מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשס״ו 21.02.2006

3 שנות מאסר למכחיש השואה דייויד אירווינג

בית-משפט באוסטריה גזר שלוש שנות מאסר על מכחיש השואה דייוויד אירווינג, בעקבות הרצאות שנשא באוסטריה לפני 17 שנה, בהן טען שתאי-הגזים באושוויץ הם אגדה. בבית-המשפט הוא חזר בו, אמר ששינה את דעותיו ואפילו הביע צער על הנרצחים. לפני מספר שנים, כשרצה אירווינג לבקר בניו-זילנד, שליח חב"ד הרב שמואל זייאנץ, יצא חוצץ נגד בואו. לסיפור המלא
3 שנות מאסר למכחיש השואה דייויד אירווינג
החרטה לא עזרה. אירווינג עם ספרו המושמץ, בבית-המשפט, אמש * צילום: אי-פי-איי
ההיסטוריון הבריטי דייויד אירווינג נשפט אתמול (שני) באוסטריה לשלוש שנות מאסר בעוון הכחשת השואה. אירווינג הואשם שבהרצאות שנשא לפני 17 שנה באוסטריה אמר שתאי-הגזים באושוויץ לא היו קיימים מעולם. בית-המשפט מצא אותו אשם על-פי הודאתו בעבירה שעל-פי החוק האוסטרי עונשה 10 שנות מאסר.

מתכוון לערער

"אני בהלם", אמר אירווינג בצאתו מבית-המשפט, וציין שבכוונתו לערער על גזר הדין. עורך-דינו אמר שכבר הגיש את מסמכי העירעור. על-פי החוק באוסטריה, לא ניתן לשחרר על תנאי מי שנגזרו עליו שלוש שנות מאסר ולפיכך אם לא יתקבל עירעורו יישאר אירווינג בכלא.

אירווינג, בן 67, נעצר באוסטריה בחודש נובמבר מתוקף צו שהוצא בשנת תשמ"ט, בעקבות שתי הרצאות שנשא במהלכן חזר על עמדותיו לפיהן תאי-הגזים באושוויץ לא היו קיימים.

ההרצאה הראשונה הייתה בפני קהל של כ-300 מאזינים בעיר לובן, בה טען שליל הבדולח בוצע על-ידי "אלמונים" לבושים בבגדים של חברי ה-SA ושהיטלר לעולם לא נתן את ההוראה להשמיד את היהודים.

אירווינג הגיע לדיון כשהוא נושא את ספרו המפורסם והמושמץ ביותר, "המלחמה של היטלר", בו הוא מפקפק בהיקפה של השואה. עורך-דינו סיפר כי ההיסטוריון השנוי במחלוקת מקבל כ-300 מכתבי מעריצים בשבוע, וכי הוא ניצל את זמנו במעצר על-מנת לעבוד על ספר חדש שיתאר את קורותיו, שיקרא "המלחמה של אירווינג".

שליח חב"ד נגד אירווינג

לפני מספר שנים, כשרצה מכחיש השואה דיויד אירוינג לבקר באוקלנד שבניו-זילנד, הרב שמואל זאיינץ, שליח חב"ד במקום יצא חוצץ נגד בואו הצפוי. בין-היתר, הוא התראיין לרדיו הצבאי של ניו-זילנד.

במהלך הראיון, פנה הרב זיוניס לממשלה בבקשה שתנהג כמו שנהגו אוסטרליה, קנדה וגרמניה כשלא התירו לאירווינג להגיע למסע הרצאות במדינתם. הרב זיוניס סיפר עוד, כי הקהילה החב"דית פנתה לגורמים בממשל בבקשה שלא יאפשרו את כניסתו למדינה, כשם שמדינות נוספות לא הירשו לו להיכנס.

וזה לא פעם ראשונה ששליחי חב"ד מוצאים את עצמם נאבקים מול מכחישי שואה. כזכור, רק לפני מספר ימים דיווחנו ב-COL על זעם באוניברסיטת נורת'-ווסטרן בשיקגו על תמיכת פרופסור בהכחשת השואה בנשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד. הנשיא טען כי שואת יהדות אירופה על-ידי הנאצים מעולם לא התרחשה וכי יש "להשמיד את ישראל מעל פני האדמה" ר"ל.

"זוהי נאום שטנה", אמר בתגובה הרב דב-הלל קליין, שליח חב"ד בקמפוס ומנהל בית-חב"ד 'טננבוים' בעיר אוונסטון באילינוי. "הכאב והפגיעה השייכים לנושא הם מעבר לתיאור במילים", הרב קליין אמר לעיתון המקומי 'דיילי נורת'-ווסטרן'. "אני רק רוצה לשבת ולבכות בכל פעם שאני חושב על-זה".

במאמץ לתאם את העמדות בנושא, אורגן פורום קהילתי על הכחשת שואה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.