מערכת COL | יום י"ב ניסן ה׳תשס״ו 10.04.2006

"איננו עוסקים בפולטיקה, אנו מביאים השקפה יהודית"

עיתון 'שערים' (של 'פועלי אגודת ישראל') מביא בגיליון האחרון כתבה על התקשורת החרדי. במהלך הכתבה מסופר על התופעה ההולכת וגוברת של מאות עלוני פרשת השבוע ■ בכתבה, מתראיין ההיסטוריון יואל רפל, העוסק זה שנים במחקר של נושאים הקשורים ביהדות. "'שיחת השבוע' הוא הכי גדול והכי משמעותי", הוא אומר ■ "אין ספק שחב"ד הייתה החלוצה בתחום עלוני פרשת השבוע", אומר הרב מנחם ברוד בראיון ל'שערים' ■ לסיפור המלא
"אנו משקיעים בעלון את כל נשמתנו". הרב ברוד במערכת 'שיחת השבוע'
בפרק רביעי בסדרת הכתבות על התקשורת החרדי, מביא השבוע עיתון 'שערים' (של 'פועלי-אגודת-ישראל') כתבה נרחבת על עלוני פרשת השבוע. יואל רפל, היסטוריון, העוסק זה שנים במחקר של נושאים הקשורים ביהדות, סיפר ל'שערים' בין-היתר: "'שיחת השבוע' הוא העלון הכי גדול והכי משמעותי", הוא אומר. "הוא שומר על טהרת התוכן ולכן זוכה למעמד הגבוה שיש לו".

"אין כל ספק כי חב"ד הייתה חלוצה בתחום עלוני פרשת השבוע", אומר הרב מנחם ברוד, שהוציא זה לא מכבר את הגיליון האלף שבעריכתו, הנחשב ל"מוביל" בתחום. "אמנם כבר לפני 40 שנה הופיעו בבתי הכנסת דפים שונים, שהכילו דברי תורה תשבצים וכיוצא באלו, אך לא היו עלונים מסודרים. במשך שנים נהגו סניפי חב"ד ברחבי הארץ לשכפל דפים עם שיחות הרבי, אך הדבר היה כרוך בעלויות גבוהות וגם ירוד מבחינה טכנית ומקצועית. כל אותה עת היו פניות רבות אלינו להוציא משהו, שישרת את כל הסניפים, עלון ברמה גבוהה.

"באותה תקופה התנהלה מתקפה קשה נגד כל הנושא של חזרה בתשובה וקירוב לבבות ליהדות. עמותות שונות קמו על בסיס עצירת ההשתלטות החרדית, כביכול, בראש המאבק עמדו שולמית אלוני ותנועתה, תנועת ר"ץ. הציגו את התופעה בצורה שחורה ביותר וככזו שהורסת משפחות. התחושה של הציבור החרדי הייתה קשה, התקושרת חסמה כל אפשרות לתגובה, וגם כאשר פה ושם הביאו תגובות, הרי שעשו הכל כדי לסלף אותם ולהופכן לבלתי משכנעות.

"חפשנו דרך כלשהו לפרוץ את המצור ולהגיע להמוני בית ישראל, ואז עלה מול עיננו קהל בתי הכנסת. יהודים רבים ובפרט בפריפריות ובשכונות, אינם קוראים עיתונים דתיים או חרדים וחשופים לתקשורת החילונית. ברוב המקרים מדובר באנשים, השומרים על המסורת ומגיעים לתפילות השבת. החלטנו להגיש לציבור זה עלון, לא עוד דפי פרשת שבוע אלא מיני עיתון. מאמר אקטואלי, כתבה עיתונאית, השקפה ועוד".

רבים יוצאים נגד תופעת הפרסומות הממלאת את העלונים. ב'שיחת השבוע' מדובר במעט פרסומות...

"נכון. למרות הביקוש הקיים איננו חורגים ממעט המוקדשות לפרסום, ומטרת העלון אינה רווח. גם מבחינת תכני הפרסום יש לנו קווים אדומים רבים, ועלינו לדחות מודעות רבות, לעולם לא תופענה במודעה פעולות האסורות בשבת כמו 'טלפנו', 'גזרו' וכדומה ורבנים עוברים על כל פרסום".

מה בקשר לפוליטיקה בעלון?

"איננו עוסקים בפולטיקה, אנו מביאים השקפה יהודית. לדוגמה: במאמר שפרסמנו לקראת הבחירות כתבנו שמאחר וראש הממשלה הציג את תוכנית ההתנתקות כחלק מהמדיניות שלו, יש לקחת בחשבון את העובדה שבעתיד יוכל לטעון כי הבחירות היוו בעצם משעל עם. ולכן הבענו דעה לפיה, כל מי שמתנגד למדיניות זו, צריך לבטא זאת בקלפי ולהצביע".

שמו של 'שיחת השבוע' ועורכו מוזכרים תמיד בהערכה רבה. מה סוד הקסם?

"אנו משקיעים בעלון את כל נשמתנו, לא מעתיקים ולא ממחזרים חומרים ישנים. לכאורה, מי זוכר עיתונים של לפני 20 שנה? קשה מאוד להמציא בכל שבוע את הגלגל ומדובר בפיתוי גדול. אבל לנו חשוב לכבד את הקוראים ולהגיש להם חומר איכותי וברמה גבוהה".
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חבל... ש...
י"ב ניסן ה׳תשס״ו
עיתון כפר חב"ד לא מעניין כמו עלון השבועי "שיחת השבוע"
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.