מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשס״ו 21.02.2006

ליצמן: "אמשיך לעזור לחב"ד ללא קשר לבחירות"

חבר-הכנסת הרב יעקב ליצמן ביקר היום בכפר-חב"ד וסייר בישיבה 'תומכי-תמימים' המרכזית, ב-770, בישיבת 'אור-שמחה' ובביתו של הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, שם חתם את הביקור. "התרשמתי עמוקות מהתפתחות הכפר ואשתדל לעזור בבניית מבנים ציבוריים", אמר לחברי המשלחת. כתב COL מביא דיווח מלא מהביקור. לסיפור המלא דיווח מלא מהביקור * גלריית תמונות מיוחדת מאת י' בלינקו
ליצמן:
ביקור מוצלח. צילום: י. בלינקו COL
יו"ר וועדת הכספים וחבר-הכנסת הרב יעקב ליצמן ('אגודת-ישראל') הגיע היום לביקור בכפר-חב"ד כשהוא מלווה בעיתונאים מהיומון 'המודיע': ר' מנחם גשייד (שתיאם את הביקור) וצבי רוזן כתב 'המודיע בכנסת, יושב-ראש וועד כפר-חב"ד ר' בנימין ליפשיץ ור' שמעון רבינוביץ שמסייע רבות בבניית השכונה החדשה.

תחילה, פנה ליצמן לישיבת 'תומכי-תמימים' המרכזית, שם קיבלו את פניו ראש-הישיבה הרב יעקב כץ, הרב אליהו לנדא והרב יעקב גולדשמיד מראשי-הישיבה ורבנים נוספים מצוות הישיבה.

ליצמן שוחח עימם מספר דקות ולאחר-מכן סייר ב'זאל', יחד עם הרב כץ. כשעבר באחד השולחנות, אחד הבחורים נתן לו את הקובץ 'יגדיל-תורה', בו מובאים פלפולים של 'תמימים' ואנ"ש מרחבי הארץ. ליצמן עלעל קלות בקובץ ולקחו.

במשך מספר דקות הסתובב ליצמן ב'זאל' והתפעל מכמות התלמידים היושבים והוגים בלימוד. צוות הישיבה העלה באוזניו את הקשיים הכלכליים של הישיבה והרב ליצמן השיב מצידו שהוא ישמח לעזור.

ליצמן מסייע לישיבה

לא רבים יודעים, אבל ליצמן עזר מספר פעמים לישיבה המרכזית. לכתב COL נודע, כי הרב אליהו לנדא סיפר היום לאחד הבחורים שליצמן עזר רבות לישיבה בכפר.

לאחר הביקור בישיבה, המשלחת המשיכה לעבר בית 'אגודת-חסידי-חב"ד' – 770. תחילה ביקר בחנות קה"ת הממוקמת בקומה התחתונה של הבניין. מנהלי החנות: ר' מנחם (מני) וולף ור' יהושע סגל קיבלו את פניו והציגו בפניו את הספרים החדשים שיצאו-לאור לאחרונה ובכלל, את כמויות הספרים הרבות של חסידי חב"ד.

לאחר הסיור בקה"ת נכנסו לחדר של הרבי, כשהם מלווים במנהל בית אגו"ח ר' מנחם לאטר שסיפר לליצמן על התוכניות לבניית חדר של הרבי – שהוא העתק מדויק מ-770 בניו-יורק.

התרשם מהתפתחות הכפר

ליצמן חתם את הביקור ב-770 - במערכת השבועון החסידי 'כפר-חב"ד'. ר' משה מרינובסקי, ר' יצחק רבינוביץ ור'  יצחק הולצמן קיבלו את פניו ושוחחו עימו מספר דקות. העורך הרב אהרון-דב הלפרין נעדר מהמערכת, בשל היותו בימים אלה בחו"ל.

בין-היתר, סיפר ליצמן לחברי המערכת על ביקורו של האדמו"ר מגור הנוכחי אצל הרבי. ביקור, שם גם נכח ליצמן עצמו.
מ-770 יצאה המשלחת לחזות מקרוב בבניית הבתים בשכונת לוי-יצחק ב' כשיו"ר הוועד, ר' בנימין ליפשיץ, מספר על ההתקדמות המואצת. ליצמן אמר לליפשיץ כי הוא ישתדל לסייע ככל יכולתו לבניית בית-כנסת חדש לתושבי השכונה. "אשתדל לסייע לשכונה החדשה ולתושבי הכפר בכלל", אמר.

היעד הבא היה ישיבת "אור-שמחה" (הבוכרים) שם קיבלו את פניו של ליצמן יו"ר המוסדות הרב גרשון שיף, מנכ"ל הישיבה ר' יצחק הר צבי, וחברי הנהלת הישיבה. ליצמן סייר בכיתות-הלימוד, ב'זאל', בחוגים השונים ובפנימיות והתפעל מעבודת-הצוות המיוחדת. גם כאן, ליצמן אמר שהוא ישמח לעזור בכל בעיה שתצוץ.

הביקור נחתם בביתו של הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, רבו של כפר-חב"ד. הרב קיבלו ובחמימות רבה והודה לו על תרומתו למוסדות חב"ד. ליצמן והרב שוחחו דקות ארוכות שבסיומן הודה לרב אשכנזי על קבלת-הפנים הלבבית ומיין בפניו כי הוא נהנה והתרשם עמוקות מהתפתחות כפר-חב"ד. "ללא קשר לבחירות, אמשיך לסייע למוסדות חב"ד", אמר ליצמן.

המשלחת מסכמת את הביקור כמוצלח מאוד זאת לאור העובדה כי ליצמן ביקר בכל המוסדות המרכזיים בכפר-חב"ד ומקווים שאכן יצמח מכך תועלת לתושבי כפר-חב"ד ומוסדותיו.
לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
12 תגובות
1.
הולכת שולל של ליצמן מגדימה
כ"ג שבט ה׳תשס״ו
הביקור נעשה בשביל לקבל מעט לגיטימציה לפני הבחירות.
לאור מצבה הקשה של מפלגת ג גדימה בשרטון בעבר וממשיך דרכון אולמרט אדמור"ים בירושלים הורו לחסידהם לא לתמוך ברשימת ג גדימה לכנסת, האדמו"ר מסלונים הוא אחד מהם. על רקע זה נעשה הביקור וחבל שלא השכילו לפחות לדחות את הביקור לאחר הבחירות, העזרה שביכול ליצמן סייע לישיבה המרכזית מתבטאת בכך שהשיג להם להם פריסת תשלומים במס הכנסה דבר לא משמעותי כלל. בתקוה לפתיחת העיניים אצל עסקנינו הדגולים ומניעת הולכת שולל מס ימים לפני הבחירות
2.
עסקנות נהדרת
כ"ג שבט ה׳תשס״ו
יישר כחך לעסקני אנ"ש שממשיכים לקדש שם רבינו זי"ע בכל מדה אפשרית.
3.
עסקנות נהדרת
כ"ג שבט ה׳תשס״ו
יישר כחך לעסקני אנ"ש שממשיכים לקדש שם רבינו זי"ע בכל מדה אפשרית.
4.
תעמולת בחירות זולה
כ"ג שבט ה׳תשס״ו
מה שמפליא אותי , זה איך כל אותם עסקנים שדאגו שהפגישה תעבור כמו שצריך נתנו בכלל יד הרי ברור שמדובר בתעמולת בחירות של אגודת ישראל או לפחות של ליצמן.
וכבר התבטא הרבי נשי"ד זי"ע על כל מיני עזרות כספיות של כל מיני מפלגות, שמדובר בכסף שטבול בדם של יהודים...., וא"כ שום דבר לא מכשיר את הביקור והרעש שנעשה סביבו.
5.
ביזיון
כ"ג שבט ה׳תשס״ו
אין מה לומר פשוט ביזיון, אדם ששום אינטרס חבד"י אינו עומד על קצה נעלו שלא לדבר על ראש מעייניו תנו כסף לישבות ולאברכים ותקבלו הצבעות ואצבעות מורמות על ההההההההההההכל פשוט הכל
כולל גירושים יהודים מאדמתם
ישר לעסקני חב"ד על פעילותם אלוי נקבל כמה גרושים

תודה רבה
6.
משם נסע ליצמן לבקר את משפחת
כ"ג שבט ה׳תשס״ו
קירשנזפט בניצן.
7.
כל הכבוד על הביקור המפתיע
כ"ג שבט ה׳תשס״ו
.........
8.
איזה כבוד מלכים ?!?
כ"ד שבט ה׳תשס״ו
איזה כבוד מלכים ?!?
מפליא מאוד באיזה כבוד מלכים מתקבל ליצמן בכפר חב"ד ממש נציגנו בכנסת כל הכבוד
אחרי שהותו בקואליציה ובזכותם המשיכה הממשלה בצעדה להתנתקות
נקודה למחשבה
"טוב נו מה בכ"ז יו"ר ועדת הכספים " וד"ל
9.
ד"ש לרבינוביץ
כ"ד שבט ה׳תשס״ו
אתה תותח על שימעלה אוהבים אותך ע.מימון
10.
הגם חבד במלקקים?
כ"ד שבט ה׳תשס״ו
איזה כבוד, כמה תמונות, איזה יופי , יופי של ליקוק, מה לעשות --הכסף יענה את הכל" , באמת אם ליצמן "אוהב חבד ידוע" יתן לחבד כסף, שיקבל מאולמרט או ממנהיג שמאלני אחר, אז איך נוכל להתנגד לגירוש יהודים מארצם, היו היה יהודי יקר בטבריה בשנות קום המדינה, והרב משה קליירס שמו, הוא הקים בתי חינוך על טהרת הקודש בטבריה, הוא מעולם לא לקח כסף מהציונים, וכשבאו אליו אנשי משרד החנוך (הקלקול) והציעו לו כסף, סירב בטענה שאם יקח מהם יצטרך לעשות מה שהם אומרים, ואז הם הבטיחו לו שלא יתערבו במערכת החינוך שלו, ענה להם--שוטים-- אם אקח ממכם ח"ו ארוץ על ארבע לשאול אתכם מה לעשות, כן, היה פעם מסירות נפש, השאלה היא: מה נענה לרבי ביום פקודה , אם ח"ו נעמוד מנגד ולא נמחה כדבעי על שלימות הארץ, הרבי צעק "פקוח נפש" אבל שוב מה לעשות הכסף טעים יותר, חומר למחשבה.
11.
אני לא מבין למה אתם לא מעלים תגובות
כ"ד שבט ה׳תשס״ו
אנשים שלחו תגובות על כתבה מאוד מרכזית ורגישה, ומשום מה שום תגובה לא מופיעה, אולי זה מראה משהו?
13.
בושא וחרפה
כ"ד שבט ה׳תשס״ו
אסור להצביע עבור המפלגה שהיחזירה שטחים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.