'ועד הקהל אינם שייכים להעמדת רבנים בקראון-הייטס'
ר' חנינא שפערלין:
"הופתעתי מאד לגלות שהתפרסם ברשת האינטרנט מכתב המודיע "בשם ועד הקהל" על תכנית להעמדת רבנים נוספים. אינני רוצה להיכנס כעת לסיבות העומדות מאחורי המכתב הזה, מדוע יש מי שחושב שהבחירות האלה הן טובות לו, ומהי באמת טובת הקהילה בשעה זו. מה שאני רוצה לספר הוא, שבאסיפת הועד שהתקיימה לא מזמן ובה הועלתה ההצעה הזו.
סיפרתי למשתתפים כי ידוע לי על תשובה ברורה בה שלל הרבי את שייכות הועד להעמדת הרבנים. באותה אסיפה אף הודעתי בצורה חד משמעית שאני לא אתן את ידי לצעד שהוא בניגוד להוראת הרבי, ואף אמחה על כך בכל התוקף, ולפיכך בקשתי זמן של שבוע כדי למצוא את הנוסח המדוייק של התשובה ולהראותו למשתתפים.
אחרי שברוך ה' הצלחתי למצוא לא רק את נוסח התשובה, אלא אפילו צילום כתב יד קודשו של הרבי, שכתב: איזו שייכות דועד הקהל להעמדת "רבנים"?!
(המילים "ועד הקהל" הם בכתב ידו של המזכיר הרב יהודה לייב שי' גראנער, והרבי הדגיש אותם בשני קוים)
הודעתי לחברי הועד על כך שמצאתי את נוסח התשובה, ובקשתי לארגן אסיפת ועד שבה אראה אותה לכולם כדי שנדע כיצד עלינו לנהוג.
להפתעתי הרבה, לא רק שאסיפה כזו טרם כונסה, אלא שאתמול, כ"ב שבט, אני שומע בהפתעה גמורה שכמה חברי ועד החליטו, מבלי אפילו להודיע זאת לשאר החברים, לכתוב בשם הועד כולו מכתב לקהילה ולהכריז על חלקם בהעמדת רבנים!
לא נותרה לי ברירה אלא לפרסם את תשובת הרבי באותה בימה בו התפרסם מכתב הועד, ואני בטוח שהתשובה הברורה הזו תשכנע את כולם שהעמדת הרבנים צריכה להיות – כפי שהיה בבחירות האחרונות שהתקיימו בתחילת תשס"ג – בהסכמת כל חברי הבד"צ הנבחרים. דבר זה יקרה כאשר ארגון הנציגים, המייצג את תושבי השכונה לפי בתי הכנסת, יסיים לסדר ועד מיוחד שיטפל בסדר הבחירות בתיאום עם חברי הבד"צ, שיהיו אך ורק באופן של שלום ואחדות.
בנוסף לראיון עמו סיפר ר' חנינא שפערלין ל-COL שבכוונתו לשלוח לתושבי השכונה מכתב באנגלית – צילומו כאן – ובו פרשת הדברים.
עוד בנושא:
+ רובשקין: בקרוב בחירות לבד"צ קראון-הייטס
+ מאחורי הקלעים: אחדות בשמחת בית-השואבה
+ קראון-הייטס: ועד הקהל בהסכם עם הרב פישר
+ תקדים: עסקני סאטמער וחב"ד נפגשו
+ ועד קהל קראון-הייטס דורש 'דמי מס'
+ הרבנים אזדבה ושווי בפגישת שלום
+ פיוס בין ועד הקהל לרב אזדבה
+ נבחרו נציגים לועד הקהל קראון-הייטס
+ גלרייה: קראון-הייטס בוחרים ועד קהל
הכתי"ק של הרבי מתפרסם ב-col בפרסום ראשון וכל הכבוד גם להם
טוב שיש עוד אנשים שמתייחסים בכבוד וברצינות להוראות נשיא דורנו.
מי נראה בתמונה ליד חנינא ספרלין?
and thank you to M. Rubashkin for being poel the stir maybe by him doing it this way something will get done here
מ.ג.
ממתפלי ביהכנ"ס משכן מנחם
יושב מימין: ר שניאור זלמן הלוי שי שגלוב, חבר ארגון הנציגים מטעם ביהכנ"ס פרי.
עומד במרכז: הנגיד ר שלום בער שי דריזין, חבר ארגון הנציגים מטעם ביהכנ"ס אגודה.
עומד משמאל: ר שמואל (סעם) מלמד, לשעבר חבר ועד הקהל.
כל האנשים הרציניים והאחראים בקראון הייטס תומכים בחנינא שפערלין על עסקנותו המבורכת לטובת השכונה וקיום הוראות הרבי.
Chazak Veemotz.
Veyn kan mekoimo lehaarich bemassav Hashefolim shel Chanina hazeh.
is the Minute Trying to overpower the Majarity?
שיבוא מישהו ויחליט שבכוחו להעמיד רבנים, שהוא יחליט מי הרבנים שיתמודדו, הכל בכוונה להכניס לבית דין בכוח מי שפסול מצד הדין להיות דיין, מכיון שהוא מסרב מלבא לדין תורה!
גם הקרימינאל שרון חשב שבכוח, כמו בולדוזר, הוא תמיד יצליח לעשות דברים. הוא הצליח חלקית, גרם הרבה נזק, אבל בסוף הוא נעצר. והבן שלו הולך לכלא, שם מקומם של הקרימינאלים.
גם בקראון הייטס הכוחנות הזאת תעצר.
not a "mavin of the Rebbes
kesav yad kodesh
Just remember the issue at hand
the diractive of the Rebbe
be careful
The Rebbe ALSO added a DALED to the words of Vaad Hakhol
And yes thousands upon thosands of shiduchim brochos and horoes were given from the REBBE thru the rebbes PERSONAL MAZKIR Ra bbi Groner
Also how do you show a 1 inch piece of paper and hot show what the question was.
I think it could have been that the Vaad Hakhol wanted to elect Rabonim without general elections and on that the Rebbe Said they have no Shaiichus to appoint Rabonim. But who says they cannot put up a fair list of candidates and let the whole Kehila Pick who they want.
Also where was this Piece of Paper when you mixed in and Wanted Rabbi Schwei elected. I thought the Vaad Hakohol has no Shaichus. Shaichus means NO SHAICHUS NOT TO USE THE NITZIGIM out for your shilichus.
Remember your in the Minority and you lost.
כשמראים רק שורה אחת מתוך מענה אי אפשר לדעת מה היה כתוב לפני זה ואחרי זה.
בפשטות הכוונה שאין זה תפקיד ועד הקהל למנות רבנים, אלא תפקידם הוא להנהיג את הקהל.
אבל בחירת הקהל ברבנים מאן דכר שמיה?
וסתם שאלה: מי ארגן את הבחירות האחרונות לרב שויי וד"ל?
שוב יחבטו אלה באלה והכל מגובה, איך לא, בכתבי יד מפורשים (משופצים ומסולפים לטענת הצד השני, כמובן)
טענות עזות והאשמות מלאות שנאה יעברו מצד אל צד בליבוי של כמה בעלי מחלוקת ידועים, רק שבמהדורה הזו זה למרבה הבושה למכה מצרים בבכוריהם, הימין המשיחי או איך שלא נקרא לזה, ואין לשמאל החבדי בשכונה וסביבותיה שום עמדה כאן,
אבל רבותי, לעצור בבקשה,
האם צריך שיקרה עוד איזה אסון טראגי לא ממשפחות אנ"ש בשכונה כדי שיהיה כאב ויגון ועוד איזה כנס התעוררות שאז תצא הקריאה המוכרת לאחדות מפי כל הרבנים והעסקנים?
תעצרו עכשיו בבקשה!
בשם הקרבנות הבאים!
This is not to say, that the Tzetil was not in refference to the Vad Hkohol NOT getting involved. But it is important to keep the Ksav Yad as is - and this seems to be a distorition.
אלא יותר בגלל שאתה לא רוצה.
או אולי, לא רוצה וגם לא יכול.
את הבחירות לרב שוויי ארגן מוסד הנציגים.
ועד הקהל לא היו אלו שהחליטו על דעת עצמם שהרב שוויי הוא מועמד. זה היה בהסכמה של הרב אזדאבא.
האם משה רובאשקין התייעץ בבד"צ לפני שהוא יצא במכתב הזה?
האם יש לו הסכמה של ~~כל~~ הרבנים, שזה אומר: הרב שוויי, הרב אזדאבא והרב העלער,
או שיש לו רק הסכמה של הרב אזדאבא והמועמד שלו, שלמה סגל, שקיבל 3 הזמנות לבא לד"ת והוא לא בא.
על אנשים כמו משה רובאשקין כתב הרבי שאין להם שייכות להעמדת רבנים.
Just like the community in Boro Park or williamsburg.
Has any one heard the Vaad Hakahal in other shchunos electing Rabanim ???
I see alot of childish behavior??
Maybe its time to see if the Vaad is at all beneficial ??
Maybe we should have a vote by the community to rescind the whole Vaad.
Whats fair is fair, ve won the election legitamately!! Like the Netzigim who won legitamately! Dont come crying now about what hes doing and not doing. Dont come now and scream that the netzigim election was invalid. Everybody knew firsthand where Moshe Rubashkin came from and what he stands for!! Everybody who voted in the Netzigim election knew everybodys bend.
וניער פרעה וחילו בים סוף כי לעולם חסדו.
can u stop this stupid idiot games? cant you think, but only one time, about what is good for the shcuna, not for u? dont u understand that beside few pepole that dont have a job, EVERYBODY dont care anymore??
"מי אמר שהכוונה לארגן בחירות, אולי הרבי רק אומר שהם בעצמם לא יכולים למנות רבנים, אבל לארגן בחירות למה לא?"
נכון. הרבי אמר שהם לא יכולים למנות רבנים.
הפירוש לזה הוא פשוט: לא פלוטקין, רובאשקין ולאנג יחליטו מי המועמד.
הציור הבא: שלושת הנ"ל יושבים בחדר ומבקשים מהמועמדים להראות את הסמיכה שלהם – לא יקרה כאן.
על המועמדים יחליטו בשווה חברי הבד"צ. לא רב אחד.
וזה גם אם השלושה הנ"ל יחליטו שרק רב אחד הוא המחליט.
כי אין פה רק רב אחד. יש כאן בד"צ.
ואני מציע לך ולשאר ה"תמים" להתחיל להפנים את זה, ולא לבלבל את המח לאנ"ש ולתמימים.
רק אז
אחרי שיבחרו מועמדים, ראויים, שיזכו להסכמת כל חברי הבד"צ.
אז מגיע שלב הארגון. וכמו בבחירות האחרונות, ארגון הנציגים מטפל בארגון הבחירות. ועד הקהל יוכל אז רק להודיע לקהל שיש לו (אם תהיה לו) הסכמה של חברי הבד"צ ושהנושא מטופל על ידי הנציגים. הכסף להדפסת המודעות וכל המתלווה לזה – לזה יכול ועד הקהל לדאוג, באישור הבד"צ והנציגים.
יש לך עוד שאלות?
RABBONIM: There is definately a need for more Rabbonim in the community.
Where else is there a community the size of CH, that you drop a shaalah into a slot, and then wait 5 hrs. for an answer???
CANDIDATES: If anyone would like to run, let us know, we (netzigim) will check your credentials, and then go for it. That shouldns disqualify M. Rubashkins suggestion just because Rubashkin is part of the Vaad.
RUBASHKIN: Moshe is a great guy, with a heart of gold. He is also fearless. His past should be irrelevant, since that was byassed when he was elected.
Let not politics and childplay get in the way of strengethening the infastructure of the Rebbes Shchuna!
להעמיד רבנים פירושו להציג מועמדים? באיזו ישיבה למדת זאת?
The Rabbanim of the Badatz were elected in Nisan and Sivan 5746 much before there was a Vaad Hakahal altogether. And after the first Vaad Hakahal was elected in Elul 5746 there was a Beth Din already in existence without anybody thinking of making any election for new Rabbanim until Rav Marlow A"H passed away in 5760!
So definitely this tzetil has to do with a different situation other than this new system of the elected Vaad Hakahal which was instituted in 5746.
When, and in relation to what was this answer given? My guess is that this tzetil was given in connection to a community leadership to which the Rebbe used the name Vaad Hakahal descriptively, but not in connection with the current institution of elected Vaad Hakahal.
Besides for the fact that the literal translation of the tzetil (in my humble opinion) is: What is the connection of the Vaad Hakahal to appoint Rabbanim. It does not ask what is the connection of the Vaad Hakahal to setup elections/nominations for Rabbanim.
The burden of proof of when and in connection to what this tzetil was written is on the producer of the tzetil. You must give all the details.
אם זה נכון, אז רבותי, המצב שלנו, שגם עד עכשיו לא הי משהו, הולך להיות גרוע. וגרוע מאד.
בפועל יש היום בשכונה 3 רבנים שנבחרו בבחירות. הרב שוויי, הרב אוזדובה, הרב הלר.
הרב הלר החליט לפני כמה שנים שלא להיות מעורב בהכרעות חשובות הקשורות לשכונה. יש אומרים שהדבר נעוץ בהנהגה של רב אחד בהבד"צ שלא יכל להסתדר אתו. לא אפרט מיהו הרב.
אחרי שנפטר הרב מארלאוו ז"ל נבחר במקומו להיות במשרה מלאה הרב שוויי (יבלח"ט). הבחירה שלו היתה בהסכמת חברי הבד"צ, כלומר, ועד הקהל לא בא והחליט להודיע לקהל "הנה אנחנו עושים בחירות לרב שוויי", אלא שקודם הלכו ונמלכו ברבנים הקיימים, אוזדובה והלר, ואז פרסמו מודעה לקהל, חתומה ע"י ארגון הנציגים, שיהיו בקרוב בחירות לרב במשרה מלאה. עד אז לא הי בקראון הייטס רב במשרה מלאה, כלומר, שנתיים לאחר פטירת הרב מארלאוו הי רק רב אחד (אוזדובה) שעבד רק שעות ספורות ביום בבד"צ והשאר הי לומד בישיבה שמשם יש לו גם פרנסה.
הרב אוזדובה הודיע אז על חוק חדש שהוא מחליט עליו, שהרב הנבחר צריך לקבל רוב קולות מכל הקהל הדר בשכונה, ולא רק רוב של אלו שבאים לבחור. למרות שמעולם לא הי חוק כזה, גם לא בבחירות שלו עצמו (של הרב אוזדובה), בכל זאת לא הי ברירה אלא לשמוע בקולו.
בפועל ביום הבחירות קיבל הרב שוויי כמעט 1000 קולות, שזה באמת רוב קולות מכל הקהל הדר בשכונה, ולא רק מאלו שבאו לבחור עבורו.
רוב השאלות שיש היום לאנשים בשכונה, אם זה שאלות נשים, אם זה שאר שאלות חמורות, או גם שאר שאלות חיי היום יום שאנשים נתקלים בהם, כשרות, אבלות, נישואין, וגם למרבה הצער ריבוי בעיות של שלום בעיות, כל זה נופל היום על כתפיו של הרב שוויי. לא משנה עכשיו למה, אבל זה העובדה. אנשים מוצאים בו רב שמטה אוזן קשבת ורוצה לעזור ועוזר.
רק דבר אחד, שהוא עיקר הכח והשליטה, לא ניתן מעולם לרב שוויי. דבר זה נשאר בידי הרב אוזדובה שמחזיק בזה בחזקה, בסיוע של קבוצה קטנה בעלי אינטרס.
זהו ענין הכשרות.
רוב האנשים בקראון הייטס יש להם בעיות פרנסה קשות ובקושי מסתדרים לפרנס משפחתם, ואין להם הכח והרצון לדעת כל הפרטים על האופן בו מתנהל הבד"צ. בשאלות היום יום הרי פונים לרב שוויי ומקבלים תשובות, ואין הזמן מאפשר לברר מהם החוזים עליהם חתמו הרבנים ולמי באמת שייך הכשרות. לכן גם שמזמן לזמן שומעים על בעיות גדולות בכשרות, נוטים לתלות את זה רק בקבוצה הקטנה של בעלי האינטרס, ושוכחים שהכשרות, שזה גם הכסף, הוא הכח והשליטה, ועד שינהגו בזה כפי שהחליטו בזמן שהקימו את הבד"צ, יהיו כאן צרות גדולות.
מכיון שהרב שוויי ידוע כרב חסידי ויר"ש המקובל על כל החוגים בשכונה, מהשמאלים השפויים ועד הימנים הקיצונים, יש בעי גדולה לאלו הרוצים לשלוט בשכונה בעצם מציאותו של הרב שוויי, ובפרט כשרואים אהבת הקהל אליו.
איך מנצחים רב אחד?
פשוט מאד: מחליטים שכמו הרב הלר גם הוא לא קיים, ואם כן הרי חסרים לבד"צ (חוץ מהרב אוזדובה) עוד 2 רבנים. מה עושים? עושים בחירות ל2 רבנים!
אז הם מקוים יהי להם רוב, 2 נגד 1. חשבון פשוט.
אבל הם לא יודעים שאש לא מכבים בנפט.
מחלוקת לא מכבים בעוד מחלוקת.
יש בעיות בשכונה? יש מי שטוען שהשליטה מגיעה רק לו? אין בעי. תסדרו דין תורה, ורבנים יפסקו מי מהרבנים צודק, והכל יבא על מקומו בשלום.
ומה עושים כשמתחילים בפועל לדבר על דין תורה ונשלחות הזמנות?
פשוט מאד. לא מתייחסים להזמנות. פשוט לא באים לדין תורה.
ומה עם אחרי ההזמנה הראשונה באה הזמנה שני, ואחרי עוד הזמנה?
אז זה באמת לא נעים. מה עושים?
נכון. עושים בחירות. עושים רעש, מחלוקת, וכך מקווים להתחמק מהדין תורה.
האם קהל קראון הייטס יפול בפח הזה? ימים יגידו.
אחד שמצפצף על רב השכונה שנחבר ע"י רוב רובו של הקהל מה יעצור אותו מלצפצף על עוד רבנים? ובאם הם רבנים שיהיו לפי טעמו, איז אך און וויי צו אונדז!
צריך לעצור תיכף ומיד את התלקחות המחלוקת שהוא רוצה לעשות פה בשכונתנו ובאם אין לו מה לעשות ישתדך עם חבירו פישער המנודה......
כמו ש"ועבדתם אלקים אחרים" פירושו שיש מצוה לעבוד עבודה זרה ח"ו.
שוב יחבטו אלה באלה והכל מגובה, איך לא, בכתבי יד מפורשים (משופצים ומסולפים לטענת הצד השני, כמובן)
טענות עזות והאשמות מלאות שנאה יעברו מצד אל צד בליבוי של כמה בעלי מחלוקת ידועים, רק שבמהדורה הזו זה למרבה הבושה למכה מצרים בבכוריהם, הימין המשיחי או איך שלא נקרא לזה, ואין לשמאל החבדי בשכונה וסביבותיה שום עמדה כאן,
אבל רבותי, לעצור בבקשה,
האם צריך שיקרה עוד איזה אסון טראגי לא ממשפחות אנ"ש בשכונה כדי שיהיה כאב ויגון ועוד איזה כנס התעוררות שאז תצא הקריאה המוכרת לאחדות מפי כל הרבנים והעסקנים?
תעצרו עכשיו בבקשה!
בשם הקרבנות הבאים!
We have suffered for over three years by having rabbi Shwei in the Beis Din. It is time that we have elections and have rabbi Segal run and maybe another 1 or 2 Rabbonim
As a former Talmid of Horav Segal I can attest to the fact that he is a tremendous Talmid Chochom and a Boki B’Shas U’Poskim.
On a personal note I can say that he is a real Mentch and a truly kind hearted person. I think the community in Crown Heights would benefit greatly if he were to become our Rov.
His tact and class would bring great prestige and honor to Lubavitch as well as to the Beis Din of Crown Heights and the community as a whole.
Personally seeing him adjudicate a Din Torah, using his very sharp mind to swiftly navigate through the arguments without missing a detail, quickly deciphering the positions of the two sides and getting to the core of things in a matter seconds, has only enhanced my appreciation for him.
A Former Talmid That Would Like To See Him Rov In Crown Heights
I wonder why so many people are scared now.
When Rabbi Schwei Ran Against himself ( LOL ) i didnt see anyone fighting it. Like this.
Maybe Rabbi Segal can run against himself also and see who wins!!!!!!!!!!!!!
איך אפשר להוסיף עוד?
second lets see if chanina or rabbi groner will give out what the question was and the date of the question
third as to my humble undrstanding of hebrew the word "lehamodas" means to appoint and here the vaad hakohol does not want to appoint they want to give the people in ch the right to elect their own rabonim and that i think the rebbe was here
and by the way the vaad hakohol had a meeting on this issue and if chanina lost he shouldnt be a cry baby and agree with the majority
and last but not least let us get all the rebbes answers and questions regarding the first election of the three rabonim
and see if the same rules were followed by the same people when rabbi schwei was elected . these same people that pushed for his election then are now against any new elections
i wonder why
let me tell you that the first elections for Rabbonim rules where that we had to vote for minimum of three Rabbonim out of 5. if you only liked 2 your ballot was cancel or you had to stay home. By Rabbi Schweis election you didnt have to stay home you had the chance to voice your opinion and say NO (Im sure you took advantage of that zchus).
את הבחירות הראשונות לרבנים ניהלו תושבי השכונה לפי הוראת הרבי, לאחר מכן ביטל הרבי את הועד למינוי הרבנים באומרו שתפקידם נגמר,
ועד הקהל הקודם שמאז שנכנס לתפקידו הבעיר את אש המחלוקת בשכונה הוא זה שנהל את הבחירות להרב שווי שליט"א והם אלו שבאותו ניר גם קיבלו את הסכמתו של הרב אוזדובה וגם מינו את הרב סגל והרב רייטפורט לדיינים בב"ד. (לא היה שום דבר מהרב הלר ע"ז)
התשובה שפורסמה בשם חנינא שפערלין יש עליה כמה שאלות א) על מה הייתה התשובה ב) מה עוד יש בתשובה ג) הרב נרונר יכול גם היום לכתוב תשובות ובפרט לחנינא ששתל בשעתו מיקרופונים כדי שיוכל לתת אינפורמציה לגרונר, ד) והוא העיקר הרבי לא כותב שלועד הקהל אסור לעשות בחירות לרבנים אלא שלא ימנו רבנים, אבל לערוך בחירות למה לא ואדרבא, ה) מה רציתם שהנציגים יעשו בחירות לרבנים? מי בחר אותם? רובם מינו את עצמם ובכלל לא מייצגים את מתפללי הבית כנסת שלהם
רבותי כולם יודעים שמאז שנכנס הרב שווי לב"ד לא הפסיק יום אחד המחלוקת, כל אחד רואה איך שהוא מנסה לכפות את דעתו היחידה על כולם ופרשת המים יוכיח הרב אוזדובה והרב הלר פסקו שאין שום בעי עם זה ןרק הרב שווי החליט ללכת אחרי הרבנים ההונגרים וכל הזמן מנסה לכפות את דעתו על כולם אני אישת באתי לב"ד לשאול אותו שאלה ואת פני מקדם הרב שמוליק קראוס עם מלא נירות ושרץ מוגדל ומפחיד ומסבירים לי למה אני חייב בפילטר וזה למרות שרוב הב"ד נגד זה
אז תאמרו לי רבותי האם אנחנו עיוורים
אני חושב שזה רעיון טוב לעשות בחירות לעוד רבנים והייתי גם מעמיד את הרב שווי עוד פעם לבחירות ונראה מה יהיו חלומותיו, הוא לא יעבור את אחוז החסימה
זה אותו חנינא ששפ מיקרופונים בחדר של הרבי
זה אותו חנינא שהיה חבר ועד הקהל הקודם והיה אחד מאלו שאירגן בחירות לרב בודד
נו מה הפלא שגם הוא מנסה להטיל מרות על רוב ועד הקהל כמו הרב שהוא בחר
ועד הקהל החליט עבורינו ברוב קולות אנחנו בחרנו אותם כדי שהם ינהלו לנו את השכונה ולא כל ארחי פרחי שחושב משהו יבוא ויגיד לנו מה לעשות
חנינא אתה זה שאילצת את נוחי גרוס לחתום אתך ועם ינקי הרצוג על מיני מכתבים שהיו לא לרוחו ואפילו הרבנים פסקו שעל נוחי לעשות כן ועכשיו שזה לא תואם את שאיפתך אתה פתאום מצייץ
רובשקין חזק ואמץ תמשיך עם מעשה החסד שלך אנו כולם נעזרים בזה אל תתרגש לא מהם ולא מהמונם אנן רוב התושבים מעריכים את עבודתך והלוואי והייתה נכנס לועד לפני כמה שנים לפחות עוד הרבה אנשים היו נהנים מהעזרה שאתה נותן
התשובה היא כנראה לדוד פישר כשרצה למנות רבנים ואז קיבל תשובה שבין השאר היה שם שבאם זה רב לחבד שייך לאגוח"ח ובאם זה רב לשכונה שייך לתושבי השכונה
חנינא תבקש מהרב לייבל גרונר שיתן לך את כל התשובה ואל תתבייש לפרסם אותה
וכי מי נותן יד לכל הטירור המשיחי בקראון הייטס?
ואת מעלליו של הנער שפערלין, גם אינכם זוכרים?
ולאידך עדיין אנו זוכרים את פועלו הגדול של רובשקין בניסיון עשיית שלום בשמחת בית השואבה, דבר שהופרע ע"י אינטרסנטים דוגמת: נחשון, הנדל ובתמיכה של מאן דהו מוועד הקהל - נחשו מי?
Just like when rabbi shwai was elected we had to ask rabbi asdba shlita so to now we have to ask rabbi shwai if he wants more rabanim and if not then it is asur to ad
עס איז געקומען די צייט אז די בהמות שלאגען זיך אנשטאט שלאגען די מענטשעןץ
וד"ל