מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשס״ו 23.02.2006

ספר תורה מגוש קטיף לחברון - לזכרה של הרבנית ע"ה

כאלף איש מכל רחבי הארץ, השתתפו היום (רביעי) בעצרת השנתית המתקיימת מידי שנה בכ"ד שבט - יום פטירתה של הרבנית מנוחה רחל סלונים ע"ה בחברון. הקהל הרב שהגיע באוטובוסים מאורגנים מכל רחבי הארץ פקד תחילה את קברה של הרבנית ע"ה, ומשם פנה בתהלוכה מרשימה ברחובות העיר חברון, כשספר התורה בראש, לעבר בית הכנסת של האדמו"ר האמצעי ב"שכונת 'אברהם-אבינו'.להמשך הכתבה וגלריית תמונות של שליח COL לאירוע י. בלינקו ב'כתבה מלאה'
ספר תורה מגוש קטיף לחברון - לזכרה של הרבנית ע
(צילום: י. בלינקו)

כאלף איש מכל רחבי הארץ, השתתפו היום (רביעי) בעצרת השנתית המתקיימת מידי שנה בכ"ד שבט - יום פטירתה של הרבנית מנוחה רחל סלונים ע"ה, בתו של כ"ק אדמו"ר האמצעי נ"ע ו'אם הישוב היהודי' בחברון.

השנה, ציינו 118 שנים להסתלקותה ובית חב"ד קריית ארבע-חברון בסיוע ועד הישוב היהודי בחברון אירגנו עצרת שנוצלה גם להכנסת ספר-תורה לזכרה של הרבנית ע"ה. "היום של חב"ד חברון" כך מכנים התושבים את כ"ד שבט.

שליח חב"ד בחברון הרב דני כהן מספר כי ספר התורה שהוכנס לזכרה של הרבנית ע"ה הוא ספר תורה שנשלח מקהילה יהודית בברוקלין לחיזוק יהודי גוש קטיף בקיץ האחרון, ואשר גורש עימהם מנווה דקלים. השקעה רבה נדרשה בתיקונו. עד לרגע האחרון עמל סופר סת"ם לתקנו, ורק אמש הסתיימה המלאכה.

אלפי האורחים שהגיעו בעשרות אוטובוסים מאורגנים מכל רחבי הארץ פקדו תחילה את קברה של הרבנית ע"ה בבית העלמין היהודי האשכנזי שבעיר. הרב זאב דב סלונים חבר בית-דין רבני חב"ד ורב מרכז העיר ירושלים הנמנה על צאצאי הרבנית קרא 'קדיש' לעילוי נשמתה. הרב יוסף הרטמן, רב בית-ספר חב"ד בנות בקריית מלאכי ומצאצאי הרבנית, קרא בהתרגשות ובקול חנוק מדמעות פ"נ על המצב הקשה בארץ ישראל, ונשא תפילה בשמם של אלפי האורחים ש"חברון תישאר בידינו לעד עד ביאת משיח".

הרב שמואל אלעזר הלפרין רב בית כנסת חב"ד בשכונת 'בית ישראל' בירושלים ויו"ר איגוד צאצאי הרבנית נשא דברים על מעלתה של הרבנית, ונשא אף הוא תפילה לשלום ארץ ישראל. הקהל הרב קרא פרקי תהילים מאותיות שמה של הרבנית.


שירה וריקודים ברחובות חברון

בסיום התפילה הנרגשת, יצא הקהל בתהלוכה מרשימה ברחובות העיר חברון, כשספר התורה בראש, לעבר שכונת 'אברהם-אבינו'. את התהלוכה ליוו לפידים בוערים, שירה וריקודים שסחפו את הקהל הרב והתושבים היהודים במקום. בדרך עצרה התהלוכה ליד 'בית שניאורסון' והקהל הרב האזין להסברים על הבית. 

ספר התורה הוכנס לזכרם של הקדושים נתנאל עוזרי והלל ליברמן הי"ד שנרצחו בידי מחבלים ימ"ש, ואביו שמעון עוזרי כובד בנשיאת ספר התורה. בעת שהגיע הקהל הרב לשכונת 'אברהם אבינו', נערכו במקום 'הקפות' כנהוג, וספר התורה הוכנס אחר כבוד לבית הכנסת של אדמו"ר האמצעי נ"ע ששופץ ונחנך אשתקד.

בתום האירוע פנה הקהל לתפילת ערבית במערת המכפלה, ולסעודת מצווה ב'מרכז גוטניק'. את הסעודה הנחה המנחה הוותיק הרב נפתלי רוט, ובמהלכה נשאו דברים הרב מיכאל הלפרין רב שכונת הגבעה הצרפתית בירושלים וחבר בית-דין רבני חב"ד, הרב זאב דב סלונים, והרב דוד-מאיר דרוקמן רב העיר קריית מוצקין.

את הסעודה תרם הרב לייבל בוימגרטן שליח חב"ד בלונג איילנד שהשתתף באירוע יחד עם אחיו הרב לוי בוימגרטן בראש בני קהילותיהם מארה"ב. הסעודה נתרמה לזכרה של הילדה מנוחה רחל בוימגרטן ע"ה שנפטרה בגיל צעיר.

במהלך הערב נשאו דברים גם רב העיר קרית ארבע חברון הרב דב ליאור, מנהל בית חב"ד קריית ארבע-חברון הרב ויקטור עטייה, שליח חב"ד בחברון הרב דני כהן שהודה הפעילות בבית חב"ד ר' יוסי נחשון, ר' משה לוינגר, ר' נועם ארנון, ור' ברוך נחשון.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ברוך מרזל
כ"ה שבט ה׳תשס״ו
מעולה ליראות את ברוך מרזל מחזיק את התורה באהבה .אנחנו בוחרים בך בקרוב שנוכל לישמוח בקרוב איתך שאתה בכנסת ישראל

מעריצים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.