מערכת COL | יום כ"ג שבט ה׳תשס״ו 21.02.2006

הגב' ריבקין בכינוס: הרבי היה איתנו באסון 'קתרינה'

ברגע סוחט דמעות בכינוס השלוחות, הגב' בלומה ריבקין מניו-אורלינס קראה: "רבי, אתה הבטחת ואנו יודעות שאור הגאולה שם וכי השמש תזרח והנבואה תתגשם. תודה-רבה שאתה מנחה אותנו מה ואיך לעשות. אתה איתנו בכל מצב". את נאומה היא השמיעה במרכז אירוע ה'בנקעט' החגיגי במלון 'מאריוט' בניו-יורק, וגוללה את הזוועות והנפלאות שנראו באסון הוריקן 'קתרינה'. וגם: בנות השלוחות העלו מופע מרגש וחיבקו את אמהותיהן. הקהל כולו פצח יחדיו בריקודים סוחפים.כתבה מלאה וגלריית תמונות שנייה מאת דיאל, כתבת COL לכינוס להאזנה/צפיה  לנאומה של הגב' ריבקין:לחצו כאן
הגב' ריבקין בכינוס: הרבי היה איתנו באסון 'קתרינה'
השלוחה הגב' בלומה ריבקין בנאומה ב'בנקעט', השבוע בניו-יורק

הגב' בלומה ריבקין היא השלוחה של הרבי בניו-אורלינס, במדינת לואיזיאנה בארה"ב. בעלה, ילדיה, חברותיה ומקורבותיה היו במרכז הסערה ששינה את פני העיר לתמיד.

בחודש אב תשס"ה, סופת הוריקן 'קתרינה' פגעה בחופי פלורידה, מפרץ מקסיקו, ובחופי לואיזיאנה. 10 אלף בני אדם נספו, ואלפים נוספים נותרו ללא קורת-גג ואמצעים בסיסיים. מכל רחבי העולם הוצע סיוע הומניטרי ודרכי חילוץ. בנאום על הנושא, נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש העלה על נס את הפעילות של שלוחי חב"ד – משפחות ריבקין ונעמס – שחזרו לאיזור האסון באומץ ועזרו בעבודות ההצלה.

מטבע הדברים, השלוחות בעולם עקבו בדאגה לאחר עמיתן – הגב' ריבקין ומשפחתה. בתי-חב"ד באיזור, בטקסס ופלורידה, אירחו אותם באדיבות. הילדים התקבלו בשמחה על-ידי תלמידי בתי-ספר חב"ד, ושלוחים הביאו מאות סטודנטים לעזור בשיקום בתי-כנסת ובתי מגורים יהודיים.

"זוהי זכות גדולה להיות כאן, בערב זה, כבנות הרבי והרבנית בקראון-הייטס", הגב' ריבקין פתחה את דבריה – הנאום המרכזי ב'בנקעט', המעמד המרכזי של כינוס השלוחות העולמי שהסתיים השבוע בניו-יורק. "תודה שעשיתם אותי חלק מהמשפחה הזו. אני אולי מרגישה לבד במקום שליחותי, אבל כאן ועכשיו אני מרגישה ויודעת שאני חלק מצבא ענק של שלוחי ושלוחות הרבי בכל העולם".

"לפני 30 שנה שאלתי את בעלי אם יש יהודים בניו-אורלינס, והוא ענה לי: הרבי ברכני 'שנמצא חן בעיני אלוקים ואדם'. 30 שנה אחרי, יש לנו 12 אלף יהודים, 3 מסעדות כשרות וחתונה ראשונה של חב"דניקים שנולדו בלואיזיאנה.

הגב' ריבקין סיפר לקראת נאומה בכינוס השלוחות, אמרו לה: יש לך זכות לספר לכולם את הניסים שקרו לך.


5 דקות לארוז את הבית

"אז הנה הניסים", היא אמרה והחלה לספר על המראות העצובים של אסון ה'קתרינה'. "הנהר גאה ופינו אותנו. דמיינו לכם שיש לכם 5 דקות לארוז את הבית שלכם, מה תיקחו? מה תכניסו לתיק הקטן שעליכם? לקחתי את הכתובה (של הנישואין) ובגדים. בעלי לקח את הדולרים והמכתבים של הרבי. הודתי לה' שנתן לי כזה בעל שיודע מה חשוב.

"הזכרתי לעצמי: מה' מצעדי גבר כוננו, ה' שם אותנו במקום שאנחנו צריכים להיות שם, תודה לאימי ולחמותי על המילים האלה.

"כשביטלו את הטיסות, התחלנו לחפש אחר אוכל כשר. ראינו את צבא הרבי בכל המדינות, ראינו משפחה שהתכוננה לחתונה והכל הפך לחרבות, ראינו את בנות בית-רבקה מקבלים את כל הילדים בידיים פתוחות, וראינו את הצבא של הרבי מארחים אותנו.

"האנשים שניצלו, נשארו ללא רכוש וללא בגדים. ניסינו לאסוף כספים כדי לתמוך בפליטים שנשארו. מאות בחורים ופעילים של חב"ד עזרו לנקות לשפץ את הבתים ולקבור ספרים. היו סטודנטים שהגיעו, במקום ללכת לחופשת חורף.

"הגיע סוכות והכל הסתדר על מקומו. באוויר היה ריח חזק של טחב, ושרפנו מקלות של קינמון כדי שיהיה לנו ריח טוב. חשבתי שיהיה לנו כמה אנשים לארוחה. בסוף הגיעו לנו 36 פעמים 18 יהודים הופיעו בסוכה. מסביב היה חורבה, אך בתוך הסוכה היתה אווירה טובה. תלמידה אמרה שכשהיא הסתכלה על ניו-אורלינס היא חשבה שזה הסוף".


כתבות מדכאות בעיתון

בחודש שעבר, בכ' טבת, נפתח בית-הספר חב"ד בניו-אורלינס שנקרא "היברו אקדמי". 26 תלמידים היו שם בכיתות. אחת התלמידות כתבה לרבי וסיפרה כי התלאות שהיא עברה. "כשפינו אותנו עברתי לבית-רבקה, ואני מאוד שמחה לחזור הביתה, למרות שהבית-חב"ד היה הרוס".

הגב' ריבקין מזכירה כי בספר "היום יום" – פתגמים ואמרות לכל יום בשנה שהרבי חיבר, נכתב לתאריך כ"ג טבת כי צריך לפקוח את העיניים ולהמשיך הלאה, להתקדם בתורה ומצוות.

"התקשרתי לאחי, והוא נתן לי עיצה לעשות יום 'רשימת מטלות'. וככה היה, כל יום עובדים ומשקמים".

"תמיד תהיתי מהו התפקיד שלנו", הגב' ריבקין סיפרה לקהל העמיתות שלה.

"שבת לפני י"ד כסלו, הרגשתי רע. הכתבות בעיתון היו מדכאות, קיבלתי אי-מיילים מחברים שלא חשבו שיחזרו לשם", היא מספרת בגילוי-לב. "היו לי זמנים שלא ידעתי מה לעשות. כדי לקבל השראה פתחתי 'אגרות קודש', ואני שומרת בתיק עותק של המכתב וזה מוסיף לי כוח. אם נאיר את הבתים שמסביבנו, ביתנו יהיה מואר".

ברגע מרגש של הנאום, הגב' ריבקין הוסיפה קריאה מרגשת לרבי: "תודה-רבה שאתה מנחה אותנו מה ואיך לעשות. אתה איתנו בכל מצב. בלילה חשוך, ולאן פונים? מה עוזר לנו לעבור זמנים קשים? רבי, אתה הבטחת, אור הגאולה נראה רחוק ואנו יודעים שהאור שם וכי השמש תזרח והנבואה תתגשם. אנו בוטחים ומצפים לגאולה".


כתבות מדכאות בעיתון

חום חסידי כובש הורגש באולם הגדול של מלון מאריוט בו התקיים האירוע. אורות נוצצים, שולחנות ערוכים ונאומים מרגשים. השלוחות הגיעו לשם עם מקורבות, בנות משפחות ותומכות. 2250 נשים היו שם, גידול מרשים מכמות המשתתפים בשנה שעברה.

בחלק השני של האירוע נכנסו לאולם בנות השלוחות והעלו מופע מרגש. הילדות בקושי יכולות לתקשר אחת עם השנייה בגלל מחסום של שפות. אבל המארגנים ניצלו את הבעיה הזו לטובה – כל בת עמדה, הציגה בשפתה את שמה, גילה ועיר שליחותה והוסיפה הערה אישית.

הבנות שרו מחרוזת שירים על הרבי והרבנית – "ההורים שלנו". לאחר-מכן, הן שרו שיר שמוקדש לאמא, וירדו מהבמה וכל אחת נתנה חיבוק לאמה שלה שישבה בקהל.

השלוחות אמרו לעצמן "אשרינו מה טוב חלקינו", לאחר המופע.

את ה'רול קאל' המסורתי העבירה השלוחה הגב' שרה אזימוב מפאריס, צרפת. המעמד מקריא את שמות המדינות בהן פועלות שלוחות, שזה רוב מדינות העולם, והנשים הפועלות במדינה המוכרזת מניפות דגל לתשואות הקהל. במקביל, על מסכי ענק מופיעות תמונות מהפעילות במדינה. ברזיל ועוד מדינות הביאו דגלים משלהם והניפו אותם בגאון.

מעמד זה העצים את ההרגשה שעל צבא אדיר זה אחראי רק אחד, הרבי מליובאוויטש.

לקראת הסיום, אלפיים הנשים קמו מכסאותיהן והחלו בריקודי שמחה סוחפים שיצר מחזה מרהיב. "זה הרגע שנוסך בי נחת וגאווה חסידית", אמרה אחת השלוחות. היא לא הספיקה להגיד את שמה. היא כבר נמשכה בחזרה למעגל הריקודים.



עוד בנושא:
+ השלוחות ביום אחרון של חיזוק ועידוד

+
השלוחות והסוכנויות בקבר הרבנית

+
השתתפות-שיא נרשמה ב'בנקעט'

+ השלוחות התוועדו על שוקולד וגלידה

+ התמונה הקבוצתית לא צולמה ב-770

+ נשים ופעוטות בכנס השלוחות בניו-יורק

+ להורדה: תוכניית כינוס השלוחות העולמי

+ מכל העולם יגיעו לוועידת שלוחות חב"ד

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
לתינוקת בתמונה עם הרב צייטלין
כ"ד שבט ה׳תשס״ו
את מדהימה... איזה יפה...
משהו..
2.
בושה וחרפה
כ"ד שבט ה׳תשס״ו
התמונות המתפרסמות מהכינוס הם תמונות קרובות מידי ואינם צנועות
אתם יכולים להביא תמונות ממרחק יותר ויבינו מספיק טוב מה קרה שם.

3.
גאים בך תהילה...
כ"ד שבט ה׳תשס״ו
תהילה טורקוב מדימונה
שליחה אמיתית.

כייף היה לראות אותך
תמשיכי לעשות חיל....
4.
Federmans speech???
כ"ד שבט ה׳תשס״ו
What about the highlite of the evening??? Henya Federmans speech from S. Thomas? Most Shluchos who were there with me enjoyed and were inspired by her speech!!!!!!
5.
שיינדל שלנו גאים בך!
כ"ד שבט ה׳תשס״ו
המשפוחה
6.
תמים
כ"ה שבט ה׳תשס״ו
אחלה של תמונות המשיכו
7.
מינה טובי ודבורה לאה!!
כ"ה שבט ה׳תשס״ו
רואים אותכם בתמונות!!!!!!!!!!!
WOWWWWWWW
מתגעגעת !!!!!
טוב שאתם כבר חוזרות
ברכי
8.
חיה מושקא אילה דיני ושושי
כ"ה שבט ה׳תשס״ו
עכשיו אני רואה אותכם ברקע של התמונה!1
איזה יופי לראות אותכם!!
אני ממש מתגעגעת!!!!
אוהבת ברכי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.