מערכת COL | יום ט"ז ניסן ה׳תשס״ו 14.04.2006

חמש שעות ב'יחידות' אצל הרבי

במשך עשרות שנים, היה הרב איצק'ה גנזבורג חסיד פעלתן ותוסס בענייני 'מבצעים' של הרבי: חינוך, דאגה לעולים, 'מבצע מצה', היו חלק מהפרויקטים שנטל על עצמו ■ בראיון מרתק לרב אברהם מייזליש מכפר-חב"ד ברדיו 'קול-מבשר' בתשמ"ח, סיפר את סיפור חייו המרתק ■ מה דיבר עם הרבי במשך חמש שעות ברציפות, כיצד הגיב רבו של כפר-חב"ד על השקופיות שהביא לצורך 'מבצע מצה' ועל ההתעקשות של הרבי שיעסוק בחינוך ■ מוגש לרגל ה'שלושים' שחל בשבוע שעבר. • לראיון המלא והמרתק: לחצו כאן • תמליל הראיון וגלריית תמונות מפעילותו בסיפור המלא  
חמש שעות ב'יחידות' אצל הרבי
חייל בשירות הרבי. הרב גנזבורג ב'מבצע תפילין' על גדות תעלת סואץ בתשכ"ט
קטעים נבחרים מהראיון:

הרב אברהם מייזליש, פתח את הראיון בהקדמה קצרה: מספרים עליך סיפורים רבים, בעיקר מפעילותך בארץ-הקודש. אומרים שאם רוצים לראות דמות של 'צעירי-חב"ד' - מבלי להתייחס לגיל - מסתכלים עליך...

ר' איצק'ה: "אני חושב שזה תלוי באדם. בסוג האופי. יש אדם שהוא פעיל ותוסס ברחוב ועם משפחתו - וזה צעיר. לעומת זאת, יש אדם שהוא נולד זקן. אני נזכר שפעם כשהיינו בתענך, היה בכיתה א' ילד שהיינו מכנים אותו 'מזקני אנ"ש'... זה היה אופי. זה הכל. יכול להיות שזה רוח הצעירה שיש לי".

הזכרת את הפעילות שלך בארץ-הקודש. איך הגעת לתענך?

"בשנה תש"י, הייתי חתן והחתונה נקבעה ל-ב' ניסן. לאחר תקופת-מה, נכנסתי לעבוד עם אבי בחנות. כעבור מספר שנים, הרבי הפעיל בארץ את החסידים לאט-לאט בנושא החינוך. כהקדמה קצרה, אומר שעוד לפני זה אני נמשכתי לפעילות חינוכית ועסקנות ציבורית.

"באותה תקופה, ארגון 'יד-לאחים' ניהל מבצע שנקרא 'קורת-גג'. מטרת המבצע הייתה דאגה לעולים מתימן וממרוקו ששוכנו במעברות בחורף. אנחנו הלכנו לשם וטיפלנו במסירות ברבים מהם. אני פעלתי בזה רבות וראינו בזה הצלה. כעבור מספר שנים, הרבי רצה שאני יכנס לתחום חינוך ופעילות: שליח הרבי, הרב בנימין גורודוצקי הגיע לארץ-הקודש ומסר לי בשם הרבי שאכנס לחינוך.

"אני גם קיבלתי מכתב בעניין זה. הרבי כתב שהוא מבקש שאכנס לחינוך ואם לאו - מה שכותב אדמו"ר מוהר"ש - אני וסביך תאבדו את הזכות'. אחרי מכתב כזה, עזבתי מייד את החנות של אבא ונכנסתי כמזכיר ב'רשת אוהלי יוסף-יצחק'. מאוחר יותר נטלתי על עצמי ניהול של בית-ספר".

***

לאחר צפייה ארוכה לנסיעה לרבי, זכה ר' איצק'ה בתשי"ח לנסוע לבית-חיינו. וכך הוא מספר:

"ב'יחידות' אצל הרבי בתשי"ח, שהיתי אצל הרבי חמש שעות ב'יחידות' (!). אני גם רשמתי את כל פרטי ה'יחידות' ביומן שנמצא אצלי. אני זוכר שהרבי צלצל בכפתור בכדי להודיע שהוא לא מתכונן לצאת לתפילת מעריב. הייתי אצל הרבי עד חצות הלילה.

"הרבי דיבר איתי על ה'רשת' על 'צעירי-חב"ד' והמסר היה לכבוש את המדינה. הרבי הסביר לפרטים כל דבר. והוא גם אמר בין-היתר שאנחנו צריכים לפתוח עוד בתי-ספר בעוד מקומות. כמו-כן הרבי מאוד דיבר והדגיש שלא להתפעל. 

"נפלה בחלקי הזכות להילחם עם המבוגרים ממני. כל אלה שהיו קשורים עם הרבי הקודם, היה קשה להם לקבל את השיטה 'החדשה' של הרבי. הם לא הבינו מה זה 'צעירי-חב"ד'; רמקולים, תמונות; קיבוצים; ופרצת ועוד. רקל אחר מספר שנים, חלק מהם התחילו להבין את שיטתו של הרבי.

***

אני זוכר שכשהתחלתי עם 'מבצע מצה' - המבצע האישי שלי - הבאתי שקופיות לבית-הכנסת הגדול בכפר-חב"ד, בכדי להמחיש לילדים את עניין המצה וליל הסדר. רבו של כפר-חב"ד דאז, הרב שניאור-זלמן גרליק, הרב זושא דבורץ' והרב גבריאל כגן (השוחט) ע"ה הגיעו לשם והתחילו לצעוק: 'איפה זה נשמע, זה חילול השם'! (א גוואלד גישריין אין הימול).

"הם מיד כתבו לרבי. אני שמחתי מכך שאחד ולתמיד זה יתברר. הרבי ענה לרב שיכתוב לו איפה הסעיף בשולחן ערוך שאסור לעשות את זה".

(הראיון הוקלט ב-770 בשנת תשמ"ח עבור רדיו 'קול-מבשר')
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ב ה
י"ח ניסן ה׳תשס״ו
אכן נכון
חסיד לשמו הראוי להתקנאות בו ולחכותו
כן ירבו כמותו אמן
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.