראבסקי'

ערוץ 'הוט' בכבלים דיווח על השיפוצים הנרחבים ב'מרכז גראבסקי' במגדל העמק של 'כולל חב"ד' המנוהל על-ידי הרב זאב קרומבי. עלות המימון ורכישת הבניין הגדול נאמד בכעשרה מליון שקלים, ומאחורי הפרוייקט הגדול עומד מר דוד גראבסקי מבלגיה, והוא מיועד עבור חולי טרשת נפוצה, ונכים הסובלים ממחלות אחרות. שידור הכתבה האוהדת הביא לקידוש שם חב"ד אצל מאות אלפי הצופים, שרבים מהם פנו להביע את הערכתם לאנשי "כולל חב"ד" ולצוות ההוסטל. לסיפור המלא לצפייה: לחצו כאן
ערוץ 'הוט' מדווח על השיפוצים ב'מרכז גראבסקי'
שיפוצים במרכז שיקום גראבסקי של 'כולל חב"ד' (ארכיון)
לפני כחודשיים הציגו הנכים דיירי מרכז שיקום גראבסקי במגדל העמק שמופעל על ידי כולל חב"ד תערוכה מעבודותיהם. התערוכה הוצגה כחודש וזכתה לתגובות נלהבות מאד מהמבקרים. בין המבקרים היה רבה של מגדל העמק, הרב יצחק דוד גרוסמן, שנבצר ממנו להשתתף בטכס הפתיחה בגלל שהותו בחו"ל, שכתב למנהל ההוסטל הרב קרומבי: "המרכז שלכם נקרא "מקום עם נשמה" והתערוכה נקראת "בא מאהבה", וכך זה באמת, מקום עם נשמה ועם הרבה אהבה. התפעלתי מאד מהתערוכה היפה והמיוחדת. יהי רצון שתצליחו בעבודתכם הקדושה לטובת עם ישראל וארץ ישראל ולרפואה שלמה. באהבה ובהוקרה רבה, הרב יצחק דוד גרוסמן, רב העיר".

עם סיום התערוכה, פורקה התערוכה, אולם אנשי אולם "יד לבנים" התקשו להיפרד מהתערוכה. למרות שמוצגות אצלם תערוכות שונות, התערוכה הזו הייתה עבורם משהו מיוחד. הם פנו למנהלת המקצועית של ההוסטל, גב' טלי צ'מקה, וביקשו ממנה להחזיר את התערוכה לתקופה נוספת. בפרט, חשוב היה להם שהתערוכה תוצג ביום הזיכרון לחללי צה"ל, כיוון שביום זה אנשים רבים מאד באים לפקוד את "בית יד לבנים", והם רצו שכל אותם אנשים יראו את העבודות. התערוכה הוחזרה, וכך יכולים תושבים נוספים לבקר בה.

גם צוות ערוץ הטלביזיה של ערוץ "הוט", שסיקר את פתיחת תערוכת העבודות של דיירי ההוסטל, התרגש מאד מהפעילות אליה נחשף. מאז שידור הכתבה בטלביזיה, עומד הצוות בקשר עם ההוסטל רצוף עם ההוסטל. מפיק התוכנית עמי כברי אף התבטא: היה כדאי לעזוב את עבודתי בטלביזיה, כדי לעשות דברים נהדרים כמו שאתם עושים. לפני ימים שידר ערוץ "הוט" כתבה נוספת על ההוסטל במהדורת החדשות שלו. להלן תמליל הכתבה: "בימים האלו משלימים במגדל העמק פרויקט יפיפה של אנשי כולל חב"ד שמטרתו לשלב בתוך הקהילה נכים ואנשים בעלי צרכים מיוחדים. לפני כשלוש שנים רכש היהלומן היהודי הבלגי דוד גראבסקי בניין דירות שלם בן שש קומות בעיר.

הבניין עובר בימים אלו שיפוץ ומותאם לצרכים המיוחדים של הדיירים חולי "טרשת נפוצה" ונכים הסובלים ממחלת אחרות. עלות הרכישה, השיפוץ וההצטיידות מוערכת ביותר מעשרה מיליון שקל. בין היתר, יבנה באחת הקומות בית כנסת שישרת את יתר תושבי הסביבה. ראש העיר אלי ברדה ומנהל המרכז הרב זאב קרומבי הביעו תקווה כי בית הכנסת יסייע לדיירים בעלי הצרכים המיוחדים להשתלב בחיי החברה בעיר". שידור הכתבה האוהדת הביא לקידוש שם חב"ד אצל מאות אלפי הצופים, שרבים מהם פנו להביע את הערכתם לאנשי "כולל חב"ד" ולצוות ההוסטל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.